Waszyngton
CNN
—
Końcowy przegląd Departamentu Handlu dotyczący produktu krajowego brutto za drugi kwartał, będącego najszerszą miarą wyniku gospodarczego, wykazał, że wzrost gospodarczy nie zmienił się w stosunku do drugiego szacunku, utrzymując się na poziomie 2,1% rocznie.
Jednakże, według opublikowanych w czwartek danych, wydatki konsumenckie, będące siłą napędową gospodarki USA, zostały zrewidowane znacznie niżej, do rocznej stopy 0,8%. To mniej niż uwzględniona w poprzednim szacunku stopa procentowa wynosząca 1,7%. Wydatki w drugim kwartale rosły w najsłabszym tempie od pierwszego kwartału 2022 r., kiedy nie utrzymywały się na stałym poziomie.
Opublikowana w czwartek ogromna rewizja pokazuje, że Amerykanie od początku roku obcięli swoje wydatki znacznie bardziej, niż wcześniej sądzono. Wydatki konsumenckie stanowią około 70% wyniku gospodarczego. Amerykańscy konsumenci wydają mniej na usługi i dobra nietrwałe, czyli produkty, które mają służyć przez krótki czas, takie jak odzież, środki czystości i kosmetyki.
Drugi kwartał trwa od kwietnia do czerwca, ale Departament Handlu publikuje dane dotyczące wydatków konsumenckich co miesiąc. W lipcu wydatki konsumenckie wzrosły o 0,8%, co stanowi najsilniejszy miesięczny wzrost od stycznia, ponieważ kupujący wydali na koncerty, filmy, zabawki i sprzęt rozrywkowy. Dane o wydatkach za sierpień zostaną opublikowane w piątek.
Ze środowego raportu Moody’s Investors Service wynika, że w nadchodzących miesiącach wydatki konsumenckie spadną jeszcze bardziej, w miarę jak Amerykanie staną się bardziej ostrożni w dokonywaniu zakupów.
„Wydatki na odroczone podróże i atrakcje wzrosły po pandemii. „Jednak mniejsze budżety mogą skłonić konsumentów do ograniczenia wydatków na usługi uznaniowe, zwłaszcza w obliczu ciągłego wzrostu liczby usług” – napisała w oświadczeniu Claire Lee, wiceprezes ds. strategii kredytowej i badań w Moody’s Investors Services.
Ta historia ewoluuje i będzie aktualizowana.
More Stories
Akcje Nvidii spadają z powodu spowolnienia wzrostu i obaw związanych z produkcją NVIDIA
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Yelp pozywa Google za naruszenie przepisów antymonopolowych