22 listopada, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Studio Disco Elysium ZA / UM potwierdza zwolnienie byłego pracownika za niewłaściwe postępowanie

Studio Disco Elysium ZA / UM potwierdza zwolnienie byłego pracownika za niewłaściwe postępowanie

Zapisz się do GI Daily tutaj Otrzymuj najświeższe wiadomości prosto do swojej skrzynki odbiorczej

Disco Elysium studio ZA / UM potwierdziło estoński raport prasowy na temat złego zarządzania i niewłaściwego postępowania wśród byłych starszych pracowników GryPrzemysł.biz.

Doniesienia pojawiają się tuż obok wiadomości, że trzech kluczowych członków ZA/UM — projektant disco Elysium Robert Corvettes, pisarka Helen Hindberry i dyrektor artystyczny Alexander Rostov — są w trakcie. Został zwolniony z firmy w zeszłym roku.

W prywatnym oświadczeniu ZA/UM wyszczególnił niektóre przyczyny niedawnych zwolnień, ale nie wymienił żadnych konkretnych osób.

Studio stwierdziło, że zwolnieni pracownicy nie dzielili się swoimi obowiązkami i pracą, stworzyli toksyczne środowisko pracy, okazywali niewłaściwe postępowanie wobec innych pracowników, w tym zniewagi słowne i dyskryminację ze względu na płeć, oraz próbowali nielegalnie sprzedać własność intelektualną ZA/UM. Więcej szczegółów zostało przedstawionych przez studio w pełnym oświadczeniu poniżej.

ZA/UM potwierdził również, że sprawy prawne dotyczące byłego zespołu są w toku, ale nie ujawnił więcej. W zeszłym miesiącu , Korvitz pozwał ZA/UM za pośrednictwem swojej firmy Telomerdo dokumentacji i przeglądu, chociaż nie podano żadnych dodatkowych szczegółów.

Rozmowa z estońską gazetą Estoński ekspres Ilmar Kompus, dyrektor generalny ZA/UM, powiedział, że studio cierpi z powodu „toksycznego środowiska” i oskarżył projektanta Disco Elysium, Roberta Kurvitza i współtwórcę mniejszościowego Saandara Taala, o „obrażanie kolegów i ich zamiar kradzieży własności intelektualnej”.

Tal jest byłym dyrektorem ZA/UM UK LTD. Zrezygnował w marcu 2021 roku.

Combus oskarżył Korvitza i Tala o „wierzące kobiety i współpracowników”, które przypominają te, które wysunęły własne źródła GamesIndustry.biz.

„Bardzo źle traktowali swoich współpracowników” – powiedział Combus w rozmowie z Ekspressem. Mimo wielokrotnych rozmów z nimi, sytuacja nie uległa poprawie, więc firma musiała ich zwolnić, Robert [Kurvitz] Mówi się, że w przeszłości był znany z umniejszania kobiet i współpracowników, ale firma nie wiedziała o tym wcześniej. Tolerowanie takiego zachowania przez rozwijającą się międzynarodową firmę byłoby krótkowzroczne”.

READ  Street Fighter 6 wprowadza nową postać rywala, Boscha, ale czy będzie grywalna?

Jedno źródło, z którym rozmawiałem GryPrzemysł.bizPan, który poprosił o zachowanie anonimowości, opisał sytuację jako „nie czarno-białą” i powiedział, że długoletni pracownicy niechętnie wypowiadają się publicznie o zachowaniu Corvettsa, ponieważ go szanują i czują, że są mu winni swoje stanowiska. Nasze źródło twierdziło, że zatrudnieni później pracownicy nie mieli jasnego obrazu sytuacji i czuli się nieswojo, wypowiadając się w imieniu innych.


„Praca jest zorganizowana w taki sposób, że celem nie jest rozgrywanie meczów, ale skłonienie ludzi do walki między sobą” – powiedział Luiga gazecie.

Combus twierdził również, że Corvettes i Tal dyskutowali o swoim pragnieniu przejęcia kontroli nad własnością intelektualną firmy – w tym Disco Elysium – którą określił jako „urojenia wielkości”.

„Poszli sprzedać się potajemnie iz naruszeniem istniejących kontraktów innym znanym dużym twórcom gier, ale nikogo to nie obchodziło” – powiedział Combus. To mogło ich rozzłościć.

„Bardzo źle traktowali swoich współpracowników” – powiedział Combus w rozmowie z Ekspressem. „Pomimo mówienia do nich w kółko, sprawy nie polepszyły się”.

Combus dodał, że ich zwolnienia zostały poproszone i wykonane przez Kaura Kendera, ówczesnego producenta wykonawczego i bezpośredniego menedżera Disco Elysium.

Kinder otrzymał urlop z powodów medycznych pod koniec sierpnia, jak podaje Kompus, co zostało zweryfikowane przez nasze własne źródła.

Źródła, które rozmawiały z Ekspress, opisały zderzenie dwóch wizji między sztabem ZA/UM kierowanym przez Combusa a zespołem kreatywnym kierowanym wcześniej przez Roberta Corvettsa, który postrzegał zysk jako „mniejszy”.

