23 listopada, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Spotify ma twoje uszy. Dochodzi do twoich oczu

Spotify ma twoje uszy.  Dochodzi do twoich oczu

Spotify zawsze była platformą, która ewoluuje szybciej niż osobiste gusta muzyczne. Zaktualizował swoją specjalną promocję pod koniec roku i dodał AI DJ w ciągu ostatnich kilku miesięcy. Ale w tym tygodniu gigant streamingowy ogłosił to, co jego dyrektor generalny, Daniel Ek, określił jako największy zmiany Na platformę w ciągu dekady: przeprojektowanie, aby aplikacja, która zaczęła jako klub muzyczny, wyświetlała wideo w bardziej widoczny sposób.

Na pierwszy rzut oka wygląda to na kolejną próbę aplikacji społecznościowej, aby kanibalizować swoich konkurentów w sposób, w jaki Instagram naśladował Snapchata, a następnie TikTok dla własnych korzyści. Spotify ma teraz różne kanały do ​​​​odkrywania piosenek, podcastów i audiobooków, z wyglądem, który jest w połowie nieskończonym przewijaniem TikTok, a w połowie Instagram Stories. Pokazują filmy połączone z muzyką lub podcastami, a także przykładowe treści audio. Niektóre mają napisy na żywo, które przyciągają wzrok, gdy unoszą się na ekranie, a podgląd audiobooka może trwać do pięciu minut.

Chociaż Spotify może teraz wyglądać jak TikTok, prawdopodobnie ma inne intencje. Zamiast kierować niekończący się strumień treści na telefony użytkowników, została zaprojektowana w celu umożliwienia im podglądu nowych treści, które chcą zapisać — lub przynajmniej posiedzieć z nimi dłużej. Według Spotify reklamaZawiera dane pokazujące, że słuchacze „stali się oddanymi fanami” po obejrzeniu treści. Filmy wideo wcześniej towarzyszyły piosenkom i podcastom w serwisie, ale ten przeprojektowany projekt umożliwia szybsze wyświetlanie ich użytkownikom, wraz z szybkimi klipami audio.

Pokaż więcej

powiedział Simon Dyson, analityk ds. muzyki i cyfrowego dźwięku w firmie omdia. „Jeśli mogą od razu znaleźć coś do odtwarzania dźwięku, od razu ci się spodoba. Lou [Spotify] Dobry algorytm, od razu się zaangażujesz.”

Listy odtwarzania Spotify od dawna służą do odkrywania muzyki, ale to nowe posunięcie sprawia, że ​​jest to jeszcze bardziej atrakcyjne; Przewiń kanał muzyczny i posłuchaj próbek utworów. Może to oznacza mniej pomijania przetasowanych list odtwarzania. Dyson twierdzi, że takie posunięcie może pomóc Spotify wyróżnić się w branży podcastów. Wiąże się to ze zmiennym przepływem wzrostu.

Rynek osiągnął punkt nasycenia, a Spotify odnotowuje powolny spadek udziału w rynku, chociaż pozostaje najpopularniejszą usługą. Jednak dodał 33 miliony aktywnych użytkowników miesięcznie w ostatnich miesiącach 2022 roku i odnotował wzrost przychodów o 18 procent rok do roku, przy czym wzrost przychodów z reklam był prowadzony przez podcasty.

Spotify próbował się wyróżnić, inwestując setki milionów dolarów w podcasting, w tym umowę z Joe Roganem, która jest warta ponad 200 milionów dolarów. Firma oczekuje, że podcast będzie zawierał m.in Wyższa marża zysku od muzyki. Dlatego zaprojektowanie aplikacji w sposób, który może skierować do niej więcej osób, wydaje się nieuniknioną zmianą. Ale Spotify odwołany Kilka oryginalnych pokazów pod koniec 2022 roku po dokonaniu ambitnych inwestycji w firmy takie jak Gimlet i Parcast.

To nie jedyna audycja, która próbuje nadać niektórym treściom własną przestrzeń. W czwartek Apple Music ogłosił samodzielną wersję program Do muzyki klasycznej, która będzie dostępna pod koniec marca. Następuje zmiana w sposobie, w jaki te aplikacje pakują różne rodzaje treści. Niektóre listy odtwarzania Spotify, takie jak Daily Drive, krytykowały długie podcasty obok utworów, które niekoniecznie były przesyłane strumieniowo. Oddzielne kanały mogą być bardziej elastyczne dla osób szukających określonych treści – jeśli chcą poświęcić czas na ich przeglądanie.

TikTokification Spotify wydaje się być kolejną chaotyczną decyzją, która pozostawia Spotify bez silnej tożsamości, mówi George Howard, profesor biznesu muzycznego w Berklee College of Music. Są po części firmą społecznościową, po części urządzeniem do strumieniowego przesyłania muzyki i po części platformą podcastów. Ale we wszystkich tych zmianach nie udało im się znaleźć sposobów na zrównoważone płacenie artystom za pracę wspierającą platformę. „W tym momencie po prostu coś schrzanili” — mówi Howard.

Zachęcanie ludzi do oglądania filmów oznacza, że ​​użytkownicy będą musieli dokonać konwersji; Podczas gdy muzyka i podcasty często odtwarzają się w tle, teraz znacznie dłużej zajmują centralne miejsce na ekranie telefonu. Dla tych, którzy chcą pozostać przy muzyce, wciąż mają do wyboru 100 milionów utworów w Spotify, z nowym sposobem, w jaki algorytm próbuje je wszystkie zaprezentować.

READ  Microsoft pozwala użytkownikom wybrać ton ich postaci Chatbota