Mike’a Segara/Reuters
Sklep Apple Store przy Piątej Alei na Manhattanie w Nowym Jorku, widziany w 2015 roku.
Londyn
CNN
—
Apple porzuciło trwające dziesięć lat wysiłki, aby tak się stało Budowa samochodu elektrycznegowedług wielu doniesień medialnych, wstrzymując projekt, który niektórzy postrzegali jako potencjalnie rewolucyjny dla branży motoryzacyjnej.
Nad projektem, znanym wewnętrznie jako „Projekt Tytan”, pracuje kilku pracowników. Jak podaje Bloomberg, który jako pierwszy poinformował o decyzji, powołując się na osoby zaznajomione ze sprawą, zostanie ona przeniesiona do działu sztucznej inteligencji firmy. CNN skontaktowało się z Apple (Wielbłąd) skomentować.
Wiadomość ta pojawia się wraz ze wzrostem sprzedaży pojazdów elektrycznych ZawiedzionyCo skłoniło wielu głównych producentów samochodów do wycofania inwestycji i obniżenia cen. Z drugiej strony sztuczna inteligencja tak Mając chwilę Apple zgłosiło Zmiana zasobów Mogłoby to pomóc jej w zniwelowaniu dystansu do konkurentów takich jak Microsoft i Google, którzy ukradli marsz w kierunku zaawansowanych technologii.
„Ten gigant technologiczny podąża za trendem: entuzjazm inwestorów wobec inwestycji w pojazdy elektryczne spada w obliczu szaleństwa na rzecz sztucznej inteligencji” – powiedziała Susannah Streeter, dyrektor ds. finansów i rynków w brytyjskiej platformie inwestycyjnej Hargreaves Lansdowne.
„Dla Apple ważne jest, aby pozostać o krok do przodu w rozwijaniu technologii, której pragną ludzie, aby uzasadnić wysokie ceny swoich produktów, dlatego niezbędne jest pełne zbadanie możliwości, jakie sztuczna inteligencja stwarza w przyszłych seriach produktów” – napisała w notatce na temat Środa.
Producent iPhone'a nigdy tego nie potwierdził Długoterminowe spekulacje Zbuduje samochód elektryczny, ale w ciągu ostatnich 10 lat podjęła kilka kroków, które wskazują, że poważnie podchodzi do tego wysiłku.
Apple zatrudnia dyrektorów motoryzacyjnych co najmniej od 2014 r., a w kwietniu 2017 r. otrzymało zgodę Umożliwić Kalifornijski Departament Pojazdów Silnikowych w celu przetestowania pojazdów autonomicznych. Dwa lata później przejął Drive.ai, startup zajmujący się samochodami autonomicznymi. W 2021 roku Apple zatrudniło weterana BMW, który kierował wysiłkami niemieckiego producenta samochodów w zakresie pojazdów elektrycznych.
Uzyskał także kilka patentów związanych z motoryzacją, w tym: Jeden W przypadku systemu rzeczywistości wirtualnej do leczenia choroby lokomocyjnej oraz ostatni Aby dostosować odcień okna w czasie rzeczywistym.
Niektórzy eksperci spekulowali w przeszłości, że Apple chętniej nawiąże współpracę z jednym lub większą liczbą producentów samochodów w celu sprzedaży systemu operacyjnego samochodu, oprogramowania do autonomicznej jazdy lub innej powiązanej technologii, niż produkuje cały samochód.
Dyrektor generalny Tesli Elon Musk przejęte W 2020 roku próbował sprzedać samochód elektryczny Powiedział o tym Apple w trudnym momencie, ale dyrektor generalny Apple Tim Cook odmówił spotkania się z nim.
Również w tym samym roku analitycy Morgan Stanley stwierdzili, że Apple Car może stać się „wydarzeniem transformacyjnym” w branży motoryzacyjnej i mobilności w nadchodzących dziesięcioleciach, podobnie jak iPhone zrewolucjonizował sektor telefonów komórkowych.
Apple może opóźniać swoje plany włamania się do wysoce konkurencyjnej branży samochodów elektrycznych, ale jeden z jego największych partnerów widzi dużą szansę. Foxconn jest producentem iPhone'a Dywersyfikacja w branży samochodów elektrycznychSprzedaż ma rozpocząć się w tym roku. Niedawno dyrektor generalny Yong Liu Powiedzieć CNN twierdzi, że model biznesowy pojazdów elektrycznych „należy wymyślić na nowo”.
Ta historia została zaktualizowana o dodatkowe informacje.
More Stories
Akcje Nvidii spadają z powodu spowolnienia wzrostu i obaw związanych z produkcją NVIDIA
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Yelp pozywa Google za naruszenie przepisów antymonopolowych