Najgorętsza nowa aplikacja Instagrama do zabijania Twittera, Threads, jest już dostępna. I wygląda jak Twitter. Który jest poprawny.
Wielu użytkowników mediów społecznościowych jest gotowych – a nawet zdesperowanych – na solidną zmianę na Twitterze, ponieważ firma przechodzi przez szczególnie trudną fazę tego, co wielu uważa za stopniowe pogarszanie się jakości produktów pod przywództwem Elona Muska. W miniony weekend firma wystartowała Ogranicza liczbę tweetów Ludzie potrafią czytać, co jest wątpliwą decyzją biznesową, która jest bardzo niepopularna wśród użytkowników. Chociaż istnieje kilka alternatyw, takich jak Mastodon i Bluesky, żadna nie przewyższyła popularności Twittera z masą krytyczną wpływowych politycznie i kulturowo postaci.
Dlatego należący do Metty Instagram postanowił kuć żelazo póki gorące. Oczekiwano, że aplikacja Threads zostanie uruchomiona jeszcze w tym miesiącu, ale zostanie przeniesiona do tego czwartku i teraz, dzisiaj. Aplikacja zacznie działać dla użytkowników w ponad 100 krajach Mówi się, że nie W Unii Europejskiej (więcej o tym później).
„Nasza wizja Threads polega na wykorzystaniu tego, co Instagram robi najlepiej, rozszerzeniu tego na tekst i stworzeniu pozytywnej i kreatywnej przestrzeni do wyrażania swoich pomysłów” – napisała firma macierzysta Instagrama, Meta. Firmowy wpis na blogu W środę.
Funkcjonalnie Threads jest podobny do Twittera, z kilkoma drobnymi różnicami. Możesz pisać krótkie posty do 500 znaków (w porównaniu do 250 na Twitterze), które zawierają linki, zdjęcia i krótkie filmy o długości do pięciu minut. Kanał Twoich wątków będzie algorytmiczny, co oznacza mieszankę osób, które obserwujesz i polecanych treści: tak jak na Instagramie. Twitter daje możliwość przełączania się między kanałami algorytmicznymi i opartymi na osi czasu osób, które obserwujesz. Ale ogólnie, na podstawie początkowych zrzutów ekranu aplikacji udostępnionej Vox, aplikacje wyglądają i działają bardzo podobnie.
Główną cechą odróżniającą wątki od Twittera są zdecentralizowane ambicje. W przyszłości będziesz mógł łączyć posty w swoich wątkach z innymi platformami mediów społecznościowych, takimi jak Mastodon – to zupełnie inne podejście niż Twitter. Ogranicza dostęp do darmowego API Dla programistów zewnętrznych. Ale według Meta interoperacyjność nie jest jeszcze gotowa. Ponadto wielu zwykłych użytkowników nie przejmuje się zbytnio tym, kto publikuje na nim i jak łatwy jest w użyciu.
Jak faktycznie będzie działać ta nowa aplikacja i jak będzie wyglądać? I czy ma realne szanse na wyprzedzenie Twittera?
Jak go używać i jak wygląda
Aby korzystać z wątków, należy je pobrać oddzielnie ze sklepu Apple lub Android.
Gdy już masz aplikację, możesz zalogować się na swoje konto na Instagramie i obserwować te same osoby, które już obserwujesz na tej platformie. Jest to jedna z największych zalet Threads w porównaniu z innymi alternatywami Twittera: ponad 2 miliardy osób na Instagramie ma już wbudowaną sieć społecznościową, więc w przeciwieństwie do Mastodona nie musisz odbudowywać swoich obserwujących od zera. .
Światy Instagrama i Threads są bardzo ze sobą powiązane. Jeśli jesteś zweryfikowany na Instagramie (za który możesz teraz zapłacić), ta weryfikacja zostanie przekonwertowana na wątki. Możesz publikować swoje wątki na Instagramie jako historię lub jako link do innej witryny.
Kiedy już tam jesteś, działa bardzo podobnie do Twittera, choć z stylem projektowania Instagrama, w tym tą samą czcionką i ikonami Instagrama. Możesz polubić, odpowiedzieć lub ponownie opublikować wątek. Meta mówi, że kanał jest mieszanką osób, które obserwujesz, i polecanych treści od osób, których nie obserwujesz.
Właściwy algorytm podawania wątków będzie kluczowy dla Instagrama. Wielu użytkowników skarżyło się, że Twitter pokazuje kanał „dla Ciebie”. Zbyt dużo treści od przypadkowych użytkowników Nie chcą widzieć i tęsknią za starym kanałem z domyślną osią czasu na Twitterze. Przyjrzyjmy się, jak użytkownicy wybierają wątki, które chcą zobaczyć, w porównaniu z postami, które wybrali dobrowolnie.
Czym jest zdecentralizowane podejście do tekstów?
Threads była pierwszą aplikacją, która odeszła od meta i skierowała się w stronę „rozpowszechniania” — wymagając od użytkowników przenoszenia treści z mediów społecznościowych i interakcji z użytkownikami, z różnymi aplikacjami zbudowanymi na tym samym podstawowym standardzie.
