Sprzedaż Tesli wzrosła o 5 procent w pierwszych trzech miesiącach roku po tym, jak Tesla obniżyła ceny swoich samochodów elektrycznych, co pomogło zrównoważyć wzrost gospodarczy i rosnące stopy procentowe.
Tesla poinformowała w niedzielę, że dostarczyła prawie 423 000 pojazdów od stycznia do marca, w porównaniu z 405 000 w ostatnim kwartale 2022 roku.
W pierwszym kwartale 2022 roku firma dostarczyła 310 000 pojazdów. 36-procentowy wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym „wskazuje, że popyt na pojazdy elektryczne pozostaje silny, co czyni Teslę bezpiecznym wyborem wśród nabywców pojazdów elektrycznych” – powiedział Ben Rose, prezes Battle Road Research.
„Trudno jest określić dokładny wpływ niedawnych obniżek cen i ulg podatkowych” – powiedział. „Oboje działają jako wiatr w plecy dla firmy” – powiedziała Rose w e-mailu.
Wszyscy producenci samochodów zmagają się ze spadkiem sprzedaży z powodu rosnących stóp procentowych, które podnoszą koszty miesięcznych opłat za samochód. Ale wyniki sprzedaży Tesli mogą rozczarować niektórych inwestorów, którzy spodziewają się sprzedaży 430 000 pojazdów w tym kwartale.
Tesla, która dominuje w sprzedaży pojazdów elektrycznych w USA, odzyskała utraconą wiarygodność wśród inwestorów w burzliwym 2022 roku, kiedy dyrektor naczelny producenta samochodów, Elon Musk, był rozproszony przejęciem Twittera. Akcje Tesli wzrosły w tym roku o 90 procent, choć są warte około połowy tego, co były w listopadzie 2021 roku.
W Stanach Zjednoczonych Tesla jest jednym z głównych beneficjentów zmian w federalnych ulgach podatkowych dostępnych dla nabywców samochodów elektrycznych. W zeszłym roku Demokraci wyeliminowali liczbę pojazdów pewnego producenta, które kwalifikowały się do kredytu w wysokości 7500 USD. Tesla wykorzystała swój limit, ale zakupy dwóch jej popularnych samochodów w styczniu ponownie kwalifikują się do ulgi podatkowej w wysokości 7500 USD.
Zasady dotyczące ulg podatkowych staną się bardziej rygorystyczne 16 kwietnia, zobowiązując firmy do kupowania części do akumulatorów i minerałów do akumulatorów od Stanów Zjednoczonych lub ich sojuszników. Tesla powiedział kupującym, że tańszy model sedana Model 3, który wykorzystuje chińską baterię, nie będzie już otrzymywał pełnego kredytu.
Ale Tesla może wyprzedzić rywali, takich jak Ford Motor Company, w zaspokajaniu popytu na inne modele.
Tesla była w stanie zwiększyć produkcję w nowych fabrykach w pobliżu Austin w Teksasie i Berlinie, skracając czas oczekiwania klientów na samochody. Tesla zwiększyła w marcu swoje moce produkcyjne w swojej berlińskiej fabryce do 5000 samochodów tygodniowo.
Inwestorzy są zaniepokojeni sprzedażą Tesli w Chinach, gdzie stoi ona w obliczu ostrej konkurencji ze strony krajowych rywali, takich jak BYD. Tesla nie przedstawiła podziału sprzedaży w Chinach ani innych regionach Informacja prasowa W niedzielę.
Zdolność Tesli do dominacji na rynku amerykańskim zostanie przetestowana w tym roku, gdy uznani producenci samochodów wprowadzą nowe modele elektryczne. General Motors planuje sprzedać trzy nowe samochody elektryczne w 2023 r., w tym samochód sportowo-użytkowy z ceną bazową około 30 000 USD i pickupa zaczynającą się od około 40 000 USD – oba tańsze niż najtańszy samochód Tesli, którego cena zaczyna się od około 43 000 USD.
Pan. Musk obiecał. Ale masowa produkcja futurystycznego pickupa rozpocznie się dopiero w 2024 roku. Do tego czasu Tesla nie będzie miała żadnych ustępstw w jednym z najpopularniejszych segmentów w Ameryce.
„Introwertyk. Ewangelista alkoholu. Ekspert od mediów społecznościowych. Nieuleczalny myśliciel. Miłośnik Twittera”.
More Stories
JP Morgan spodziewa się w tym roku obniżyć stopę bazową o 100 punktów bazowych
Krokodyl i rekin pożarły prehistoryczną krowę morską, odsłaniając skamielinę
W obliczu rosnącego zaufania Demokratów Harris i Walls wyruszają w podróż autokarową po Gruzji