W poniedziałek wcześnie rano ceny akcji Forda i General Motors uległy zmianie, po wznowieniu w weekend rozmów pomiędzy producentami samochodów „Wielkiej Trójki” a United Auto Workers.
Strajk UAW rozpoczął się wczesnym rankiem w piątek, a związek strajkował w trzech zakładach, po jednym u każdego producenta samochodów. Pracownicy strajkują w wybranych sektorach General Motors (symbol: GM) Wentzville Assembly w Missouri, kompleksie montażowym Jeepa Stellantis (STLA) w Toledo w stanie Ohio oraz zakładzie montażowym Forda (F) w pobliżu Detroit.
Związek potwierdził Barona Stwierdzono, że w weekend wznowiono rozmowy z Fordem i że rozmowy były „w miarę produktywne”, ale nie podano szczegółów.
Akcje General Motors, które w piątek zwyżkowały o 0,9%, wzrosły w notowaniach przed otwarciem sesji o 0,4%, natomiast Ford, który w piątek spadł o 0,1%, spadł o 0,2%, niwelując wcześniejsze zyski. Akcje Stellandis spadły o 1,3% od otwarcia po wzroście o 2,2% w piątek.
Oprócz wznowienia negocjacji inwestorzy już od poniedziałku analizowali kilka wydarzeń.
Reklama — przewiń, aby kontynuować
W wywiadzie dla CBS prezes UAW Shawn Fine odrzucił ofertę Stellandisa dotyczącą podwyżki o 21%. Zmierz się z narodem Niedziela. Producent Jeepa upublicznił swoją ofertę w sobotę, ale Fine stwierdził, że „zdecydowanie nie wchodzi w grę”.
Producenci samochodów również odpowiedzieli na strajki tymczasowymi zwolnieniami. Ford ogłosił w piątek, że tymczasowo zwolnił około 600 niestrajkujących pracowników w swojej fabryce w Michigan. General Motors powiedział, że około 2000 pracowników fabryki Fairfax w Kansas może w tym tygodniu stracić pracę do czasu wznowienia produkcji.
Fine stwierdziła, że zwolnienia „miały na celu wywarcie nacisku na naszych członków, aby zgodzili się na mniej”. Opublikuj na X, dawniej Twitter, sobota. Powiedział, że plan producentów samochodów „nie zadziała”.
Reklama — przewiń, aby kontynuować
Analityk ds. testów porównawczych Michael Ward powiedział, że skutki strajków, które rozpoczną się czwarty dzień, były „jak dotąd minimalne”. Zauważył jednak, że oczekuje się, że niedobory części doprowadzą do zamknięcia fabryki GM w Fairfax i że UAW może zwrócić się do innych zakładów o przyłączenie się do strajku.
Ward oszacował, że strajki, których celem były trzy obiekty, kosztowały firmy 15 milionów dolarów Ebitu (zysku przed odsetkami i podatkami) dziennie.
Stosunkowo niewielki wpływ jest jednym z powodów, dla których akcje spółek nie zmieniły się znacząco od początku strajków. Innym czynnikiem jest to, że „rynki w pełni rozumieją, że stosunki pracy są najmniejszym z długoterminowych problemów producentów samochodów” – powiedział Nicholas Coles.
,
współzałożyciel Data Trek Research powiedział w poniedziałkowej notatce.
Reklama — przewiń, aby kontynuować
Akcje są tanie. Według danych FactSet, Stellantis osiąga 3,4-krotność zysków w 2024 r., General Motors 4,9-krotność, a Ford 6,6-krotność.
„Rynek uważa, że ich przyszłość jest bardzo niepewna, ponieważ światowy przemysł motoryzacyjny przechodzi na pojazdy elektryczne, a ostatecznie autonomiczne. Moim zdaniem ta ocena jest całkowicie uzasadniona” – dodał Colas.
Napisz do Calluma Keowna na adres [email protected]
„Introwertyk. Ewangelista alkoholu. Ekspert od mediów społecznościowych. Nieuleczalny myśliciel. Miłośnik Twittera”.
More Stories
JP Morgan spodziewa się w tym roku obniżyć stopę bazową o 100 punktów bazowych
Krokodyl i rekin pożarły prehistoryczną krowę morską, odsłaniając skamielinę
W obliczu rosnącego zaufania Demokratów Harris i Walls wyruszają w podróż autokarową po Gruzji