Mastodon to najpopularniejsza sieć społecznościowa działająca w modelu zdecentralizowanym, która według zwolenników może stworzyć lepszą sieć, która nie jest zdominowana przez jedną firmę zajmującą się mediami społecznościowymi. Podobnie Fibers planuje przyjąć podejście zdecentralizowane.
Ale jeszcze go nie ma.
Czasami „wkrótce”, jak napisała firma w poście na blogu, wątki będą kompatybilne Protokół ActivityPub. Jest to system stworzony przez World Wide Web Consortium (W3C), międzynarodową organizację, która wyznacza standardy dla współczesnego Internetu, aby zarządzać niezależnym działaniem sieci społecznościowych.
Pewnego dnia w przyszłości będziesz mógł zobaczyć swoje posty w Threads w innych aplikacjach, takich jak Mastodon lub WordPress, i odwrotnie, a użytkownicy będą mogli komentować posty w różnych aplikacjach. Jeśli zdecydujesz się całkowicie zrezygnować z Threads, możesz przenieść całą zawartość do nowej aplikacji.
„Wierzymy, że to zdecentralizowane podejście odegra kluczową rolę w przyszłości platform internetowych, podobnie jak protokoły rządzące pocztą elektroniczną i Internetem” — napisał Meta w poście na blogu.
Decentralizacja to A Ekscytujący komentarz W dzisiejszym świecie technologii wątki mogą być bardziej atrakcyjne dla odbiorców obeznanych z technologią cyfrową. Ale większość użytkowników nie wie o decentralizacji i nie przejmuje się nią zbytnio. To, co naprawdę ma znaczenie, to liczba osób, które pobierają aplikację i są nią zachwycone, co prowadzi nas do następnego punktu.
Kwestie regulacyjne i inne przeszkody
Podczas globalnego uruchamiania tej aplikacji Meta napotyka na pewne istotne przeszkody regulacyjne i reputacyjne.
Na przykład met Nie rozpoczął Obecnie wątki w UE z powodu niepewności regulacyjnej w UE w związku z nadchodzącą nową ustawą o rynkach cyfrowych. Według Bloomberga. Prawo ogranicza to, co mogą robić główne organizacje wyznaczone jako „strażnicy”.
„Europa nadal jest niezwykle ważnym rynkiem dla Meta. Pracujemy nad wprowadzeniem Threads w kilku krajach i będziemy nadal oceniać, czy uruchomić w Europie, ale zbliżająca się niepewność regulacyjna wpłynęła na naszą decyzję o nieuruchamianiu teraz”, rzecznik Meta powiedział Vox w oświadczeniu.
Jeśli chodzi o kwestie związane z prywatnością, Meta napisała w swoim poście na blogu, że osoby poniżej 16 roku życia (lub 18 w niektórych krajach) będą domyślnie korzystać z profilu prywatnego, gdy dołączą do wątku. Z punktu widzenia bezpieczeństwa Instagram powiedział, że oferuje użytkownikom te same narzędzia, co Instagram, w tym kontrolowanie, kto może o tobie wspominać lub odpowiadać, ukrywać niektóre obraźliwe słowa w odpowiedziach oraz przestać obserwować, blokować lub ograniczać konta.
Ale jak pokazują wyzwania UE, Instagram będzie musiał przezwyciężyć kilka aspektów prywatności i bezpieczeństwa, których nie można zmienić: fundamentalne zaufanie do swojej firmy macierzystej, która spotkała się z kontrowersjami dotyczącymi sposobu przetwarzania danych użytkowników po skandalu z Cambridge Analytica. 2018.
Ponadto musisz przekonać masę krytyczną użytkowników, że wątki są nie tylko wiarygodne, ale także istotne. Magia Twittera polega na tym, że jest to miejsce, w którym potężni światowi przywódcy, przebiegli pisarze, celebryci z najwyższej półki i zwykli użytkownicy online mogą rozmawiać ze sobą o wiadomościach dnia. Aby wątki miały ten sam efekt, potrzebni byliby starterzy kultury, którzy mogliby tworzyć krótkie posty o długości 500 znaków.
W przeciwieństwie do właściwego Instagrama, walutą społecznościową Twittera są słowa, a nie obrazy. Meta zaprasza znane osobistości do przyłączenia się do początkowej wersji aplikacji. Meta potwierdziła, że używały go już wielkie nazwiska, takie jak Malala Yousafzai, Shakira i Gordon Ramsay. Wątki mogą być najlepszą okazją dla każdego konkurenta Twittera, a potrzebuje on więcej postaci wagi ciężkiej, których słowa mają znaczenie, oraz użytkowników, którzy je śledzą.
„Introwertyk. Ewangelista alkoholu. Ekspert od mediów społecznościowych. Nieuleczalny myśliciel. Miłośnik Twittera”.
More Stories
JP Morgan spodziewa się w tym roku obniżyć stopę bazową o 100 punktów bazowych
Krokodyl i rekin pożarły prehistoryczną krowę morską, odsłaniając skamielinę
W obliczu rosnącego zaufania Demokratów Harris i Walls wyruszają w podróż autokarową po Gruzji