Nowy Jork
CNN
—
Ustawodawcy i opinia publiczna poświęcą trochę czasu na przetrawienie zbioru dokumentów związanych z zeznaniami podatkowymi byłego prezydenta Donalda Trumpa, opublikowanymi przez House Ways and Means Committee we wtorek wieczorem.
Trump wielokrotnie przeciwstawiał się konwencjom, odmawiając ujawnienia swoich zeznań podatkowych jako kandydat na prezydenta i jako urzędujący prezydent.
Grupa odpowiedzialna za nadzór nad IRS i pisanie polityki podatkowej wreszcie otrzymała długo oczekiwane zeznania podatkowe Trumpa za lata 2015-2020. Jego misją jest „zapewnienie, w jaki sposób IRS egzekwuje federalne przepisy podatkowe i przestrzeganie przepisów przez prezydenta.
Oto kilka świetnych punktów wyjścia z tego Sprawozdanie KomitetuObejmuje zarówno analizę programu audytu prezydenckiego IRS, jak i analizę dochodów Trumpa przeprowadzoną przez bezpartyjną Komisję Mieszaną ds. Podatków.
– podkreśla Komisja Sposobów i Środków Program audytu prezydenckiego IRS „Aktywny” w czasach Trumpa.
Z raportu wynika, że IRS przeprowadził tylko jeden „obowiązkowy” audyt podczas kadencji Trumpa – dotyczący jego zeznań podatkowych za 2016 rok. Dopiero jesienią 2019 roku prezes Neill po raz pierwszy wysłał list do IRS z prośbą o informacje o dochodach i podatkach Trumpa.
Zauważa również, że agencja rozpoczęła audyt na początku tego roku w związku z jego powrotem w 2015 r., ale nie był upoważniony.
Tymczasem zeznanie podatkowe za 2017 r. zostało oznaczone jako „ocenione i w razie potrzeby przyjęte do zbadania”.
Nie jest jasne, dlaczego IRS nie był bardziej aktywny w kontrolowaniu dochodów Trumpa podczas jego prezydentury.
„Pomimo obecnego dochodzenia Kongresu i znajomości podręcznika, poprzednia administracja nie nadała priorytetu obowiązkowemu programowi audytu” – czytamy w raporcie.
Przewodniczący sejmowej komisji ds. pisania podatków, sen. Ron Wyden powiedział w środę, że „IRS spał za kierownicą, a program audytu prezydenta jest zepsuty. Nie ma usprawiedliwienia dla zaniechania przez prezydenta niezbędnych audytów w oczekiwaniu na dochodzenie Kongresu. Mam tutaj dodatkowe pytania dotyczące zakresu, w jakim problemy z zaopatrzeniem lub strach przed polityczną zemstą ze strony Białego Domu przyczyniły się do niepowodzenia.
Wielu Demokratów i ekspertów ds. Polityki podatkowej, w tym ci z panelu, twierdzi, że czynnikiem może być również brak zasobów, w tym siły roboczej, do obsługi bardziej złożonych audytów, takich jak Trump.
„IRS jest łatwy do wykrycia. Brakuje im zasobów. Bogaci mogą skorzystać z prawa podatkowego, ponieważ IRS nie ma środków, aby ich ścigać” — powiedział Steven M. Rosenthal, starszy pracownik w Urban – Centrum Polityki Podatkowej Brookings w Urban Institute.
CNN skontaktowało się z IRS, który nie od razu skomentował.
„Miliony w bezpodstawnych potrąceniach”: prawodawca w sprawie zeznań podatkowych Trumpa
Trump zgłosił pokaźny rachunek podatkowy dwa lata po swojej prezydenturze po latach ponoszenia dużych strat, jeśli nie zmniejszył federalnego podatku dochodowego do zera. raport JCT.
