18 maja, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

AMD wprowadza obsługę ray tracingu w sterownikach graficznych Vulkan typu open source dla procesorów graficznych RDNA 2 w systemie Linux

AMD wprowadza obsługę ray tracingu w sterownikach graficznych Vulkan typu open source dla procesorów graficznych RDNA 2 w systemie Linux

W ciągu ostatniego tygodnia sterownik graficzny AMD Vulkan, Odblokowany procesor graficzny AMDVLKZwiększona obsługa 64-bitowego ray tracingu dla procesorów graficznych Radeon RX 6000. Dotyczy to zarówno stacjonarnych/mobilnych procesorów graficznych, jak i APU korzystających z architektury graficznej RDNA 2. Będzie teraz obsługiwać wszystkie sterowniki AMD Vulkan na wszystkich platformach, takich jak Mesa3D RADV i AMDVLK GPUOpen oraz AMDGPU-PRO Śledzenie promieni urządzenia.

AMDVLK GPUOpen, sterownik Vulkan firmy AMD o otwartym kodzie źródłowym, obsługuje sprzętowe ray tracing dla procesorów graficznych RDNA 2 w systemie Linux

GPU jest zawarte w nowych aktualizacjach śledzenie promieni Biblioteka lub GPURT, która będzie składać się z Bounding Volume Hierarchy (BVH), kompilowania i sortowania przetwarzania znalezionego w ray tracingu przy użyciu shaderów, takich jak HLSL. Ta biblioteka pozwoli standardowej bibliotece na rozpoczęcie większej standaryzacji i poprawę renderowania grafiki. Nowa biblioteka będzie również kompatybilna z DirectX 12 DXR.

Śledzenie promieni GPU (GPURT) jako „statyczną (źródło dostarczania) biblioteki, która zapewnia funkcje związane ze śledzeniem promieni dla sterowników AMD, które obsługują DXR (DirectX 12) i Vulkan® RT API”. Biblioteka została zbudowana w oparciu o firmową Platformę Abstrakcji Biblioteki (PAL).

Biblioteka GPURT wykorzystuje jako podstawę interfejs C++. Interfejs publiczny jest podzielony na wiele plików nagłówkowych na podstawie ich zależności i użycia. Użytkownicy zainteresowani pełnymi informacjami na temat biblioteki RDNA 2 GPU Ray Tracing Library (GPURT), wraz ze szczegółami obudowy, mogą dowiedzieć się więcej na oficjalnej stronie GitHub.

Oto informacje o najnowszej aktualizacji AMDVLK GPUOpen v-2022.Q3.4:

Nowe funkcje i ulepszenia

  • Dodaj obsługę 64-bitowego ray tracingu dla Navi2x
  • Zaktualizuj nagłówki Vulkan do 1.3.225
  • Dostrajanie wydajności gier: World War Z, Ashes Of The Singularity

Naprawić problem

  • CTS nie powiodło się dla nowej wersji w dEQP-VK.api.copy_and_blit..resolve_image.whole_copy_before_resolving_transfer.
  • Ostrzeżenie CTS w dEQP-VK.pipeline.creation_cache_control. *
  • VulkanInfo ulega awarii z wyłączoną pamięcią podręczną potoku
  • Zestaw testowy RGP nie działa w RX 6800
  • Uszkodzenie Firefoksa na Ubuntu 22.04

Użytkownicy zainteresowani instalacją najnowszej wersji AMDVLK GPUOpen v-2022.Q3.4 mogą znaleźć instrukcje instalacji tutaj. Podobnie jak w przypadku instalowania nowego oprogramowania, sprzętu lub sterowników, użytkownicy powinni tworzyć kopie zapasowe wszystkich istotnych danych, aby nie utracić ważnych plików podczas aktualizacji.

READ  Czy w tym miesiącu wyczyściłeś pamięć podręczną iPhone'a?

Od kilku miesięcy intensywnie trwają przygotowania do najnowszego sterownika dla systemu Linux, aby przygotować się na technologie AMD, Intel i NVIDIA, które zostały wydane w poprzednim kwartale tego roku.

źródła wiadomości: Czasy sprzętoweA kolakantA ŚnićA GPUOpen (Github)

Produkty wymienione w tym poście