Kiedy w środę rano wytwórnia Lionsgate wypuściła drugi zwiastun epickiego filmu Francisa Forda Coppoli „Megalopolis”, zaczęło się od lawiny krytyki jego wcześniejszych prac ze strony kilku znanych krytyków.
W cytatach przypisywanych ich recenzjom Ojca chrzestnego zwiastun cytuje Pauline Kael z The New Yorker, która stwierdziła, że film jest „osłabiony kunsztem”, oraz Andrew Sarris z The Village Voice krytykujący „luźny, pobłażliwy film”. Na ekranie pojawiają się także inne cytaty krytyków, takich jak Roger Ebert, John Simon, Stanley Kaufman, Vincent Canby i Rex Reed, w których zjadliwie krytykują pracę Coppoli nad arcydziełami takimi jak Czas Apokalipsy. Rzecz w tym, że te filmy przetrwały próbę czasu, ale ich początkowe reakcje nie. Wielu krytyków uznało premierę Megalopolis w Cannes za pobłażliwą i zagmatwaną. Nowy zwiastun ma na celu ukazanie najnowszego filmu Coppoli jako dzieła sztuki, które przetrwa próbę czasu, podobnie jak poprzednie filmy słynnego reżysera.
To interesująca kwestia, ale w argumentacji zawartej w zwiastunie jest duża luka. Problem, i to ogromny, polega na tym, że te cytaty nie pojawiają się w żadnej ze wspomnianych recenzji. Orzeł wskazał na nią Zostało to zweryfikowane przez różnorodnyŻadnego z tych stwierdzeń nie można znaleźć w internetowych wersjach opowiadań. W tej chwili nie jest jasne, skąd pochodzą którekolwiek z tych cytatów. Cytat Eberta opisujący „Draculę” jako „triumf stylu nad treścią” w rzeczywistości pochodzi z jego recenzji filmu „Batman” z 1989 roku.
różnorodnyBłędnie zacytowano Owena Gleibermana, który podczas recenzji filmu dla Entertainment Weekly, gdzie pracował w momencie premiery, nazwał Draculę Ram Stokera z 1992 r. „pięknym bałaganem” i podkreślił jego „absurd”.
„Nawet jeśli należysz do osób, które nie lubią krytyków, nie zasługujemy na to, aby mieć je w ustach” – Gleiberman mówi o cytatach ze zwiastuna. Z drugiej strony jest to drobny skandal że cały zwiastun Megalopolis opiera się na narracji Fałszywe. Krytycy pokochali „Ojca chrzestnego” i choć „Czas apokalipsy” wywołał podziały, spotkał się z dużym poparciem krytyków. Jeśli chodzi o mnie, nazwałem „Draculę” Brama Stokera, mam nadzieję Jeśli tak powiem! Jeśli chodzi o ten film, teraz brzmi nieźle.”
Niektórym krytykom wymienionym w zwiastunie naprawdę nie podobały się wczesne prace Coppoli. Trzcina, Na przykładktóry niektórzy określają jako „Czas Apokalipsy”, jest „talerzem pretensjonalnych nonsensów”.
Jeśli chodzi o Megalopolis, to faktycznie może ono zasługiwać na krytyczną ponowną ocenę. W swojej recenzji pt. różnorodnyPeter Debruge z The Hollywood Reporter negatywnie zareagował na film, pisząc, że „legendarny reżyser buduje głęboką i osobistą, choć nieprecyzyjną alegorię swojego związku ze sztuką” i dodał: „Okazuje się, że budowanie świata – to cenne narzędzie w… „Filmy XXI wieku, jakie ma do zaoferowania Hollywood – być może nie są jego specjalnością”.
„Megalopolis” zadebiutuje w amerykańskich kinach 27 września. Lionsgate nie odpowiedziało natychmiast na tę prośbę. różnorodnyReed, który nadal recenzuje pracę „Observera”, nie odpowiedział na prośbę o komentarz. Kyle, Simon, Ebert, Canby, Kaufman i Sarris nie żyją, co utrudnia poznanie ich reakcji.
„Twitter geek. Nieprzejednany czytelnik. Dumny fanatyk mediów społecznościowych. Subtelnie czarujący muzyczny nerd.”
More Stories
Barry Keoghan dołącza do Cilliana Murphy’ego w serialu Netflix „Peaky Blinders”.
Koreańska piosenkarka popowa Taeil opuszcza grupę śpiewającą z powodu oskarżeń o przestępstwa na tle seksualnym
„Swifties for Kamala” zbiera pieniądze od celebrytów i pieniądze na kampanię dla Demokratów