W dzisiejszych czasach trudno jest znaleźć przewodniki po grach fizycznych, zwłaszcza że branża zaczyna w dużym stopniu polegać na nadawania w chmurze i infrastrukturze cyfrowej. Ale jeśli pamiętasz te dobre czasy, kiedy pudełka z zabawkami były dostarczane z grubymi broszurami do przejrzenia przed przejściem do ostatniego zakupu, Naukowiec zajmujący się ochroną przyrody o nazwisku Kirkland stara się zachować tę nostalgię dla przyszłych pokoleń, przeprowadzając wysokiej jakości skany podręczników z przeszłości. W rzeczywistości właśnie zakończył przesyłanie Jego kompletny zestaw ręcznych skanów PlayStation 2 w USA.
Wprowadzona na rynek w Stanach Zjednoczonych w październiku 2000 r. – 22 lata temu w środę – konsola PlayStation 2 firmy Sony była jedną z najpopularniejszych konsol do gier wszech czasów. Ponad 4000 gier wydanych na całym świecie i Sprzedano prawie 158 milionów sztuk na całym świeciePrawie każdy miał PS2. gry takie jak Jack i Daxter A zła miedź Pomogło to spopularyzować konsolę wśród dzieci i młodzieży, a tytuły takie jak Metal Gear Solid 2 A Animusza Kontynuuj rozwój „bardziej dojrzałego” rynku. Devil May Cry 3A Final Fantasy XA Królestwa SercaA Pytania i stukotA ciche wzgórze 2 (Który jest teraz odnawiany), OkamiA Tony Hawk Pro Skater 3— Lista przebojów PS2 ciągnie się w nieskończoność, wszystkie zespoły.
Moim ulubionym aspektem kupowania nowej gry na PS2 zawsze było czytanie przewodnika z poradami, sztuczkami i kodami, których mogę użyć od czasu do czasu. Choć ten czas już dawno minął, Kirkland zatrzymał nieco ponad 1900 z nich, ładowanie Każdy przewodnik US PS2 po Archive.org w pełnym 4K Dla przyjemności pobierania i przewijania. Zestaw ma około 17 GB – przed kompresją było to 230 GB. To jest masywne.
Czytaj więcej: Cała instrukcja SNES w języku angielskim jest już dostępna online
Każdy przewodnik jest tak samo fascynujący, jak pamiętasz lata 2000, z wysokiej jakości skanami podkreślającymi często przyciągającą wzrok sztukę. To naprawdę portal w czasie! Mam na myśli przeglądanie Przewodnik po Square Enix Musashi: Legendy samurajów (Jedna z moich ulubionych gier na PS2 kiedykolwiek) Napełnia mnie nostalgią, przenosząc mnie z powrotem do domu mojej babci, kiedy siedzę do 3 nad ranem i wycinam głupoty jak bohater Miyamoto Musashi. Oczywiście dla mnie niewiele się zmieniło.
„Celem jest podniesienie świadomości na temat wysiłków na rzecz ochrony gry” – powiedział Kirkland. Kotaku. „Wiele dorastających gier ukształtowało to, jak postrzegaliśmy i doświadczaliśmy świata. Oczywiście, kiedy dorastamy, przechodzimy do innych rzeczy, ale jest wielu z nas, którzy tęsknią za tymi rzeczami i chcą, aby nasze dzieci cieszyły się tym, co robiliśmy. Wszyscy ” przeczytaj książki, które czytał twój tata”. I oto ona. Wielkie wysiłki, aby zachować gry: VGHFF, silne muzeumpopularne wysiłki, takie jak MamiA redump.orgA bez wprowadzeniaA Dobre narzędzia do jittera Przed tym. Co zawsze myślałem: „To super! Dostaniemy wszystko zapisane. Ale bez instrukcji nie wiedzielibyśmy, jak to zagrać”.
Czytaj więcej: Trwająca dekadę walka o finansowanie pesymistycznego muzeum gier wideo w Auckland
Niestety dla przewodników skanowanie może być bardzo trudnym procesem. „Mój proces jest okropny. Wyciągam zszywki i prawie wszystko przepuszczam przez mój kraj Skaner z podajnikiem papieru Epson DS-870. Jako osoba o perfekcjonizmie używanie skanera dokumentów rozczarowuje jakością, ale jest koniecznością ze względu na rozmiar” – powiedział. Spędziłem siedem miesięcy skanując broszury SNES i doszedłem do litery „E” używając tylko trzech płaskich skanerów. w tej konfiguracji udało mi się zeskanować prawie 75 000 stron w samym tylko ostatnim roku”.
Po ciężkiej pracy nad skanowaniem każdej strony Kirkland użył pakietu aplikacji — takich jak Adobe Acrobat Pro, Photoshop, Textpad i PDF Combiner Pro — aby uczynić je tak czystymi i oryginalnymi, jak to tylko możliwe, przed przesłaniem ich wszystkich do Archive.org w obu 2K i rozdzielczości 4K. „Spędziłem całe letnie wakacje na skanowaniu broszur tylko po to, by się ich pozbyć, ponieważ mam lepszy sprzęt lub lepiej obsługiwane” – powiedział. „Wiele późnych nocy”.