Trump zapłacił 1,1 miliona dolarów federalnego podatku dochodowego w 2018 i 2019 roku, co stanowi wyraźny kontrast z 750 dolarami, które zapłacił w 2017 roku i 0 dolarami w 2020 roku.
Jego dochód podlegający opodatkowaniu w 2018 roku wyniósł blisko 23 miliony dolarów, w tym 22 miliony dolarów z zysków kapitałowych.
W następnym roku odnotował zysk kapitałowy w wysokości 9 milionów dolarów, z czego 3 miliony dolarów stanowiły dochód podlegający opodatkowaniu.
Jednak w 2020 roku Trump odnotował stratę w wysokości ponad 16 milionów dolarów, wystarczająco dużą, aby obniżyć jego federalny podatek dochodowy do 0 dolarów w tym roku.
Przez lata, zanim kandydował na prezydenta, A Śledztwo New York Timesa Trump wykazał, że zgłosił dużą stratę operacyjną netto, którą mógł przenieść i zastosować w przyszłych latach podatkowych, co znacznie zmniejszyło lub po prostu zlikwidowało jego roczne zobowiązanie z tytułu podatku dochodowego.
„To ważący 2000 funtów goryl. … Nadal wykorzystuje stratę operacyjną netto, aby zmniejszyć swoje zobowiązania podatkowe” – powiedział Rosenthal.
Na przykład JCT zauważył, że Trump poniósł straty w wysokości 105 mln USD w 2015 r., 73 mln USD w 2016 r., 45 mln USD w 2017 r. I 23 mln USD w 2018 r.
Raport JCT rodzi pytania o dokładność niektórych dużych odliczeń na cele charytatywne, których Trump żądał w wielu zeznaniach podatkowych Trumpa. Odliczenia mogą ograniczać kwotę należnego podatku dochodowego.
W 2015 roku Trump odliczył 21,1 miliona dolarów za przekazanie 158 akrów swojej 212-hektarowej posiadłości w North Castle w stanie Nowy Jork, zwanej Seven Springs. Darowizna na rzecz Land Trust jest przedmiotem zainteresowania biura prokuratora okręgowego na Manhattanie Śledztwo kryminalne Finansowanie Organizacji Trumpa.
IRS pozwala na odliczenie podatku dochodowego Ale IRS podniósł pytania, czy wartość darowizny gruntów Trumpa została zawyżona przez właścicieli, którzy rezygnują ze swoich praw do ziemi w celu ochrony.
W raporcie JCT zauważono, że agent IRS wyznaczony do audytu podatków Trumpa zasugerował, że pełne odliczenie 21,1 miliona dolarów nie będzie dozwolone, ponieważ Trump nie uzyskał kwalifikowanej oceny gruntu. Zamiast tego agent zasugerował zmniejszenie wartości odliczenia o ponad połowę i powiedział, że rzeczoznawca może zostać ukarany za fałszywe przedstawienie wartości gruntu.
Ponieważ Trump nie miał żadnego dochodu podlegającego opodatkowaniu w 2015 r., odliczenie było ograniczone – ale mogło zostać przeniesione i odliczone w przyszłych latach.
Trwa audyt IRS darowizny Seven Springs. Według raportu JCD, w styczniu odbyła się wizyta na miejscu, a agenci spotkali się z asesorami w listopadzie.
W raporcie pojawiły się również pytania dotyczące darowizn pieniężnych, które według Trumpa były potrąceniami na cele charytatywne.
W 2016 i 2017 roku Trump zażądał odpowiednio prawie 1,2 miliona dolarów i 1,9 miliona dolarów darowizn na cele charytatywne, z których większość została przekazana w gotówce. Trump ponownie nie miał dochodu podlegającego opodatkowaniu w obu latach, ale był w stanie ograniczyć kwotę federalnego podatku dochodowego, który musiał zapłacić, i przenieść odliczenie na przyszłe lata. JCT powiedział, że duże wkłady pieniężne zasługują na przegląd.