Potwierdziły to nasze źródła, a jedno z nich opisuje sytuację jako „z jednej strony projekt firmy prezesa, az drugiej autor Sama”.

„Plotka, że ​​nasza decyzja o rozwiązaniu umów z tymi osobami została podjęta w celu uzyskania korzyści finansowych, jest bezpodstawna i w żaden sposób nie odzwierciedla faktów” – powiedział ZA/UM w oświadczeniu dla GamesIndustry.biz.

W rozmowie z Ekspress, Martin Luiga, współzałożyciel niedawno rozwiązanego stowarzyszenia kulturalnego ZA/UM i redaktor powieści Disco Elysium, powiedział, że „napił się nienormalnym układem pracy” w studiu.

READ  Dyrektor generalny Microsoftu twierdzi, że Call of Duty pozostanie w 100% na PlayStation

„Praca jest zorganizowana w taki sposób, że celem nie jest rozgrywanie meczów, ale skłonienie ludzi do walki między sobą” – powiedział Luiga gazecie.

Uchylanie się przez administrację wciąż trwa. GryPrzemysł.biz Dowiedziono, że współzałożyciel Special Division Ed Tomashowski został w tym tygodniu mianowany nowym szefem ZA/UM, chociaż studio nie potwierdziło tej nominacji w swoim oświadczeniu.

Pełne oświadczenie przesłane do GamesIndustry.biz można przeczytać poniżej:

„Za/UM Studio wydało dziś oświadczenie w sprawie niedawnych wydaleń zespołu, które wywołały spory sądowe i relacje w mediach: Nasze niedawne wydalenie kilku członków zespołu ZA/UM Studio spowodowało niedokładne wnioski prawne i relacje informacyjne. Chociaż jesteśmy pewni że ZA/UM zwycięży w sądzie po zapoznaniu się ze wszystkimi faktami, uważamy, że konieczne jest ustosunkowanie się do bezpodstawnych zarzutów i kłamstw, aby słusznie bronić ZA/UM i chronić naszych pracowników.

„Chociaż aktywne spory sądowe ograniczają to, co możemy udostępniać publicznie, uważamy, że dodatkowe informacje zapewnią dokładniejszy obraz, ponieważ nasi byli pracownicy zaniechali podawania kluczowych faktów reporterom, na blogach i na innych platformach publicznych. Dla jasności i dokładności udostępniamy powody za uzasadnione zwolnienia Niektórzy z byłych członków zespołu ZA/UM Studio:

Ogranicza się do niedzielenia się obowiązkami i pracą – w tym do niepracowania w ogóle przez około dwa lata, gdy studio wciąż otrzymuje wynagrodzenie – i zmuszania kolegów do nadrabiania braku wysiłku.
● Stwórz toksyczne środowisko pracy, które jest sprzeczne z kulturą ZA/UM i wydajnością zespołu.
● Niewłaściwe zachowanie w kontaktach z innymi współpracownikami, w tym obelgi słowne i dyskryminacja ze względu na płeć.
● Próby nielegalnej sprzedaży własności intelektualnej innych firm zajmujących się grami ZA/UM w celu osłabienia reszty zespołu.

„ZA/UM nie może i nie będzie tolerować rażących wykroczeń, nawet ze strony osób, które wraz z szerszym zespołem przyczyniły się do powstania gry, z której jesteśmy wyjątkowo dumni i która nadal pobudza wyobraźnię na całym świecie. Oprócz kreatywności i innowacji ZA/UM oznacza również profesjonalizm, życzliwość, przyzwoitość i uczciwość, czego oczekujemy od wszystkich naszych pracowników. Krótkowzrocznością byłoby akceptowanie czegokolwiek mniej, ponieważ potrzebujemy graczy w zespole do samego procesu współpracy, który robi gry.

„Plotka, że ​​nasza decyzja o rozwiązaniu umów z tymi osobami została podjęta w celu uzyskania korzyści finansowych, jest całkowicie bezpodstawna i w żaden sposób nie odzwierciedla faktów. Była to decyzja, która musiała zostać podjęta dla dobra grupy. Ponadto ZA /UM odrzuca wszelkie roszczenia popełnienia nadużyć finansowych lub oszustw przeciwko nam. Ogromna większość zysków Disco Elysium została zainwestowana w studio w celu sfinansowania naszych kolejnych projektów, które są obecnie w fazie rozwoju.

„Nie pozwolimy, aby działania i komentarze kilku głosów odciągały uwagę od ważnej pracy studia.Za/UM potroił swoją wielkość od zeszłego roku do prawie 100 pracowników, zachowując przy tym zdecydowaną większość zespołu, który pracował nad Disco Elysium. Zbudowaliśmy entuzjastyczny i kreatywny zespół niesamowitych talentów, który nadal łączy opowiadanie historii, sztukę i technologię w naszych wysiłkach na rzecz rozwoju gier wideo i redefiniowania gatunków. Jesteśmy podekscytowani, że możemy to zrobić z całą miłością i inteligencją w naszych sercach i umysłach. Mamy ci tak wiele do pokazania”.