Kirkland powiedział, że upuścił około 40 000 dolarów na amerykański skład PS2, ponieważ systematycznie kupował każdą amerykańską wersję w ciągu 22 lat. „Dostała nowe edycje, gdy za pierwsze 800 wydań spadły do 20 USD, potem zaczęła wybierać używane sporty w dobrym stanie, a potem szukała indywidualnych wariantów (co nigdy się nie kończy).”
Zestaw skanowania 4K US PlayStation 2 firmy Kirkland Jest to prawdopodobnie największa i najwyższej jakości kolekcja podręcznych skanów gier wideo dostępna publicznie, ale dla niego nie jest to jakość „archiwalna”.
Czytaj więcej: Video Game History Foundation zagłębia się w „destrukcyjną” politykę retro Nintendo
„W tej chwili uważam to za »funkcjonalne zabezpieczenie«” – powiedział – „Ponieważ rozbijam zszywki, zawsze mogę je rzucić na płaską powierzchnię, aby odpowiednio je zakonserwować. Ale potem wraca do mojej idealistycznej natury. Co jest „wystarczająco dobre”? 2400 dpi w 48-bitowym kolorze (więcej niż 1 GB na stronę). W którym momencie archiwizujemy atrament zamiast zdjęć? Nie ma łatwej odpowiedzi.”
Być może więcej postępów technologicznych w końcu ułatwi zadanie.
„W przyszłości chciałbym mieć sztuczną inteligencję, która może naprawdę zrekonstruować tekst i obrazy zgodnie z ich przeznaczeniem, skorygować przekrzywienie i prawidłowo usunąć skazy bez rozmycia grafiki” – powiedział. „Tak naprawdę nikt tak naprawdę nie chce skanu w rozdzielczości 600 dpi z otworami rdzeniowymi i czarnymi krawędziami, chce tylko dopracowanego, skończonego projektu”.
aOczywiście dotarcie tam wymaga ogromnego nakładu pracy ze strony archiwisty.
Chociaż ukończenie ponad 1900 ręcznych skanów PS2 może wydawać się dobrym uczynkiem życia, w rzeczywistości jest to kolejny kamień milowy dla Kirklanda.. już ukończyłem Kompletny zestaw przewodników US SNES w 2K (Zbiór tych zeskanowanych kosztował go 8000 $), a on jest w trakcie chipowania dla SNES 4K, Atari 2600A chłopiec gry. „Przeskanowałem około 300 oryginalnych podręczników PlayStation w ciągu ostatnich kilku tygodni” – upuszcza od niechcenia, jakby to było nic.
Kirkland twierdzi, że ma pod ręką około 7500 broszur, z których około 3000 już się zachowało. Pragnie tylko, aby cała ta praca nie spadła na plecy osób o nietypowych motywach, takich jak on. „W idealnym świecie firmy rozwijałyby i eksportowałyby swoje oryginalne dzieła sztuki, które były wysyłane do pras drukarskich w celu konserwacji” – powiedział. „Ale wiele z nich z czasem ginie w historii i dyskach twardych”.
tyWspółpraca niesie ze sobą własne wyzwania.
„W tej chwili jest to głównie wysiłek solo – i mam nadzieję, że zmienię to, kiedy przejdę na systemy, których nie mogę w 100%” – powiedział. „W przeszłości byłem pod wpływem współpracy, więc trochę chciałem być związany z innymi projektami, mając nadzieję na większą kontrolę jakości i ukierunkowanie”.
Praca jest ciężka, a wiele broszur, które pilnie wymagają zapamiętania, tkwi w prywatnych kolekcjach lub Podnoszenie cen przez „inwestorów”. Ale Kirkland planuje kontynuować projekty badawcze, ponieważ jego zdaniem ta praca musi zostać wykonana, zanim stanie się niemożliwa.
Dokonanie tego zajęło internetowi 25 lat, a wszystko, co mamy, to te same zeskanowane dowody z 2004 r., które wyglądają, jakby pochodziły z faksu, lub broszury NES, ponieważ Seniorzy NintendoAge Paranoiczni ludzie tak bardzo chcieli sfingować swoich drogich Świętych Graali, że zdobyli sobie 5 dolarów na wyprzedaży garażowej w latach 90-tych. To nie w porządku, że musisz zapłacić 200 USD, aby uzyskać przywilej czytania pliku Gracz Chrono Już przeczytałem instrukcję.
„Subtelnie czarujący nerd popkultury. Irytująco skromny fanatyk bekonu. Przedsiębiorca”.
More Stories
Ta ładowarka GaN o mocy 100 W jest cienka i składana
Kuo: Aktualizacja pamięci RAM do 12 GB w przyszłym roku będzie ograniczona do iPhone’a 17 Pro Max
Verdansk w końcu powraca do Call of Duty Warzone, a fani są z tego powodu zadowoleni