Mężczyzna poleruje koncepcyjnego Volkswagena ID GTI wystawionego na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym (IAA) w Monachium, w południowych Niemczech, 5 września 2023 r.
Krzysztof Stach | AFP | Obrazy Getty’ego
Niemiecki producent samochodów Volkswagen poinformował we wtorek, że jego zysk operacyjny spadł w pierwszym kwartale o 20%, ponieważ słaby popyt na jego marki premium doprowadził do spadku sprzedaży.
Firma podała, że zyski operacyjne osiągnęły 4,6 miliarda euro (4,9 miliarda dolarów) w pierwszych trzech miesiącach 2024 r. W tym samym okresie 2023 r. zyski operacyjne osiągnęły 5,7 miliarda euro.
Volkswagen jako główne czynniki spadku zysków podał niższą sprzedaż i wyższe koszty stałe, a także „niekorzystny kraj, markę i asortyment”.
Firma podała, że sprzedaż samochodów spadła w pierwszym kwartale o 2%, osiągając łącznie 2,1 miliona sztuk.
„Zgodnie z oczekiwaniami nasze wyniki za pierwszy kwartał wskazują na powolny początek roku” – stwierdził w oświadczeniu dyrektor finansowy i dyrektor operacyjny Grupy Volkswagen Arno Antlitz. oświadczenie.
Zyski operacyjne luksusowej marki producenta samochodów Porsche spadły do 1,2 miliarda euro, w porównaniu z 1,7 miliarda euro w pierwszym kwartale 2023 roku. W pierwszym kwartale jednostka sprzedała na całym świecie 71 000 pojazdów, co oznacza spadek o 16% w porównaniu z 85 000 pojazdów sprzedanych w tym samym roku. Kwartał. okres ubiegłego roku.
Volkswagen podał, że niższe wolumeny wynikają z rozwoju produktu oraz opóźnień celnych.
Volkswagen w dalszym ciągu spodziewa się osiągnąć swoje cele finansowe na rok 2024, w tym wzrost przychodów ze sprzedaży o 5% i całoroczną marżę operacyjną na poziomie od 7% do 7,5%.
„Spodziewamy się dodatkowego impulsu w ciągu całego roku dzięki wprowadzeniu na rynek ponad 30 nowych modeli wszystkich marek. Jednocześnie efekty naszych programów wydajnościowych będą stopniowo pojawiać się w miarę upływu roku” – powiedział Antlitz.
O godzinie 9:00 czasu londyńskiego akcje Volkswagena w Europie spadły o 2,6%.
More Stories
Akcje Nvidii spadają z powodu spowolnienia wzrostu i obaw związanych z produkcją NVIDIA
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Yelp pozywa Google za naruszenie przepisów antymonopolowych