23 listopada, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

BYD ogłasza nową technologię amortyzacji dla pojazdów elektrycznych premium

BYD ogłasza nową technologię amortyzacji dla pojazdów elektrycznych premium
  • Chińska firma produkująca samochody elektryczne BYD ogłosiła w poniedziałek nowy system technologiczny, który stabilizuje jazdę samochodem na nierównym terenie, ostrych zakrętach i płytkiej wodzie.
  • BYD zalicza Berkshire Hathaway Warrena Buffetta do swoich sponsorów.
  • BYD nie powiedział, ile będzie kosztować nowy system DiSus firmy ani kiedy stanie się powszechnie dostępny.

Samochód elektryczny Han firmy BYD, pokazany na targach motoryzacyjnych w Szanghaju w 2021 r., jest jednym z najpopularniejszych nowych pojazdów energetycznych w Chinach.

Evelyn Cheng | CNBC

SHENZHEN, Chiny — Gigant pojazdów elektrycznych BYD stawia na nową technologię wspomagania kierowcy, aby zapewnić płynną jazdę samochodem i zyskać przewagę nad konkurencją w zakresie pojazdów elektrycznych.

BYD, wspierany przez Berkshire Hathaway Warrena Buffetta, ogłosił w poniedziałek nowy system technologiczny, który stabilizuje jazdę samochodem po nierównym terenie, ostrych zakrętach i płytkiej wodzie. Technologia pochłaniania wstrząsów ma zostać zastosowana w niedawno wprowadzonej na rynek marce premium Yangwang.

„Tradycyjnie luksusowe samochody są oceniane na podstawie marki i historii. W przypadku luksusowych pojazdów z nową energią jest to kwestia technologii i produktów” – powiedział założyciel BYD, Wang Xuanfu, w języku mandaryńskim podczas uroczystości inauguracyjnej w poniedziałek, zgodnie z tłumaczeniem CNBC.

Powiedział, że technologia stanowi „przełom”, który poprowadzi i przewyższy poziom technologii zagranicznej.

Aktualizacja ma miejsce przed targami motoryzacyjnymi w Szanghaju, podczas których wiele chińskich firm samochodowych przedstawi ogłoszenia dotyczące produktów i modeli.

Według BYD część systemu technologicznego wykorzystuje te same czujniki „lidar”, które są stosowane w wspomaganej jeździe. LiDAR, skrót od „wykrywania światła i wyznaczania odległości”, wykorzystuje lasery do tworzenia szczegółowych map otaczającego obszaru.

Producent samochodów powiedział w komunikacie, że jego nowy system „DiSus” „stanowi podstawę dla przyszłego rozwoju zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS)”.

Firma przyjęła stosunkowo ostrożne podejście do technologii samojezdnej.

READ  Tesla prezentuje swojego humanoidalnego robota za „poniżej 20 000 dolarów”

Zapytany o „inteligentną jazdę” podczas rozmowy telefonicznej z inwestorami pod koniec marca, kierownictwo BYD wciąż stoi przed wyzwaniem ustalenia odpowiedzialności w przypadku wypadku z udziałem autonomicznej jazdy. Administracja stwierdziła jednak, że zaawansowana technologia wspomagająca kierowcę może potencjalnie poprawić ogólne bezpieczeństwo. Tak wynika z wezwania z zeszłego miesiąca, dostępnego za pośrednictwem bazy danych informacji lotniczych.

Cała branża pracuje nad zrównoważeniem ambitnych opcji wspomagania kierowcy ze zmierzonymi protokołami bezpieczeństwa. Lider EV, Tesla, w lutym wycofał z ulic miast ponad 360 000 samochodów z oprogramowaniem wspomagającym jazdę, które według niego może powodować wypadki.

Oprogramowanie do jazdy Urban Assist nie jest dostępne dla kierowców Tesli w Chinach.

Nie jest od razu jasne, jak możliwości amortyzacji Tesli porównują się z BYD, ale inne firmy samochodowe w Chinach przyglądają się podobnej technologii.

We wrześniu fundusz inwestycyjny Neo Capital Neo Capital kierowany przez A Runda finansowania w wysokości 39 milionów dolarów W firmie Clearmotion z siedzibą w Bostonie, która opracowuje oprogramowanie do aktywnego zawieszenia.

Wang z BYD nie określił, ile będzie kosztować korzystanie z nowego systemu urządzeń firmy ani kiedy stanie się powszechnie dostępny.

Dwa kompatybilne modele samochodów — nadchodzący SUV Yangwang U8 i SUV Denza N7 — nie są jeszcze dostępne w dostawach. Gigant samochodowy Daimler ma niewielki udział w marce Denza należącej do BYD.

BYD powiedział, że zamierza wprowadzić niektóre nowe technologie do swoich obecnych modeli Han, Dong i Tenza.

Nowy system występuje w trzech wersjach — „tłumiącej”, „powietrznej” i „hydraulicznej” — które są przystosowane do indywidualnej integracji z niektórymi modelami BYD.

Przeczytaj więcej o pojazdach elektrycznych z CNBC Pro

W pierwszym kwartale BYD powiedział, że sprzedał 264 647 w pełni elektrycznych samochodów osobowych, o 80% więcej niż rok temu. Sprzedaż hybrydowych samochodów osobowych wzrosła ponad dwukrotnie w porównaniu z rokiem ubiegłym do 283 270 w pierwszym kwartale.

READ  Donald Trump zeznaje w nowojorskim procesie o oszustwo cywilne

Tesla ze swojej strony powiedziała, że ​​w pierwszym kwartale dostarczyła na całym świecie ponad 422 000 samochodów. Chiny odpowiadają za ponad 20% ogólnych przychodów Tesli.