11 grudnia, 2025

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Tom Verlaine, piosenkarz i gitarzysta telewizyjny, umiera w wieku 73 lat – Rolling Stone

Tom Verlaine, piosenkarz i gitarzysta telewizyjny, umiera w wieku 73 lat – Rolling Stone

Toma Verlaine’aPiosenkarz i gitarzysta punkowych gigantów Telewizja który stworzył arcydzieło zespołu z 1977 roku Marquee MoonZmarł w wieku 73 lat.

Córka Patti Smith, Jessie Paris Smith, potwierdziła śmierć Verlaine z powodu „krótkiej choroby”. Toczący się kamień w sobotę. „Zmarł spokojnie w Nowym Jorku, otoczony bliskimi przyjaciółmi. Będzie brakować jego wizji i wyobraźni” – napisał Smith.

„To był czas, kiedy wszystko wydawało się możliwe”, Patty Smith napisał w hołdzie Na Instagramie pojawiło się jej zdjęcie z Verlaine. „Żegnaj Tom, nad Omegą”.

Urodzony jako Thomas Miller, Verlaine (który przyjął swoje nazwisko od francuskiego poety Paula Verlaine’a), był licealnym kolegą z klasy z inną ikoną punka, Richardem Hell, z którym tworzył swoje wczesne zespoły. Przybywając do Lower East Side na Manhattanie u zarania punka, Verlaine i Hell po raz pierwszy połączyli siły w krótkotrwałym występie Neon Boys w 1973 roku, zanim założyli Television wraz z gitarzystą Richardem Lloydem.

Verlaine i Television udoskonalili swoje brzmienie jako jeden z czołowych występów w legendarnych klubach punkowych, takich jak CBGB’s – zakładając jedną z pierwszych rezydencji tego miejsca – oraz Max’s Kansas City. Patti Smith — porównała kiedyś brzmienie gitary Verlaine’aTysiące niebieskich ptaków krzyczy” — był na widowni jednego z pierwszych programów telewizyjnych w 1974 roku, a Bill zerwał z telewizją w następnym roku, kiedy grupa Buddy Smith zadebiutowała w CBGB.

Piekło wkrótce opuściło telewizję, by dołączyć do innego punkowego zespołu Heartbreakers. Kiedy Verlaine i Lloyd przejęli władzę, duet opracował gitarowe brzmienie, które łączyło punkowe riffy z jazzową interakcją. Po debiucie nagraniowym singlem „Little Johnny Jewel” z 1975 roku, Television wydało swoje arcydzieło – i jeden z najlepszych albumów ery punkowej. Marquee Moon, którego centralnym elementem jest pokręcony, hipnotyzujący utwór tytułowy albumu. (Album jakby Toczący się kamień (W recenzji zauważono, że seria z 1977 roku z zespołów CBGB, takich jak Blondie and the Ramones, była „bardziej interesująca i odważniejsza”, ale „bardziej niepokojąca”).

READ  Sixers kończą rozmowy handlowe z Jamesem Hardenem, ale nie planuje jeszcze zgłaszać się do obozu: źródła

„Kiedy członkowie Television pojawili się w Nowym Jorku, u zarania punka, grali dziwaczną, porywającą mieszankę gatunków: bezszelestne krzyki Velvet Underground, mózgowy artystyczny rock, rzeźbioną gitarę z podwójną helisą Quicksilver Messenger Service. ” Toczący się kamień napisał o Marquee Moon, 107 na naszej liście 500 najlepszych albumów.

„Debiut The Ramones był równie surowy w swojej brutalnej prostocie, co liryczny, porywający w swoich aspiracjach. Marquee Moon Wciąż niesamowite” Toczący się kamień napisał „Friction”, „Venus” i potężny utwór tytułowy są jednocześnie postrzępione, desperackie i piękne. Jeśli chodzi o punkowe referencje, nie zapomnij o tajemniczej elektryczności i zduszonym egzystencjalizmie głosu gitarzysty Toma Verlaine’a i pisania piosenek.

Klasyczny skład Telewizji wydał tylko jeszcze jeden album w latach siedemdziesiątych, 1978. przygoda, zanim Verlaine rozpoczął karierę solową. Jak napisała Patti Smith, Verlaine pokazywał na swoich albumach „swoje kanciaste i ostre teksty, przebiegłą inteligencję i umiejętność wzbudzania w każdym strunie najprawdziwszych emocji”. (Klasyczny skład telewizyjny złożony z Verlaine’a, Lloyda, basisty Freda Smitha i perkusisty Billy’ego Fiki ponownie zjednoczył się, by nagrać ostatni album – 1992 Telewizja.)

W 1979 roku Verlaine wydał swój solowy album zatytułowany „Kingdom Come”, który David Bowie nagrał rok później na album ikony z 1980 roku. Straszne potwory i super maniacy. Jako artysta solowy Verlaine rozkwitał przez kilka następnych dekad, płynnie przechodząc od post-punkowych eksploracji do czysto instrumentalnych EP-ek i ścieżek dźwiękowych do filmów niemych, współpracując ze Smithem i innymi byłymi mieszkańcami CBGB.

„Tom Verlaine skarżył się kiedyś, że nigdy w swojej karierze nie napisał o dwóch silnych marzeniach, ponieważ język snów jest trudny do przezwyciężenia. Być może tak jest, ale Verlaine udaje się zbliżyć do rozwiązania tego problemu bardziej niż ktokolwiek inny w swoim medium. Toczący się kamień O solowym albumie Verlaine’a z 1982 roku napisał: Słowa z przodu. „W całej jego twórczości jest coś bardzo inspirującego w piosenkach Verlaine’a, ale trzeba się zastanowić, czy on je pisze… no cóż, we śnie”.

READ  Puigdemont, były przywódca Katalonii, który ukrywa się od 2017 r., wrócił do Hiszpanii. Ale on znowu znika

Popularne

W Wywiad z 1988 roku Toczący się kamień, U2’s The Edge wymienił Verlaine’a jako jedną z jego głównych inspiracji. „To, co wziąłem od Verlaine’a, nie było tak naprawdę jego stylem, ale tym, że zrobił coś, czego nie zrobił nikt inny” – powiedział. „Uwielbiałem to; myślałem, że to cenne.