Ken Zeffrin, doświadczony prawnik zajmujący się rozrywką, który od 2014 roku pełni funkcję cara kina w Los Angeles, podaje w wątpliwość postępy w negocjacjach między Gildią Scenarzystów Amerykańskich a Stowarzyszeniem Producentów Filmowych i Telewizyjnych. Powiedział, że wtorkowe spotkanie między obiema stronami „nie przesunęło piłki do przodu”, wskazując, że wciąż są daleko od siebie.
„Wątpliwe jest, czy brak programów, które pokazujemy, zmotywuje którekolwiek ze studiów, SAG-AFTRA lub WGA do ponownego siedzenia i kontynuowania działalności” – powiedział Zeffrin w środę na spotkaniu prawników ds. mediów i rozrywki, którego gospodarzem była Beverly . Wzgórza Barskie.
AMPTP i WGA spotkały się we wtorek, aby omówić kontrofertę studia 11 sierpnia, kiedy kierownictwo WGA East podróżuje do Los Angeles, aby przejrzeć propozycje studia. Posunięcie to sygnalizowało, że rozmowy stały się poważniejsze od piątkowego posiedzenia, które oznaczało pierwszy oficjalny powrót do stołu negocjacyjnego od czasu ogłoszenia strajku 2 maja. Reporter z Hollywood Doszli do wniosku, że umowa nie została zawarta i że obie strony wciąż rozpracowują kwestie. WGA nie wysłało komunikatu po spotkaniu do członków.
Ziffrin odniósł się do umowy ACDA jako „dobrego interesu” i powiedział, że powinien on służyć jako model do rozwiązywania spornych punktów negocjacyjnych dotyczących sztucznej inteligencji i ogonów opartych na wynikach.
Niecałe dwa miesiące po strajku scenarzystów Gildia Reżyserów szybko doszła do porozumienia z AMPTP w umowie, która obejmowała nową formułę odpadów poflotacyjnych i obowiązek firm do konsultowania się z członkami podczas korzystania z generatywnej sztucznej inteligencji „w odniesieniu do elementów kreatywnych”. Obie strony zwróciły uwagę na nową formułę pozostałości zagranicznych subskrypcji wideo na żądanie (SVOD), która obraca się wokół liczby międzynarodowych abonentów danej platformy. W ramach umowy największa usługa przesyłania strumieniowego zobowiązuje się do zapłacenia 89 415 USD resztek za jednogodzinną serię przez pierwsze trzy lata użytkowania (co stanowi 76-procentowy wzrost zagranicznych odpadów poflotacyjnych i ogólny wzrost o 21 procent).
„W tym miejscu przyszłość leży w uzyskaniu większej liczby kaca” – powiedział Ziffrin, który od dawna współpracuje z DGA. „Gildia Reżyserów wynegocjowała jednogodzinny serial pozostały na kosztowną serię wideo, która jest lepsza w dwucyfrowych wartościach niż te w sieci, czy to nadawanej, czy kablowej. Fakt ten po prostu nie dotarł do publiczności, do której powinien”.
Zefrin dodał, że podejrzewa, że studia zgodzą się dodać kilka milionów lub setki milionów dolarów do tego świata, dodając jakąś bazę wydajności, która może, ale nie musi, być związana z ich przychodami. Powiedział, że wszystkie siedem głównych studiów i nadawców, z wyjątkiem Netflix, traci pieniądze w obecnych ramach.
Kac pojawił się jako główny problem w strajku. W przypadku tytułów przesyłanych strumieniowo WGA zażądała resztek opartych na oglądalności, oprócz istniejących stałych resztek, w celu „nagradzania programów większą oglądalnością”, zgodnie z kwietniowym dokumentem szczegółowo opisującym ofertę związku. AMPTP odmówił wówczas złożenia kontroferty, ponieważ wymagałoby to przejrzystości danych, czemu widzowie byli zdecydowanie przeciwni.
Po ponad 100 dniach od strajku nie ma jasnej ścieżki rozwiązania problemu wstrzymania pracy. Zefrin skrytykował sposób, w jaki obie strony prowadziły negocjacje.
„Wydaje mi się, że jeśli uda nam się sprawić, by każda ze stron wysyłała kartkę papieru na temat sztucznej inteligencji – rysunek trzeci, cztery strony – swojego stanowiska we wszystkich kwestiach, wymieniała się tymi kawałkami papieru i siedziała w pokój i przedyskutuj to, a nie sytuację. Jeśli to zrobimy, zbliżymy się do pełnego zatrudnienia” – powiedział.
WGA oskarżyło AMPTP o ujawnianie prasie informacji o spotkaniach pomimo „zaciemnienia”, które uniemożliwia to którejkolwiek ze stron.
Jeśli chodzi o kwestię podziału zysków, w szczególności nową metodologię nagród w umowach z talentami telewizyjnymi, która pozwala studiom na pełną kontrolę nad dystrybucją ich programów, Zefrin powiedział, że jego klienci wolą ten model od starego modelu opartego na skorygowanych wpływach brutto (MAGR). lub przychody uzyskane przez studia z serii pomniejszone o opłaty dystrybucyjne, wydatki i koszty produkcji. Podczas gdy podział zysków oparty na MAGR oferuje najbardziej znaczącą przewagę, zostało wyjaśnione, że nowy model prawdopodobnie doprowadzi do wyższych średnich wypłat.
„Biorąc pod uwagę małą liczbę odcinków sezonu – czego mi nie wybaczy – może lepiej wybrać multipleks niż home run” – powiedział.
W 2020 roku Disney zaprezentował tak zwaną Reward Series Showcase w ramach umów na programy subskrypcyjne, które nagradzają uczestników przychodów premiami za długowieczność, oceny programów, nagrody, takie jak Emmy lub Złote Globy oraz wydajność bibliotek, między innymi. Stało się to standardem oferowanym przez Disneya i Foxa.
Podczas strajku w centrum uwagi znajdują się również pensje dyrektorów generalnych. Barry Diller, prezes i dyrektor generalny IAC, Expedia Group i były szef hollywoodzkiego studia, powiedział w lipcu, że kadra kierownicza i najlepiej opłacane gwiazdy powinny przyjąć 25-procentową obniżkę płac, aby zmniejszyć różnicę między ich wynagrodzeniami a wynagrodzeniami pracownicy firmy. . dolny koniec skali. Zapytany o propozycję Zeffrin powiedział: „Barry patrzy na mnie, jakby był bezrobotnym facetem, który próbuje się na tym odegrać”. Dodał: „Każda firma niezależnie od innych zdecyduje o wynagrodzeniu, które zostanie wypłacone jej kierownictwu”.
Katie Kilkenny przyczyniła się do powstania tego raportu.
„Twitter geek. Nieprzejednany czytelnik. Dumny fanatyk mediów społecznościowych. Subtelnie czarujący muzyczny nerd.”
More Stories
Barry Keoghan dołącza do Cilliana Murphy’ego w serialu Netflix „Peaky Blinders”.
Koreańska piosenkarka popowa Taeil opuszcza grupę śpiewającą z powodu oskarżeń o przestępstwa na tle seksualnym
„Swifties for Kamala” zbiera pieniądze od celebrytów i pieniądze na kampanię dla Demokratów