Yelp twierdzi, że Google stworzył lub utrzymał monopol na lokalne usługi wyszukiwania, faworyzując własne, gorsze usługi w stosunku do usług konkurencji, co zdaniem Yelp szkodzi konkurencji i obniża jakość lokalnych usług wyszukiwania. Yelp twierdzi, że sposób, w jaki Google kieruje użytkowników do swoich lokalnych usług wyszukiwania ze strony ogólnych wyników wyszukiwania, należy uznać za nielegalne łączenie oddzielnych produktów w celu uniemożliwienia konkurentom osiągnięcia pożądanego wolumenu.
Firmę zachęcono do złożenia własnego pozwu przeciwko Google po tym, jak Departament Sprawiedliwości wygrał sprawę antymonopolową w związku z rzekomymi praktykami wykluczającymi firmy w zakresie dystrybucji usług wyszukiwania. Jeremy Stoppelman, dyrektor generalny Yelp, powiedział: New York Timesa Po tej decyzji „wiatry antymonopolowe zmieniły się dramatycznie”. Wcześniej powiedział CzasyWahał się przed wniesieniem pozwu ze względu na wymagane zasoby oraz ponieważ uważał, że egzekwowanie przepisów antymonopolowych jest obowiązkiem rządu.
Chociaż amerykański sędzia okręgowy Amit Mehta przyznał rządowi zwycięstwo w sprawie przeciwko Google, zauważył w szczególności, że Google pozostaje na słabej pozycji. Zawęź zakres roszczenia na wcześniejszym etapie postępowania sądowegoMehta odrzucił twierdzenia grupy prokuratorów generalnych stanowych, że Google postąpił nieuczciwie, projektując swoje strony wyników wyszukiwania w taki sposób, aby zmniejszać widoczność niszowych wyszukiwarek, takich jak Yelp i TripAdvisor.
Rzecznik Google, Peter Schottenfels, powiedział w oświadczeniu: „Twierdzenia Yelp nie są nowe, ponieważ podobne twierdzenia były przez lata odrzucane przez… Federalna Komisja Handlua ostatnio wcześniej On rządzi „W sprawie Departamentu Sprawiedliwości. Jeśli chodzi o inne aspekty decyzji cytowanej przez Yelp, składamy apelację. Google będzie stanowczo bronić się przed bezpodstawnymi roszczeniami Yelp”.
Yelp twierdzi, że konsumenci ponoszą największe straty na antykonkurencyjnym zachowaniu Google. „Uniemożliwiając użytkownikom opuszczenie Google, inne usługi wyszukiwania pionowego nie mogą docierać do klientów, osiągać skali i tworzyć przydatnych treści” – mówi Stoppelman. – napisał w poście na blogu„To rozwodnienie konkurencji skutkuje mniejszą zachętą dla Google do inwestowania w treści wysokiej jakości, które poprawią doświadczenia konsumentów, oraz większą zachętą do pokazywania mniej trafnych, ale mimo to zyskownych wyników”.
Yelp twierdzi, że konsumenci ponoszą największe straty na antykonkurencyjnym zachowaniu Google
Według Yelp szkodzi to także reklamodawcom, ponieważ tłumienie konkurencji w wyszukiwarkach lokalnych przyciąga więcej lokalnych reklamodawców do Google. „Według Yelp, w rezultacie Google może pobierać od reklamodawców wyższe opłaty przy niewielkich konsekwencjach. studia„Warto zauważyć, że przez większą część ostatniej dekady Google zwiększał swoje przychody z reklam w wyszukiwarkach co roku o 20% lub więcej, jednocześnie zwiększając swój udział w rynku” – napisał Stoppelman.
More Stories
Akcje Nvidii spadają z powodu spowolnienia wzrostu i obaw związanych z produkcją NVIDIA
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Stowarzyszenie Graczy NFL pozywa DraftKings na kwotę około 65 milionów dolarów