5 listopada, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Z okrzykami i łzami „Upiór w operze” kończy się bijącym rekordy przedstawieniem na Broadwayu

Z okrzykami i łzami „Upiór w operze” kończy się bijącym rekordy przedstawieniem na Broadwayu

„The Phantom of the Opera” zakończył najdłuższy występ w historii Broadwayu w niedzielny wieczór błyszczącym finałowym występem, gdy charakterystyczny żyrandol produkcji, który właśnie trafił na scenę w Majestic Theatre po raz 13 981., doczekał się własnej kurtyny.

Tłum przeznaczony tylko dla zaproszonych gości był wypełniony fanami Broadwayu, w tym aktorami, którzy występowali w tym przedstawieniu od 35 lat, a także kilkoma artystami występującymi (w tym Lin-Manuel Miranda i Glenn Close) oraz fanami, którzy wygrali specjalną loterię losów. niektórzy przebrani za widmowe regalia; Do postaci podszedł mężczyzna ubrany w fantazyjny czerwony kostium śmierci.

Finałowy występ, który trwał od 17:22 do 19:56, był wielokrotnie przerywany brawami, nie tylko dla głównej obsady, ale także dla ukochanych rekwizytów, w tym szafy grającej małpy i elementów scenicznych, takich jak gondola z wiosłami przez jezioro Podziemia ozdobione świecznikami. Po ostatniej kurtynie pracownicy sceny, którzy noc po nocy zapewniali wyszukane widowisko, są zapraszani na scenę do gromkich braw.

„To naprawdę niesamowite, co się stało” — powiedział kompozytor, Andrew Lloyd Webber, który napisał porywającą ścieżkę dźwiękową do programu po ostatniej kurtynie, dedykując występ swojemu synowi Nicholasowi. Zmarł trzy tygodnie temu.

Lloyd Webber rozmawiał ze swoim długoletnim współpracownikiem i głównym producentem serialu, Cameronem Mackintoshem. Zaprosili na scenę absolwentów oryginalnej broadwayowskiej produkcji, a na tylnej ścianie teatru wywiesili portrety zmarłych członków oryginalnego zespołu kreatywnego, w tym jego reżysera Hala Prince’a, a także wszystkich aktorów, którzy grali główne role (The Phantom oraz Christine, młoda sopranistka, której obsesja).

Pod koniec wieczoru Mackintosh docenił jednotonowy żyrandol, który został opuszczony z sufitu przy aplauzie, a tłum obsypany metalicznym złotym i srebrnym konfetti, niektórzy zwisali ze wstążek z żyrandola.

Na kilka godzin przed kurtyną fani zgromadzili się po drugiej stronie ulicy, machając, robiąc zdjęcia i jakoś mając nadzieję na zdobycie wolnego biletu. Wśród nich była Lexi Luhrs, lat 25, z Waszyngtonu, w „Getting Phantom”: czarna peleryna, domowa maska, plus fedora, marynarka i krawat, a także kolczyki z maską i naszyjnik z maską. „Jestem tutaj, aby świętować program, który wiele dla nas znaczy” – powiedział Luhres.

READ  20 programów telewizyjnych przewidywanych na 2023 rok, według fanów

Na Broadwayu „Upiór” był bez wątpienia wielkim hitem, grając przed 20 milionami ludzi i od czasu premiery w styczniu 1988 roku, który zarobił 1,36 miliarda dolarów. Spektakl stał się międzynarodowym fenomenem, był wyświetlany w 17 językach w 45 krajach i zarobił ponad 6 miliardów dolarów na całym świecie. Ale bieg na Broadwayu ostatecznie uległ dwóm skutkom inflacji i malejącej turystyki w następstwie zamknięcia pandemii koronawirusa.

Całość zakończyła się nieoczekiwanie wysoką nutą — po prostu nie wysokim E, które Kristen śpiewa w piosence tytułowej. Po ogłoszeniu zamknięcia we wrześniu zeszłego roku sprzedaż gwałtownie wzrosła, ponieważ ci, którzy już kochali tę muzykę, gromadzili się, aby ją zobaczyć, a prokrastynatorzy zdali sobie sprawę, że może to być ich ostatnia szansa; Pierwotna data zamknięcia w lutym została przesunięta o dwa miesiące, aby zaspokoić popyt, a przedstawienie ponownie stało się najbardziej dochodowym hitem na Broadwayu, grając dla dużej publiczności, ciesząc się doskonałą reputacją i zarabiając ponad 3 miliony dolarów tygodniowo.

„To prawie niespotykane, aby program okazał się tak zwycięski” – powiedział Mackintosh.

Po ostatnim występie ekipa serialu i absolwenci zebrali się na uroczystą uroczystość w Metropolitan Club, z kultową maską wywieszoną na ścianie obok marmurowych schodów.

Spektakl, z muzyką Lloyda Webbera i tekstami Charlesa Harta, nadal jest emitowany w Londynie, gdzie wielkość orkiestry została zmniejszona, a zestaw został zmieniony podczas blokady związanej z pandemią, aby obniżyć koszty eksploatacji, a obecnie jest również emitowany w Czechach i Japonii , Korei Południowej i Szwecji. Nowe zakłady produkcyjne mają zostać otwarte w Chinach w przyszłym miesiącu, we Włoszech w lipcu iw Hiszpanii w październiku.

Czy wrócisz do Nowego Jorku? „Oczywiście, w pewnym momencie” — powiedział Mackintosh w wywiadzie. „Ale nadszedł czas, aby serial odpoczął”.