5 listopada, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Zamieszanie związane z ulgami podatkowymi może spowodować wzrost zainteresowania pojazdami elektrycznymi już w 2023 r

Zamieszanie związane z ulgami podatkowymi może spowodować wzrost zainteresowania pojazdami elektrycznymi już w 2023 r



CNN

Wraz z początkiem nowego roku wiele popularnych pojazdów elektrycznych, w szczególności niektóre modele Tesli i General Motors, może kwalifikować się do ulg podatkowych o wartości do 7500 USD, które nie kwalifikują się do 2022 r. Ale ta kwalifikacja trwa tylko kilka miesięcy.

To jest ponieważ Departament Skarbu poinformował w tym tygodniu, że wprowadzone w sierpniu w ramach ustawy antyinflacyjnej limity nowych ulg podatkowych nie wejdą w życie od razu. Oznacza to, że przez kilka pierwszych miesięcy nowego roku przepisy będą tymczasowo bardziej hojne, zezwalając na więcej ulg podatkowych dla większej liczby pojazdów elektrycznych.

Departament Skarbu USA, który egzekwuje przepisy, ogłosił niedawno, że zawiesza przepisy dotyczące niektórych nowych ograniczeń dotyczących ulg podatkowych, w tym dotyczących miejsca montażu akumulatora pojazdu i pochodzenia użytych w nim minerałów. Przynajmniej w marcu 2023 r., kiedy ogłosi proponowane przepisy dotyczące tego obszaru wymagań. Zgodnie z językiem prawnym, wydanie „proponowanych wytycznych” dotyczących tych zasad, które według Skarbu Państwa nastąpi w marcu, natychmiast zmniejszy ulgi podatkowe. Ale niektóre z nowych zasad wchodzą w życie zgodnie z pierwotnym planem w styczniu. Pozostawia to około trzymiesięczne okno, w którym niektóre pojazdy będą kwalifikować się do wyższych ulg podatkowych niż ulgi podatkowe otrzymane w późniejszym terminie.

General Motors, Na przykład, powiedział już, że kiedy pełne ograniczenia wejdą w życie – ilekroć to nastąpi – jego pojazdy elektryczne będą standardem tylko do odliczenia podatku w wysokości 3750 USD. Oczekuje się, że pojazdy GM ponownie zakwalifikują się do pełnej ulgi podatkowej w wysokości 7500 USD, podała firma. Aby zakwalifikować się do wyższych ulg podatkowych przed marcem, zgodnie z wytycznymi Departamentu Skarbu, pojazd musi zostać dostarczony klientowi przed tym terminem. Dzięki temu okno czasowe będzie jeszcze węższe, szczególnie w przypadku popularnych modeli, na które klienci już muszą czekać.

READ  Chang'e 6: Chińska sonda księżycowa powraca na Ziemię z próbkami skał i gleby

Chociaż może to stworzyć okazję do zakupów w pierwszych miesiącach roku, wadą jest to, że zwiększa zamieszanie w już i tak mylących przepisach – nawet w przepisach podatkowych.

„Miałem nadzieję na większą przejrzystość, a nie mniej” – powiedział starszy Chris Hardow Analityk ds. polityki z raportami konsumenckimi. „Za każdym razem, gdy coś mówią, sprawy wydają się coraz bardziej zagmatwane”.

Zasadniczo przepisy podatkowe mają na celu zachęcenie producentów samochodów do budowania pojazdów elektrycznych i wszystkich ich komponentów w jak największym stopniu w Stanach Zjednoczonych lub w krajach, które mają umowy handlowe ze Stanami Zjednoczonymi. Mają one na celu uniknięcie ulg podatkowych dla bogatych Amerykanów, którzy kupują drogie luksusowe samochody. Najnowsze ogłoszenie tymczasowo odblokuje więcej pieniędzy z ulgi podatkowej Często dobra rzecz dla konsumentów.

Ulga podatkowa udzielona na początku roku jest jednym z wielu potencjalnych źródeł nieporozumień.

