Założyciel BuzzFeed, Jonah Peretti, podobno odrzucił ofertę Boba Igera na zakup firmy za 650 milionów dolarów dziesięć lat temu. Teraz firmie, która niegdyś odnosiła ogromne sukcesy, grozi całkowite usunięcie działu wiadomości i zwolnienie 15% personelu.
Buzzfeed odrzucił ofertę Disneya
Bob Iger, na zdjęciu po lewej, jest obecnym dyrektorem generalnym The Walt Disney Company. Jonah Peretti, dyrektor generalny Buzzfeed, na zdjęciu po prawej. Peretti podobno odrzucił ofertę zaoferowaną przez Disneya w 2013 roku, pomimo usilnych próśb szefa Buzzfeed, Johna Steinberga. według szczęścieSteinberg posunął się nawet do błagania na kolanach, aby Peretti wziął udział w programie.
Zły odbiór mowy
Peretti początkowo zgodził się na transakcję. Kilka miesięcy po tym, jak przyjął ofertę, Disney zaprosił go do przemówienia na spotkaniu kierowniczym filmowca przed 250 pracownikami. Otrzymuje poczesne miejsce do zabrania głosu w oczekiwaniu na zawarcie umowy jako swego rodzaju „powitanie” w firmie; Ale przemówienie nie poszło zgodnie z oczekiwaniami.
Peretti wygłosił „gorące” przemówienie, które zawierało negatywny komentarz na temat mormonów i ludności żydowskiej. Dyrektor Disney HR twierdził, że tego rodzaju implikacje sprawiłyby, że Peretti byłby „problemem”.
Według byłego redaktora naczelnego BuzzFeed News, Bena Smitha, „Peretti nigdy w życiu nie śmiał się tak dużo”. „Wyobraził sobie, jak przez resztę swojej kariery będzie musiał tłumaczyć internetowi te garnitury, podczas gdy oni gapią się na niego tępo i tęsknią za jego żartami”.
Po tym przemówieniu Peretti spotkał się prywatnie z Bobem Igerem i zerwał umowę o wartości 650 milionów dolarów. Iger stwierdził następnie, że Buzzfeed „nigdy nie będzie wart tyle, ile był u nas wart”.
Ostatnie niepowodzenia Buzzfeed
W 2021 roku BuzzFeed reklamował się pomyślnie, ale wynik nie był taki, jakiego oczekiwali jego kierownictwo. Podobnie jak inne firmy internetowe, BuzzFeed stanął w obliczu poważnych niepowodzeń finansowych z powodu przesunięcia wydatków na reklamę w kierunku rynków wschodzących, takich jak marketing wideo i influencer. Od 2022 roku BuzzFeed osiągnął całkowity przychód w wysokości około 436 milionów dolarów, ale odnotował stratę netto w wysokości około 201 milionów dolarów.
BuzzFeed ogłosił w zeszłym tygodniu, że zamyka nagrodzony Pulitzerem dział wiadomości, co oznacza zwolnienie około 180 pracowników. To około 15% całej siły roboczej. Od tego czasu Peretti ma Przeproś publicznie do swojego personelu na obrót spraw. Usuwając sekcję wiadomości, powiedział:
Podjąłem decyzję o przeinwestowaniu w BuzzFeed News, ponieważ bardzo kocham ich pracę i misję. To sprawiło, że wolniej akceptowałem fakt, że duże platformy nie zapewnią dystrybucji ani wsparcia finansowego wymaganego do wspierania premium, bezpłatnego dziennikarstwa dostosowanego do mediów społecznościowych.
Stróż
Smith twierdzi, że decyzja o odrzuceniu oferty Disneya „przejdzie do historii jako jedna z najgłupszych ofert w historii mediów cyfrowych”.
Całkowite przychody Disneya prawie się podwoiły w ciągu dekady, odkąd Peretti odrzucił jego ofertę. Firma Walt Disney Company miała nieco ponad 45 miliardów dolarów przychodów w 2013 roku, ale od 2022 roku wzrosły one do prawie 83 miliardów dolarów. Pomimo tego wzrostu Disney jest również w trakcie masowej fali zwolnień w celu obniżenia kosztów.
Co sądzisz o odrzuceniu przez Berettiego tej umowy? Chcielibyśmy zobaczyć Twoje opinie w komentarzach poniżej.
Aby uzyskać najnowsze wiadomości i informacje dotyczące parków Disneya, włącz WDW News Today na ŚwiergotI FacebookI Instagram.
„Nieuleczalny student. Społeczny mediaholik. Niezależny czytelnik. Myśliciel. Alkoholowy ninja”.
More Stories
Akcje Nvidii spadają z powodu spowolnienia wzrostu i obaw związanych z produkcją NVIDIA
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Yelp pozywa Google za naruszenie przepisów antymonopolowych