Druk 3D to potężne narzędzie do tworzenia wszelkiego rodzaju rzeczy, ale ma swoje ograniczenia. Maszyny przeznaczone dla hobbystów, które dozują stopiony plastik przez dyszę, mogą wytwarzać tylko bardzo mocne części. Jednak wielu majsterkowiczów nie uważa tego za ograniczenie wyzwanie. Jednym z nich jest YouTuber Camden Bowenktóry postanowił spróbować stworzyć silnik spalinowy wydrukowany w 3D.
Robił już wcześniej silniki, ale były to po prostu pompy napędzane sprężonym powietrzem. To muszą być silniki spalinowe Samozatrudnienie Pompy powietrza, skąd pochodzi paliwo (w tym przypadku butan). Podobnie jak każdy inny popularny silnik tłokowy, Bowen spręża mieszankę paliwowo-powietrzną, zapala ją, wypuszcza spaliny, a następnie pobiera więcej paliwa.
Jednak próba wydrukowania w 3D plastikowego silnika spalinowego powoduje różnego rodzaju problemy. Musisz od razu zaakceptować niektóre ograniczenia technologii. Na przykład wał korbowy nie może być plastikowy. Gdyby to było możliwe, Harbor Freight już by to zrobił. Koło zamachowe wymagało również trochę metalu, aby było wystarczająco ciężkie, a krótkie odcinki miedzianych rurek zastąpiły gniazda zaworów. Poza tym JB Weld był jednym z niewielu materiałów użytych w tym silniku, który nie wyszedł z drukarki 3D.
Po pewnych problemach z zapłonem wyniki są mieszane. Silnik gaśnie i uderza kilka razy, ale w żadnym momencie nie pozostaje włączony. Ma rozsądną kompresję i solidny układ zapłonowy, więc układ paliwowy – butanowa świeca zapłonowa zamontowana przed otworem dolotowym – prawdopodobnie będzie tutaj słabym ogniwem.
To nie jest najbardziej ambitny plastikowy silnik, jaki widzieliśmy. Faceci z kanału YouTube Garage54 wcześniej odlali cały blok silnika Łady z przezroczystej żywicy, używając mnóstwa innych części Łady, aby wszystko działało. Eksplodował natychmiast po dolaniu paliwa i iskry.
Wierzę, że ostatecznym stanem każdego plastikowego silnika jest śmierć przez spalanie. Jest powód, dla którego ICE są tak potężne. Powstrzymanie energii nawet niewielkiej eksplozji w ograniczonej przestrzeni, takiej jak cylinder, to poważna sprawa. Niektóre metalowe silniki ICE do produkowanych samochodów miały nawet problemy, takie jak podnoszenie głowic z bloków z powodu ciśnienia spalania. Z tego powodu niektóre silniki z początku XX wieku miały odlewaną głowicę jako część bloku. Myślenie, że plastik, a nawet plastik formowany wtryskowo, może wytrzymać siłę spalania wystarczająco długo, aby zrobić coś pożytecznego, jest ambitne.
Jednak próba daje dobry film. Badanie tajników spalania wewnętrznego za pomocą drukarki 3D zapewnia fascynujący sposób informowania o tym, jak i dlaczego silniki działają na poziomie szczegółowym. W końcu jest to coś, czego coraz mniej osób chce lub może dowiedzieć się o szczegółach.
Dostałeś wskazówkę? Wyślij nam wiadomość: [email protected]
More Stories
Ta ładowarka GaN o mocy 100 W jest cienka i składana
Kuo: Aktualizacja pamięci RAM do 12 GB w przyszłym roku będzie ograniczona do iPhone’a 17 Pro Max
Verdansk w końcu powraca do Call of Duty Warzone, a fani są z tego powodu zadowoleni