Zgodnie z nowymi przepisami dotyczącymi ulg podatkowych dla pojazdów elektrycznych Chevrolet Bolt EV i EUV kwalifikują się do ulg podatkowych w nowym roku. Wcześniej nie kwalifikowały się, ponieważ jednym z wymagań było — nawet jeśli zostały zbudowane w Ameryce Północnej Zgodnie z nowymi zasadami — General Motors, firma macierzysta Chevroleta i Tesli — dawno temu sprzedano 200 000 pojazdów typu plug-in. Jest to limit dla każdego producenta podany w ramach wymogów ulgi podatkowej należnej. Nowe przepisy, uchwalone w ramach ustawy antyinflacyjnej, znoszą ten pułap.

Jednak nie każdy kupujący i nie każdy pojazd elektryczny kwalifikuje się do otrzymania kredytów. Na przykład oprócz wymogu, aby pojazd był produkowany w Ameryce Północnej, istnieją również ograniczenia dotyczące jego ceny. Cena naklejki nie może przekroczyć 80 000 USD, jeśli jest to SUV, van lub pickup, oraz 55 000 USD, jeśli jest to samochód.

READ  Pożary na Maui: Prawie 400 osób zaginęło na Maui w wyniku śmiertelnych pożarów – wynika z listy zarządzanej przez FBI – duży spadek w porównaniu z wcześniejszymi szacunkami

Te przedziały cenowe to pełna sugerowana przez producenta cena detaliczna pojazdu (MSRP) lub cena naklejki, w tym wszystkie opcje montowane fabrycznie. Nie ma znaczenia, czy dealer przeładowuje pojazd, czy ma zniżkę lub rabat. Uprawnienie do zniżki jest w rzeczywistości oparte wyłącznie na sugerowanej cenie detalicznej.

W rezultacie, w tym większość modeli Tesli Model X SUV i model S sedan, a także Model 3, obecnie wyceniony na stronie internetowej Tesli, nie otrzymują jeszcze ulg podatkowych. Według strony internetowej IRS, Mercedes EQS SUV, który jest montowany w USA i obecnie kwalifikuje się do ulg podatkowych, przestanie się kwalifikować w nowym roku.

„Tasuje talię pod kątem tego, kto się kwalifikuje, a następnie talia tasuje się ponownie, gdy pojawią się te wskazówki. [in March]— powiedział Hardo. „I powoduje to wiele zamieszania wśród konsumentów, producentów samochodów i dealerów”.

Również obracanie jest zabronione. Osoba nabywająca pojazd musi być użytkownikiem końcowym. Jeśli kupisz pojazd w celu natychmiastowej odsprzedaży komuś innemu, nie możesz uzyskać kredytu.

Istnieją również ograniczenia dotyczące dochodów kupującego. Kupujący nie może mieć „zmodyfikowanego skorygowanego dochodu brutto” przekraczającego 150 000 USD dla osoby fizycznej, 300 000 USD dla pary rozliczającej się wspólnie lub 225 000 USD dla głowy gospodarstwa domowego. Ograniczenia te uniemożliwią nabywcom wielu luksusowych pojazdów elektrycznych otrzymanie zachęt podatkowych.

Najlepszą rzeczą, jaką mogą zrobić kupujący samochody, jest zapytanie, czy dany pojazd, który kupują, kwalifikuje się do ulgi podatkowej, powiedział Andrew Coplens, wiceprezes ds. prawnych i regulacyjnych w National Automobile Dealers Association. Niektóre modele pojazdów są produkowane w więcej niż jednej fabryce, więc dwa identycznie wyglądające elektryczne SUV-y w tej samej partii dealera mogą nie kwalifikować się lub kwalifikować do tej samej kwoty kredytu.

READ  Biden i Xi mają miejsca z pierwszej ręki jako prezydenci

„To świetny czas na zakupy. Wspaniale, że teraz więcej pojazdów kwalifikuje się, ale nadal musisz upewnić się, że pojazd, który chcesz, kwalifikuje się”, powiedział Koblenz.