Trump miał dochód podlegający opodatkowaniu w 2018 i 2019 roku i każdego roku zgłaszał darowizny pieniężne w wysokości ponad 500 000 USD. Oznacza to, że mógł ubiegać się o darowiznę na cele charytatywne w ciągu tych lat. JCT zalecił, aby Trump został poproszony o udowodnienie tych dużych darowizn pieniężnych.
Autorzy raportu JCT napisali, że chociaż znaleźli kilka pozycji wartych zbadania, „nie wyrażają opinii, czy badanie tych pozycji spowodowałoby jakąkolwiek proponowaną podwyżkę podatku”.
Wkrótce potem The New York Times Wydała przebojową historię 27 września 2020 r. IRS, który złożył zeznania podatkowe Trumpa, spotkał się wewnętrznie, aby omówić sposób przeglądu podatków ówczesnego prezydenta.
W trakcie spotkania, jak wynika z raportu JCT, odniesiono się do „historii trudnych negocjacji” między pracownikami IRS a prawnikami Trumpa.
Organy regulacyjne IRS na tym spotkaniu przedstawiły strategię oceny finansów Trumpa, ustalając kryteria, które umożliwiłyby zarządzanie procesem, biorąc pod uwagę dużą liczbę firm tranzytowych. Fundacja Trumpa jest właścicielem różnych podmiotów tranzytowych, których dochody i odliczenia trafiają do federalnych zeznań podatkowych Trumpa.
W marcu 2021 roku IRS skontaktował się z przedstawicielami Trumpa, aby powiedzieć, że rozpoczął się audyt jego zeznań podatkowych za 2017 i 2018 rok.
Mniej więcej w tym czasie zespół Trumpa zadzwonił do IRS, aby omówić rozmiar panelu oceniającego zeznania podatkowe. W porównaniu ze zwykłym pojedynczym agentem przydzielono trzech agentów.
Kierownik zespołu IRS wyjaśnił delegacji Trumpa, że agencja uznała zeznania podatkowe za 2017 r. za „wysokie ryzyko”, wymagając od dodatkowych członków zespołu zbadania ponad 400 podmiotów przepływowych. Wybór trzeci może reprezentować większość lub wszystkie obciążenia agentów IRS.
Zespół Trumpa wyraził również zaniepokojenie zakresem przeglądu, który dotyczył roku 2014, ponieważ rzekome odliczenia Trumpa w tym roku zmniejszyły jego obciążenia podatkowe w kolejnych latach.
Komitet sposobów i środków powiedział w swoim raporcie, że chce ujawnić niespokojne zeznania podatkowe Trumpa.
Wydanie może nastąpić za kilka dni. Po pierwsze, wrażliwe dane osobowe, takie jak numery ubezpieczenia społecznego i numery kont, powinny zostać zredagowane, powiedział Neal.
Tymczasem jest Neil Proponowana ustawa Kodyfikacja programu obowiązkowych audytów wymagałaby od IRS „przeprowadzenia obowiązkowych audytów podczas kadencji przewodniczącego oraz publicznego ujawnienia powiązanych informacji o dochodach i zwrotach”.
Przewodnicząca Izby Reprezentantów Nancy Pelosi powiedziała, że Izba „szybko posunie się naprzód” w sprawie ustawy.
Szybkość jest potrzebna, jeśli ustawa ma przejść i stać się prawem. Demokraci przekazali kontrolę nad Izbą Republikanom 3 stycznia.
„Introwertyk. Ewangelista alkoholu. Ekspert od mediów społecznościowych. Nieuleczalny myśliciel. Miłośnik Twittera”.
More Stories
JP Morgan spodziewa się w tym roku obniżyć stopę bazową o 100 punktów bazowych
Krokodyl i rekin pożarły prehistoryczną krowę morską, odsłaniając skamielinę
W obliczu rosnącego zaufania Demokratów Harris i Walls wyruszają w podróż autokarową po Gruzji