Google może w zasadzie robić wszystko, co chcesz, jeśli chodzi o standardy wideo i internetowe. YouTube to najbardziej znana witryna wideo na świecie. Chrome to najpopularniejsza przeglądarka na świecie. Android to najpopularniejszy system operacyjny na świecie. Wszystko, co Google chce wdrożyć od razu, może mieć dużą bazę klientów, serwerów i treści. Stamtąd to tylko kwestia pozyskania kilku partnerów, z którymi można się połączyć. W ten sposób korzysta kolejna generacja Google Kodek wideo AV1 Jest wdrażany, a następnie Google stawia na standardy audio HDR i 3D.
Yanko Ruetgers z protokołu Relacjonuje on „Project Caviar”, plan Google dotyczący wykorzystania Dolby i stworzenia bezpłatnych alternatyw dla standardu HDR (Dolby Vision) i standardu dźwięku 3D (Dolby Atmos). Starszy model biznesowy firmy Dolby w zakresie mediów opierał się na opłatach licencyjnych od producentów urządzeń i wsparciu ze strony twórców treści. Technologia firmy jest głęboko zakorzeniona w kinach, Blu-ray i bardziej nowoczesnych firmach streamingowych, takich jak Apple wielcy zwolennicy Technologia Dolby. To wszystko kosztuje, a raport protokołu mówi, że 50 USD za transmisje strumieniowe kończy się na około 2 USD z tej ceny dla Dolby.
Dźwięk przestrzenny zawsze był funkcją kinową z różną liczbą przednich, tylnych i bocznych głośników, ale Dolby Atmos dodaje wstać w równaniu. Jeśli używasz zestawu głośników 5.1 lub 7.1 — czyli trzech głośników przednich, dwóch tylnych, subwoofera, głośników 7.1 i dwóch głośników bocznych — Dolby Atmos dodaje do miksu cztery głośniki górne, dzięki czemu dźwięk przesuwa się po projektorze. Atmos zasilany przez Apple, Netflixoraz HBO Max i Disney+.
Google radzi sobie z Dolby poprzez grupę standardów „Alliance for Open Media”, do której należą Amazon, Apple, Arm, Google, Intel, Meta, Microsoft, Mozilla, Netflix, Nvidia i Samsung w grupie „członków założycieli”. To ta sama grupa, która stoi za standardem AV1, który wywodzi się ze Standardów Google Kup na2 i open source dla swojego kodeka wideo.
Ani Dolby Vision, ani konkurenci Atmos nie muszą opracowywać nowego kodeka. Strategia Google skupia się głównie na standaryzacji sposobu przesyłania danych audio i wideo, które nie obejmują Dolby push i brandingu na tyle dobrze, aby konkurować. Na początek grupa ma już specyfikację dla „wciągająca obudowa dźwiękowaOpublikowany w Internecie, który opisuje się jako „niekodowany, specyficzny format strumienia bitów audio do renderowania pól dźwiękowych 3D, które można wykorzystać do odtwarzania dźwięku wielokanałowego”. W przypadku HDR grupa chce przyjąć HDR10 + Standard, który został pierwotnie ugotowany przez Samsunga, ale nie zawiera treści.
Nie wiadomo jeszcze, dla jakiej marki skierowanej do konsumentów będą te kryteria. To wielka sprawa, ponieważ nazwa „Dolby” nadal ma ogromny wpływ na entuzjastów kina domowego, co oznacza, że aplikacje do przesyłania strumieniowego mogą sprzedawać markę Dolby jako dodatek premium, zwiększając popyt na standardy. Niewiele firm ma wystarczający wpływ w przestrzeni medialnej, aby wprowadzić nowy standard, ale Google jest jednym z nich. Jak już widzieliśmy w przypadku AV1, wsparcie zostało przeniesione do YouTube, Androida, Chrome i Którzy producenci sprzętu? Szukanie licencji na dostęp do YouTube to potężna pałka.
„Subtelnie czarujący nerd popkultury. Irytująco skromny fanatyk bekonu. Przedsiębiorca”.
More Stories
Ta ładowarka GaN o mocy 100 W jest cienka i składana
Kuo: Aktualizacja pamięci RAM do 12 GB w przyszłym roku będzie ograniczona do iPhone’a 17 Pro Max
Verdansk w końcu powraca do Call of Duty Warzone, a fani są z tego powodu zadowoleni