Znaki na zewnątrz Dick’s Sporting Goods Inc. W Clarksville w stanie Indiana, poniedziałek, 9 listopada 2020 r.
Łukasz Charette | Bloomberga | Getty Images
Firma ogłosiła we wtorek, że Dick’s Sporting Goods odnotował 23% spadek zysków i obniżył swoje prognozy zysków na ten rok po odnotowaniu wzrostu liczby kradzieży w sklepach detalicznych i niskiej sprzedaży w kategorii odzieży outdoorowej.
Co było rzadkim fiaskiem w przypadku sprzedawcy odzieży sportowej, Dick’s nie trafił w szacunki Wall Street dotyczące zysków i zysków i ogłosił cięcia w zatrudnieniu na całym świecie. Akcje spadły o około 20% w notowaniach przed otwarciem sesji.
Oto, co firma zrobiła w drugim kwartale finansowym w porównaniu z oczekiwaniami Wall Street, na podstawie ankiety przeprowadzonej wśród analityków przez Refinitiv:
- Zysk na akcję: 2,82 USD wobec oczekiwanych 3,81 USD
- Przychody: 3,22 miliarda dolarów wobec oczekiwanych 3,24 miliarda dolarów
Zaraportowany zysk netto spółki za trzy miesiące zakończone 29 lipca wyniósł 244 mln dolarów, czyli 2,82 dolara na akcję, w porównaniu z 318,5 miliona dolarów, czyli 3,25 dolara na akcję rok wcześniej.
Sprzedaż wzrosła do 3,22 miliarda dolarów z 3,11 miliarda dolarów rok wcześniej.
Spółka obniżyła prognozę zysków na ten rok częściowo dlatego, że spodziewa się, że deflacja, w branży handlu detalicznego określenie zapasów utraconych w wyniku kradzieży lub problemów wewnętrznych, pogorszy się, zanim ulegnie poprawie.
„Nasza rentowność w drugim kwartale była niższa od naszych oczekiwań, w dużej mierze ze względu na wpływ dużego spadku zapasów, który jest coraz poważniejszym problemem dotykającym wielu sprzedawców detalicznych” – stwierdziła dyrektor generalna Lauren Hobart w komunikacie prasowym. „Chociaż nasze prognozy dotyczące zysku na akcję w 2023 r. zostały zmienione, entuzjazm, jaki mamy dla naszej działalności i wiara, jaką mamy w nasze długoterminowe możliwości wzrostu, nigdy nie były większe”.
Dick’s oczekuje obecnie zysków na poziomie od 11,33 do 12,13 dolarów na akcję za rok, w porównaniu do wcześniej opublikowanych prognoz na poziomie 12,90 do 13,80 dolarów. Podtrzymała prognozę sprzedaży w sklepach porównywalnych na poziomie do 2% i nie obniżyła planowanych nakładów inwestycyjnych. Pomimo straty zysku w tym kwartale sprzedawca detaliczny nadal spodziewa się wzrostu marży brutto za cały rok w porównaniu z rokiem 2022.
Według FactSet wzmianka o obniżkach jest pierwszą od prawie 20 lat wzmianką Dicka w rozmowie o zarobkach lub w komunikacie prasowym. Podobnie jak w przypadku innych sprzedawców detalicznych, którzy odnotowali zyski w zeszłym kwartale, sygnał pojawia się w momencie, gdy zarobki Dicka znajdują się pod presją z kilku źródeł, w tym ze spowolnienia w kategorii outdoorowej, która obejmuje towary twarde, takie jak sprzęt kempingowy.
W tym kwartale Dick’s korzystał z promocji, aby pozbyć się zapasów z danej kategorii. Ogólnie rzecz biorąc, zapasy spadły w tym kwartale o około 5% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku.
Marże Dicka spadły do 34% w porównaniu z 36% w okresie rok wcześniej. Według StreetAccount analitycy oczekiwali marży brutto na poziomie 36%.
Prezes Ed Stack powiedział CNBC, że około jedna trzecia obniżki marży wynikała z deflacji.
„Poruszyło się. W pewnym sensie poszło w górę. Spodziewamy się, że będzie nieco gorzej. W drugiej połowie roku zachowaliśmy w tej sprawie nieco większe rezerwy. Tylko dlatego, że to, co obserwujemy w przypadku regulowanej przestępczości detalicznej, chwyć i idź” – powiedział Stack w wywiadzie. Robimy wszystko, co w naszej mocy, aby ograniczyć tę sytuację poprzez odpowiednie zabezpieczenia i współpracę z lokalnymi władzami.
Chociaż kwartał jest nieco trudny w porównaniu ze zwykłymi raportami Dicka, sprzedawca detaliczny nadal utrzymuje zyski z pandemii. Jej zyski wzrosły w porównaniu do 2019 roku. W tym kwartale otworzył siedem nowych lokalizacji House of Sport i planuje dalsze otwieranie nowych w przyszłości. Rozległe sklepy specjalistyczne o powierzchni 100 000 stóp kwadratowych są interaktywne i nastawione na bazę klientów uprawiających sport.
Sprzedaż w tych samych sklepach wzrosła w kwartale o 1,8% w porównaniu ze spadkiem o 5,1% w analogicznym okresie rok temu, na co złożył się wzrost liczby transakcji o 2,8%. Według StreetAccount analitycy spodziewali się jego wzrostu o 2,7%.
Aby usprawnić strukturę kosztów i ponownie zainwestować w różne obszary działalności, w poniedziałek firma zwolniła mniej niż 1% personelu na całym świecie, głównie w centrum obsługi klienta. Stack powiedział, że cięcia w dużej mierze dotknęły stanowiska w centrali i obejmowały mniej niż 10 procent stanowisk w firmie.
Cięcia będą kosztować około 20 milionów dolarów odpraw w przyszłym kwartale i mogą skutkować dodatkowymi jednorazowymi opłatami w wysokości od 25 do 50 milionów dolarów.
Stack przestrzegł, że cięcia nie są strategią oszczędnościową, ale raczej próbą realokacji zasobów.
„Zamierzamy ponownie zainwestować wszystkie te dolary w talenty i technologię, których potrzebujemy” – powiedział Stack. „Więc nie było to posunięcie polegające na cięciu kosztów”.
— Courtney Reagan z CNBC przyczyniła się do powstania tego raportu
More Stories
Akcje Nvidii spadają z powodu spowolnienia wzrostu i obaw związanych z produkcją NVIDIA
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Yelp pozywa Google za naruszenie przepisów antymonopolowych