22 listopada, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

X może stracić do 75 milionów dolarów przychodów, jeśli wycofa się więcej reklamodawców

X może stracić do 75 milionów dolarów przychodów, jeśli wycofa się więcej reklamodawców

Firma .

Wewnętrzne dokumenty, do których w tym tygodniu dotarł „The New York Times”, pokazują, że firma znajduje się w trudniejszej sytuacji niż wcześniej sądzono, a obawy dotyczące pana Muska i platformy rozprzestrzeniły się poza takie firmy, jak IBM, Apple i Disney, które wstrzymały swoje kampanie reklamowe . W zeszłym tygodniu X. Dokumenty wymieniają ponad 200 jednostek reklamowych takich firm jak Airbnb, Amazon, Coca-Cola i Microsoft, z których wiele wstrzymało lub rozważa wstrzymanie wyświetlania reklam w sieci społecznościowej.

Dokumenty pochodzą od zespołu sprzedaży X i mają na celu śledzenie wpływu wszystkich uchybień w reklamach w tym miesiącu, w tym tych popełnionych przez firmy, które już wstrzymały wyświetlanie reklam, oraz inne, które mogą być na to narażone. Zawiera listę przychodów z reklam, których według obaw X pracowników firma straci do końca roku, jeśli reklamodawcy nie wrócą.

W piątek X oświadczył w oświadczeniu, że przychody w wysokości 11 milionów dolarów są zagrożone i że dokładna liczba zmienia się w miarę jak niektórzy reklamodawcy wracają na platformę, a inni wydają więcej. Firma stwierdziła, że ​​liczby podane przez „The Times” są albo nieaktualne, albo stanowią wewnętrzne badanie mające na celu ocenę ogólnego ryzyka.

Zamrożenie reklam następuje w ciągu ostatnich trzech miesięcy roku, czyli tradycyjnie najmocniejszego kwartału w działalności tej firmy z branży mediów społecznościowych, ponieważ marki wprowadzają świąteczne promocje z okazji wydarzeń takich jak Czarny Piątek i Cyberponiedziałek. W ostatnich trzech miesiącach 2021 r. – ostatnim roku, w którym firma odnotowała zyski za czwarty kwartał przed przejęciem władzy przez Muska – firma odnotowała przychody w wysokości 1,57 miliarda dolarów, z czego około 90 procent pochodziło z reklam.

Odkąd Musk nabył Twittera w zeszłym roku za 44 miliardy dolarów, niektóre marki niechętnie reklamują się na platformie, zaniepokojone zachowaniem Muska i decyzjami o moderowaniu treści, które doprowadziły do ​​wzrostu liczby treści zapalnych i pełnych nienawiści. Reklama na tej platformie w USA spadła w tym roku o prawie 60 procent, co skłoniło firmę do ponownego podjęcia próby przyciągnięcia reklamodawców, pod przewodnictwem jej dyrektor generalnej, Lindy Yaccarino. X prowadzi także kampanie reklamowe w okresie świątecznym, próbując zrekompensować niedobór przychodów.

READ  Tencent poszukuje krótkich reklam wideo, aby zwiększyć przychody w obliczu spadku liczby gier

Z dokumentów wynika jednak, że nie było to planowane. Wygląda na to, że ponad 100 marek „całkowicie wstrzymało reklamy”, a dziesiątki kolejnych uznano za „zagrożone”. Wielu zrobiło pauzę 15 listopada lub później, kiedy pan Musk napisał w poście X, że teoria spiskowa mówiąca, że ​​Żydzi wspierają imigrację mniejszości w celu zastąpienia białej populacji, jest „faktyczną prawdą”.

Leisha Anderson, wiceprezes ds. marketingu cyfrowego i mediów społecznościowych w agencji reklamowej Outcast, powiedziała, że ​​jej klienci stopniowo przestawali wydawać pieniądze na X po przejęciu władzy przez pana Muska i szukali alternatyw na platformach takich jak LinkedIn i TikTok.

„Na dzisiejszym dynamicznym rynku marki mają do dyspozycji wiele opcji platform umożliwiających precyzyjne dotarcie do odbiorców” – powiedziała. „Dlatego istotne jest, aby moderatorzy i właściciele platform społecznościowych zachowywali świadomą dyskrecję we wszystkich aspektach, niezależnie od tego, czy chodzi o ich osobiste przekonania, czy stanowiska polityczne, ponieważ wybory te nieuchronnie będą podlegać publicznej kontroli”.

