Jasona Kempina/Getty Images
Mikrofon SiriusXM.
Nowy Jork
CNN
—
SiriusXM jest celem pozwu złożonego przez Biuro Prokuratora Generalnego Nowego Jorku, w którym zarzuca się firmie zajmującej się radiem satelitarnym wciąganie klientów w pułapki abonamentowe i szukanie sposobów, aby im to uniemożliwić. Anulowanie.
W środę spółka New York AG Letitia James ogłosiła, że składa pozew przeciwko SiriusXM po tym, jak dochodzenie wykazało, że firma „zmusza swoich abonentów do dzwonienia lub czatowania online z agentem w celu rezygnacji z subskrypcji, a następnie celowo wycofuje te interakcje w ramach swojej strategii”. aby uniemożliwić abonentom rezygnację z subskrypcji.Ich pakietów.
W komunikacie prasowym James stwierdził, że stosowany przez firmę proces twardego anulowania umowy jest nielegalny.
„Konsumenci powinni mieć możliwość bezproblemowego anulowania subskrypcji, której już nie używają lub nie potrzebują, a firmy mają prawny obowiązek ułatwić proces anulowania” – powiedział James. „Nowojorczycy mogą mieć pewność, że gdy firmy takie jak SiriusXM spróbują wykorzystać i złamać prawo, moje biuro wkroczy, aby je powstrzymać”.
SiriusXM oświadczyło w oświadczeniu, że „otrzymawszy i rozpatrząc skargę, zamierzamy stanowczo bronić się przed tymi bezpodstawnymi zarzutami, które rażąco błędnie przedstawiają” jej praktyki, dodając, że oferuje ona „różne opcje” odstąpienia od umowy.
Biuro Jamesa stwierdziło również, że SiriusXM szkoli swoich agentów, aby nie przyjmowali „nie” w przypadku rezygnacji klienta. Agenci robią to poprzez utrzymywanie klientów przez telefon podczas „sześcioczęściowej rozmowy”, która zawiera kilka pytań i składanie ofert utrzymania, próbując powstrzymać ich przed anulowaniem umowy.
Dochodzenie wszczęto po tym, jak „setki klientów” zgłosiło skargi dotyczące trudnego procesu anulowania umowy przez firmę.
W jednym z przykładów podanych przez Jamesa agent SiriusXM rzekomo trzymał klienta na czacie internetowym przez 40 minut pomimo jego „wyraźnych i powtarzających się” próśb o anulowanie, a następnie nadal pobierał od niego opłaty, mimo że klient anulował rezerwację. James powiedział, że SiriusXM stwierdziło, że „nie było w stanie zidentyfikować żadnej prośby o anulowanie” złożonej przez klienta.
SiriusXM może zrezygnować „jednym kliknięciem przycisku”, zauważając, że według ustaleń dochodzenia czas rozmów trwający 11,5 minuty przez telefon lub do pół godziny w Internecie nie jest konieczny.
James domaga się odszkodowania dla pokrzywdzonych klientów, kar wobec firmy za rzekome oszustwo oraz odszkodowania za naruszenie prawa stanu Nowy Jork. Chce także wymagać od SiriusXM „wdrożenia prostego, przyjaznego dla użytkownika procesu anulowania”.
Zachęcamy do kontaktu klientów dotkniętych podobnymi problemami Zgłoś problemy Do biura Jamesa.
SyriuszXM (Siri) ma około 35 milionów abonentów, w tym dwa miliony w Nowym Jorku. Wcześniej w tym roku, Federalna Komisja Handlu zaproponowała regułę Umożliwiłoby to Amerykanom łatwiejsze anulowanie bezpłatnych wersji próbnych i subskrypcji, których już nie chcą.
„Nieuleczalny student. Społeczny mediaholik. Niezależny czytelnik. Myśliciel. Alkoholowy ninja”.
More Stories
Akcje Nvidii spadają z powodu spowolnienia wzrostu i obaw związanych z produkcją NVIDIA
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Yelp pozywa Google za naruszenie przepisów antymonopolowych