Amerykański producent samochodów Stellantis NV poinformował w piątek, że na początku października w jego zakładzie montażu ciężarówek w Warren może zostać zwolnionych na czas nieokreślony, gdy montaż generalny fabryki przejdzie z dwóch zmian na jedną zmianę po zakończeniu produkcji Ram 1500 classic ciężarówka.
Stellantis złożył wniosek o modyfikację i przekwalifikowanie pracownika do władz stanowych i lokalnych oraz związku zawodowego United Auto Workers. Oczekuje się, że zwolnienia, które prawdopodobnie będą niższe niż suma podana w piśmie WARN, rozpoczną się już 8 października w zakładzie zatrudniającym około 3900 osób, w tym około 3700 reprezentowanych przez związek zawodowy United Auto Workers. Fabryka będzie w dalszym ciągu produkować SUV-y Jeep Wagoneer i Grand Wagoneer.
Stellantis zamierza wypuścić na rok modelowy 2025 zaktualizowaną wersję ciężarówki Ram 1500 w swoim zakładzie montażowym w Sterling Heights. Kiedy w 2019 r. firma wprowadziła na rynek piątą generację ciężarówki, oświadczyła, że będzie kontynuować produkcję poprzedniej generacji jako „klasycznej” dla nabywców nastawionych na wartość, a także przedłużyła produkcję na dłuższy okres niż oczekiwano.
„Ram 1500 Classic był doskonałym punktem wyjścia dla firmy Ram, a model Tradesman od lat zaspokaja potrzeby klientów samochodów ciężarowych do zastosowań komercyjnych” – stwierdziła firma w oświadczeniu przesłanym przez rzeczniczkę Jody Tinson. „Wprowadziliśmy nowego Ram 1500 Tradesman 2025 o niesamowitej wartości i zawartości”.
Pracownicy zwolnieni na czas nieokreślony otrzymają 52 tygodnie dodatkowego zasiłku dla bezrobotnych zapewnianego przez firmę, 52 tygodnie pomocy przejściowej i dwa lata ubezpieczenia zdrowotnego. Będzie to dodatek do zasiłku dla bezrobotnych zapewnianego przez państwo.
Inne operacje poza ogólnym montażem w zakładzie będą nadal prowadzone na dwie zmiany, aby wesprzeć produkcję Wagoneera. W pierwszej połowie roku Stellantis sprzedał prawie 30 000 pojazdów Wagoneer, co oznacza wzrost o 119% w stosunku do roku poprzedniego, oraz prawie 7 600 pojazdów Grand Wagoneer, co stanowi wzrost o 43%. Producent samochodów, w ramach inwestycji o wartości 19 miliardów dolarów wynikających z zeszłorocznego rekordowego kontraktu z UAW, który wygasa w 2028 roku, przeznaczył dla fabryki 400 milionów dolarów na modernizacje w połowie cyklu, modele o zwiększonym zasięgu i całkowicie elektryczne wersje swoich pełnowymiarowych SUV-ów. Rozmiar.
Według strony internetowej Stellantis ceny Ram 1500 Classic zaczynają się od 38 705 dolarów. Cena Ram 1500 2015 zaczyna się od 39 420 dolarów.
Stellantis zwrócił uwagę na silnik Hurricane Straight Six Turbo, który poprawia oszczędność paliwa i obniża koszty posiadania, ulepszoną architekturę elektryczną dla technologii wspierających śledzenie floty komercyjnej i systemy bezpieczeństwa, takie jak Forward Collision Warning Plus i Adaptive Cruise Control, a także platformę zapewniającą elektryfikację wprowadzenie na rynek całkowicie elektrycznego Ram 1500 REV i elektrycznego Ramchargera wspomaganego generatorem zaplanowano odpowiednio przed końcem i na początku przyszłego roku. Według przedsiębiorstwa opcje te nie byłyby w przeciwnym razie dostępne, aby umożliwić w przyszłości zgodność z przepisami dotyczącymi zużycia paliwa i emisji.
Każde zlecenie montażu samochodów ma również znaczący wpływ na miejsca pracy w swoich społecznościach, od dostawców samochodów po miejskie bary i restauracje. Firma Bridgewater Interiors również złożyła pod koniec lipca zawiadomienie o zwolnieniu, ujawniając, że około 30 września w zakładzie w Detroit zostanie zwolnionych 63 pracowników. Prezes komórki 600 United Auto Workers Tony Richards powiedział, że te operacje są powiązane ze zwolnieniami w Warren.
Po zamknięciu zakładu działalność restauracji spadnie o 60%, powiedziała Maria Nokolaj, właścicielka Motor City Sports Bar & Grill po drugiej stronie Mound Road od fabryki Stellantis. Zwolnienia to kolejna zła wiadomość dla biznesu po wzlotach i upadkach produkcji w zakładzie w ostatnich miesiącach oraz rosnących kosztach życia, które skłoniły klientów do rezygnacji z luksusów.
„To szkodzi wszystkim firmom” – mówi Nokolay. „To jest jak efekt domina. Wszyscy to odczują. Sytuacja ostatnio bardzo się zmieniła, ale nie w dobrym kierunku. W południe mieliśmy tu jednego klienta, podczas gdy u nas był cały stół, który próbował zjeść lunch. A teraz , nikt.”
Powiedziała, że brak pracy oznacza, że została zwolniona i sama musi pracować na zmiany. Dodała, że to wszystko odzwierciedla stan gospodarki i wpływa na jej myślenie o listopadowych wyborach prezydenckich.
„Wolny handel musi się zmienić, a miejsca pracy muszą tu zostać” – powiedział Nocolai. „Ludzie, którzy produkują samochody, nie mogą sobie na nie pozwolić, ponieważ zlecają pracę firmom w Meksyku”.
@BriannaNoble
@lramseth
„Nieuleczalny student. Społeczny mediaholik. Niezależny czytelnik. Myśliciel. Alkoholowy ninja”.
More Stories
Akcje Nvidii spadają z powodu spowolnienia wzrostu i obaw związanych z produkcją NVIDIA
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Yelp pozywa Google za naruszenie przepisów antymonopolowych