22 listopada, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Nowa technologia VR2 na PS5 robi świetne pierwsze wrażenie

Nowa technologia VR2 na PS5 robi świetne pierwsze wrażenie

W widoku pierwszoosobowym PSVR 2 widać postacie siedzące na łodzi poruszającej się po rzece.

obrazek: Sony

PSVR Sony na PlayStation 4, pierwszy poważny dodatek do wirtualnej rzeczywistości, poradził sobie dobrze. Był rozsądnie przystępny cenowo, dobrze przyjęty zarówno przez graczy, jak i krytyków, i otrzymał znacznie więcej wsparcia po premierze niż wiele poprzednich wysiłków sprzętowych PlayStation (RIP, droga Vita). Teraz kilka sklepów miało swoje pierwsze sesje praktyczne z wczesną premierą nadchodzącego PSVR2 firmy Sony na PlayStation 5. Oczekiwana nowa VR nie ma oficjalnej ceny ani daty premiery (tylko „początek 2023 roku”), ale jest oparta na tych wrażeniach. Już robią fale z krytykami.

Różne sklepy, które zdobyły te praktyczne wersje demonstracyjne, opisują to doświadczenie jako porównywalne z potężniejszymi ofertami VR na PC od Valve lub Meta. Jednak Sony i inni deweloperzy muszą jeszcze stworzyć atrakcyjne gry, a na razie jedyne ekskluzywne doświadczenia dla nowej platformy to: horyzont Wersja okolicznościowa i VR z zeszłego roku Resident Evil Village. W tę ostatnią po raz pierwszy można grać w VR na zestawie słuchawkowym Sony. Jest też chodzić martwy gra i Gwiezdne Wojny Doświadczenie VR, oba porty poprzednich gier PC/Quest VR.

Ogólnie rzecz biorąc, krytycy wydawali się być pod wrażeniem, a nawet pod wrażeniem tego doświadczenia. Wśród wymienionych cech jest ogólna jakość wykonania i wygoda, które wydają się dobrze konkurować z istniejącymi słuchawkami. To wciąż restrykcyjne, ale długość kabla wydaje się wystarczająca. Dużą uwagę przykuwa zwłaszcza jakość wykresów i ogólne „zanurzenie”. Jedną z bardziej krwawiących funkcji jest śledzenie oczu zestawu słuchawkowego, które pozwala urządzeniu zoptymalizować widok w oparciu o to, gdzie patrzysz, lub w przyszłości blokować spojrzenia z innymi graczami. W samym zestawie słuchawkowym jest również haptyczne sprzężenie zwrotne. żebrowany Zauważ, że obie funkcje są używane w horyzontktóra jest jak dotąd najbardziej zaawansowaną ofertą sprzętu.

Zasadniczo potrzebuje tylko kilku zabójczych aplikacji, a obecny kwartet demo wygląda na solidny początek. Oto kilka najważniejszych informacji z praktycznych wrażeń z każdego portu:


„W zeszłym tygodniu po raz pierwszy wypróbowałem nowe słuchawki Sony i byłem zaskoczony, jak świetne są dwie z jego wyróżniających się gier, Wezwanie horyzontu z góry A Resident Evil Villagewydać się. Nie opierali się na cząstkowym lub stylizowanym kierownictwie artystycznym; Wyglądały jak gry na konsole AAA, którymi jesteś w VR. W ciągu ostatnich kilku lat grania w Quest ponownie skalibrowałem moje oczekiwania dotyczące tego, jak powinny wyglądać gry VR, i wspaniale jest widzieć, jak gry rozwijają się wizualnie bez potrzeby skomplikowanej konfiguracji”.

„Ale jakie to uczucie grać w gry na PSVR2 ze wszystkimi nowymi dzwonkami i gwizdkami? Rzeczywisty PSVR2 był zabawny w użyciu. Podobnie jak większość nowoczesnych zestawów słuchawkowych VR, pozwala dostosować pasek na głowę, aby upewnić się, że wszystko leży wygodnie na głowie i możesz dostosować odległość między źrenicami (IPD) tak, aby rzeczywiste soczewki wewnątrz zestawu słuchawkowego były odpowiednie dla Ciebie.Ekrany wyglądały świetnie, chociaż czasami rzeczy wyglądały trochę rozmazane na krawędziach, co również może się zdarzyć w przypadku pierwszy PSVR”.

Wow. Wow wow. To słowo, które przychodzi mi do głowy, gdy próbuję podsumować mój czas z PlayStation VR2. Jako wielki fan rzeczywistości wirtualnej od wielu lat, mogę śmiało powiedzieć, że moje pierwsze praktyczne doświadczenie z nadchodzącym Zestaw słuchawkowy Sony zachwycił moje skarpetki Kocham VR Ta elegancka i nowoczesna jednostka była wszystkim, czego chciałem od ulepszonego zestawu słuchawkowego PSVR i nie tylko.

Pod względem technologicznym i wizualnym wygląda to na jeden z najbardziej pamiętnych skoków pokoleniowych. Testowanie różnicy w grafice między PSVR1 i PSVR2 przywołało wspomnienia z przejścia od jasnych, ostrych gier o wysokiej rozdzielczości na PS3 po latach grania w gry na PS2 w standardowej rozdzielczości”.

„Sony opracowało znacznie wyższą rozdzielczość optyczną dla PSVR2, która dla ludzi z obsesją na punkcie technologii równa się wyświetlaczowi OLED, który oferuje rozdzielczość 2000 x 2040 na oko, HDR, częstotliwości odświeżania 90 Hz i 120 Hz oraz Pole widzenia 110. Imponujące na papierze, ale kiedy przymierzasz go ze słuchawkami, jest trochę magiczne.

Wyświetlany poziom szczegółowości był naprawdę zagmatwany, ponieważ nie spodziewałem się tego po grze VR. Wiem, jak lekceważące są te dźwięki we wszystkich grach VR, z których jest zdecydowanie więcej niż kilka dobrze wyglądających gier. Istnieje jednak wyraźna granica między sposobem grania w grę VR a wyglądem gry innej niż VR – dzieli je poziom bogactwa, szczegółowości i blasku. Wezwanie horyzontu z góry Zamazuje tę linię na PSVR2″.

„Na szczęście PlayStation VR2 wydaje się być niedawnym wejściem na scenę rzeczywistości wirtualnej, z pierwszorzędną rozdzielczością wizualną i wygodną ergonomią. Bodźce dotykowe i adaptacyjne, jeśli zostaną dobrze zrobione, będą mile widzianym dodatkiem do wciągających wrażeń. Podobnie jak w przypadku wszystkich nowych kawałki sprzętu. Teraz pytanie brzmi, czy będzie wystarczająco dużo gier, aby inwestycja była tego warta. Gry własne, takie jak Wezwanie horyzontu z góry To zdecydowanie pomaga rozwiać te obawy i chociaż nic nie zostało jeszcze ogłoszone, byłbym zszokowany, gdyby został wstrzymany. Okres półtrwania: Alex Nie dotarła na podium”.

READ  All Star Battle R miał zaskakująco wysoką sprzedaż w USA, podczas gdy MultiVersus całkowicie spadł z list przebojów