Z dokumentów wynika, że ​​organizacje, które wstrzymały swoje reklamy w X, obejmują kampanie polityczne, sieci fast foodów i gigantów technologicznych. Na przykład Airbnb zawiesił wydatki na reklamy o wartości ponad 1 miliona dolarów, podczas gdy Uber obciął wydatki na reklamy o wartości ponad 800 000 dolarów i wstrzymał kampanie na rynkach amerykańskich i międzynarodowych. Obie firmy technologiczne odmówiły komentarza.

Inne duże marki, w tym Jack in the Box, Coca-Cola i Netflix, również wstrzymały część swoich kampanii. Według szacunków X, wartość wycofanych reklam Netflixa była warta prawie 3 miliony dolarów. Jack in the Box, Coca-Cola i Netflix nie odpowiedziały na prośby o komentarz.

Kilka spółek zależnych Microsoftu również zaprzestało reklamowania – co, jak wynika z dokumentów, doprowadziło do potencjalnej utraty przychodów X w czwartym kwartale o ponad 4 miliony dolarów – podobnie jak jednostki zajmujące się książkami i muzyką Amazona oraz spółka zależna Google. Gigant wyszukiwania i kilka innych marek, które wstrzymały wydatki, m.in NBCUniversalkontynuuj publikowanie treści na platformie bez płacenia X, aby mieć pewność, że dotrą one do szerokiego grona odbiorców.

READ  Solana (SOL) i Cardano (ADA) prowadzą na rynek kryptowalut w dół, ponieważ inwestorzy stają w obliczu przeciwności BTC

Google i Microsoft odmówiły komentarza. Amazon nie odpowiedział na prośby o komentarz.

W zeszłą niedzielę w programie „Meet the Press” stacji NBC republikański kandydat na prezydenta Chris Christie określił komentarz Muska jako część niedawnego wybuchu „ohydnego rodzaju nienawiści”.

„Nieważne, czy jest to Elon Musk, czy profesorowie na naszych uniwersytetach lub studenci wprowadzają ich w błąd, czy też pojedyncze osoby wypowiadające się w antysemicki sposób na ulicach naszych miast” – stwierdził.

Z dokumentów wynika, że ​​dwa dni przed pojawieniem się Christiego wspierający go super PAC o nazwie Tell It Like It Is wycofał swoją reklamę z X. Przedstawiciel politycznej grupy zbierającej fundusze nie odpowiedział na prośbę o komentarz.

Podczas wewnętrznego spotkania z pracownikami X w tym tygodniu pani Yaccarino przerwała buntowniczy nastrój. Nie wspomniała o poparciu pana Muska dla antysemickiego wpisu, przypisując problemy firmy raportowi lewicowej grupy nadzorującej media Media Matters, z którego wynikało, że obok postów na platformie X pojawiały się reklamy takich firm jak IBM i Apple promowanie bieli. Treści nacjonalistyczne i nazistowskie.

W poniedziałek, po tym jak pan Musk nazwał Media Matters „nikczemną organizacją”, X złożył pozew przeciwko grupie, argumentując, że jej raport, opublikowany po oświadczeniu pana Muska, „manipulował algorytmami rządzącymi komfortem użytkowania reklamodawców w

„Poddawanie się zewnętrznej krytyce lub naciskom nie jest sposobem, w jaki X będzie działać” – napisała w środę w e-mailu do pracowników X, do którego dotrze „The Times”. „Ludzie w X są obrońcami wolności słowa. Solidaryzujemy się z tymi, którzy wierzą w to podstawowe prawo oraz kontrolę i równowagę niezbędną dla kwitnącej demokracji.

Na początku tygodnia Musk spędził trochę czasu na świętowaniu firm, które w dalszym ciągu reklamują się w X, w tym National Football League. Używać Emotikony sercawłaściciel miliardera

Pan Musk też Mężczyzna Firma przekaże „całe przychody z reklam i abonamentów związane z wojną w Gazie szpitalom w Izraelu oraz Czerwonemu Krzyżowi/Czerwonemu Półksiężycowi w Gazie”. Finansowanie obejmie przychody z reklam kupowane przez organizacje charytatywne, organizacje informacyjne i inne grupy reklamujące treści związane z konfliktem.

READ  Inwestor kryptowalut, który przewidział krach Bitcoin poniżej 30 000 USD, mówi, że Bitcoin osiągnie nowy niski poziom — oto jego cele

Podążając za swoim szefem, pani Yaccarino dodała do pierwotnego postu pana Muska prośbę.

„Przysuń się i pomóż” – powiedziała. książki Na X.

Tiffany Hsu Przyczynił się do raportów.