Zarejestruj się teraz, aby uzyskać bezpłatny nieograniczony dostęp do Reuters.com
FARNBOROW, Anglia, 17 lipca (Reuters) – Boeing będzie starał się wesprzeć swoje niespokojne samoloty 737 Max 10 i 777X z zamówieniami o wartości ponad 15 miliardów dolarów od Delta Air Lines i Lufthansy w tym tygodniu, ponieważ branża lotnicza potyka się podczas największego wydarzenia od tego czasu. COVID-19.
Źródła branżowe twierdzą, że amerykański producent samolotów ma problemy z utrzymaniem duopolu z europejskim Airbusem (POWIETRZE.PA)na początku Farnborough Air Show, który rozpoczyna się w poniedziałek, po miesiącach rozmów na temat sprzedaży największego jednonawowego odrzutowca Delty.
Reuters po raz pierwszy doniósł o Delta w marcu (DAL.N) Rozmawiał o zakupie 100 samolotów Max 10, aw zeszłym tygodniu poinformował, że linia lotnicza prowadziła również rozmowy w sprawie zamówienia jeszcze kilkunastu samolotów Airbus A220 w umowie, która prawdopodobnie zostanie ogłoszona we wtorek. Czytaj więcej
Zarejestruj się teraz, aby uzyskać bezpłatny nieograniczony dostęp do Reuters.com
Niemiecka Lufthansa (LHAG.DE) Prawdopodobnie podpisze umowę na około 10 dużych frachtowców Boeinga, w tym siedem z niedawno wystrzelonych frachtowców 777X, podają źródła.
Żadna ze stron nie skomentowała przed imprezą, która ma miejsce pomimo ostrzeżenia Wielkiej Brytanii o pogodzie i ograniczonym dostępie do kolei z powodu spodziewanych wyższych temperatur.
W miarę topnienia Wielkiej Brytanii linie lotnicze dołożą wszelkich starań, aby pokazać, że popyt wśród ludności cywilnej jest solidny po najgorszym kryzysie w jej historii. W centrum uwagi znajdą się również rosnące wydatki na obronę, ponieważ przemysł zgromadzi się w cieniu wojny na Ukrainie.
Boeing przedstawił w niedzielę w dużej mierze stabilną prognozę pogody dla samolotów cywilnych. Czytaj więcej
Jednak wiele umów będzie tymczasowymi lub formalnymi podpisami prac już w toku, a prawie wszystkie z nich zostaną zagregowane jako wkład w redukcję emisji, aby wspierać wspólny cel zerowy netto do 2050 r., powiedzieli delegaci.
easyJet (EZJ.L) Ma na celu uzyskanie zgody akcjonariuszy na ostatnią transakcję na 56 samolotów Airbus A320neos i umieszczenie jej na radarze Farnborough.
Osoba bliska rozmów powiedziała, że polski LOT rozważa propozycje od istniejących dostawców Boeinga i Embraera, a także Airbusa i firm produkujących silniki, ale nie podejmie decyzji na targach i zaprzeczył doniesieniu, że linia lotnicza wybrała już Airbusa.
Przedstawiciele firm Airbus i Boeing udali się do Indii przed targami w poszukiwaniu ogromnego sukcesu od nowych właścicieli Air India, Tata Group. Źródła podają, że firma rozważa zakup od 200 do 300 samolotów wąskokadłubowych i 30-70 samolotów szerokokadłubowych udostępnianych przez dostawców, ale nadzieje na porozumienie w tym tygodniu wydają się zanikać.
Jednak większość uwagi skupi się na MAX 10 i 777X, które Boeing planuje latać na miniekranie Farnborough.
główny ból głowy
Oba samoloty są źródłem kłopotów, ponieważ Boeing zmaga się z kwestiami regulacyjnymi po dwuletnim kryzysie bezpieczeństwa wywołanym katastrofą mniejszego odrzutowca Max.
Boeing ma grudniowy termin na uzyskanie zgody na 737 Max 10 — największego członka rodziny jednonawowej — lub na spełnienie nowych wymagań dotyczących ostrzegania w kokpicie, chyba że Kongres zrezygnuje z tego.
Dyrektor generalny Dave Calhoun powiedział, że Boeing może być zmuszony do złomowania 737 Max 10 – posunięcie, które może mieć reperkusje w całej branży, w tym w konkurencyjnym Airbusie, który nie chce zbyt szybko wciągnąć się w wyścig o opracowanie nowych samolotów.
Jednak dyrektor handlowy Boeinga, Stan Deal, powiedział dziennikarzom w niedzielę, że anulowanie MAX 10, co zdaniem analityków jest konieczne, aby konkurować z wysoką sprzedażą Airbusa A321neo, „nie jest ścieżką o wysokim potencjale”.
Dell powiedział, że Boeing jest również bliski dostarczenia pierwszego 787 w ciągu roku po serii problemów regulacyjnych i produkcyjnych.
Liderzy kosmiczni również znajdą się w tym tygodniu pod presją, aby rozwiązać obawy dotyczące łańcuchów dostaw i rosnącej inflacji, które rodzą pytania dotyczące zarówno kosztów nakładów, jak i popytu konsumenckiego.
Lider rynku Airbus jest obecnie zaangażowany w plany zwiększenia produkcji jednonawowego A320neo do 75 samolotów miesięcznie w 2025 r. z 50 obecnie, ale niektórzy dostawcy obawiają się, że łańcuchy dostaw mogą nie nadążać za tempem.
Zarejestruj się teraz, aby uzyskać bezpłatny nieograniczony dostęp do Reuters.com
(okładka) Tima Hevera, Davida Shepardsona i Paula Sandela, montaż: Mark Potter
Nasze kryteria: Zasady zaufania Thomson Reuters.
„Nieuleczalny student. Społeczny mediaholik. Niezależny czytelnik. Myśliciel. Alkoholowy ninja”.
More Stories
Akcje Nvidii spadają z powodu spowolnienia wzrostu i obaw związanych z produkcją NVIDIA
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Yelp pozywa Google za naruszenie przepisów antymonopolowych