(CNN) – Qantas zrobił ważny krok w kierunku uruchomienia Projektu Sunrise, od dawna wymarzonego celu stworzenia bezpośrednich lotów między Australią a miastami Nowy Jork i Londyn.
Przewoźnik zamówił 12 samolotów typu Airbus A350-1000, mając nadzieję, że trasy ultradalekiego zasięgu zaczną działać w 2025 roku.
W sumie na każdym samolocie znajdzie się 238 miejsc, najmniej spośród obecnie eksploatowanych samolotów Airbus A350. Miejsca te są podzielone na cztery klasy obsługi — pierwszą klasę, klasę biznes, klasę ekonomiczną premium i klasę ekonomiczną.
Komfort będzie kluczowy, ponieważ loty te potrwają ponad 19 godzin, co czyni je najdłuższymi lotami bez międzylądowań na świecie.
Renderingi wnętrza samolotu dają pewne wskazówki co do tego, co Qantas planuje dla pasażerów na pokładzie.
Zdjęcia kabin pierwszej klasy pokazują oddzielne łóżka, leżaki, a nawet szafki.
Tymczasem najtańsze miejsce siedzące w klasie ekonomicznej będzie miało 33 cale, w porównaniu do średniej 30-31 cali u większości przewoźników.
W „strefach luksusowych” we wspólnych obszarach samolotu będą przechowywane przekąski i zdrowe napoje, a pasażerowie będą mogli wstać i odpocząć.
Dedykowane samoloty Qantas będą miały łóżka we wszystkich kabinach pierwszej klasy.
Kantas
Wymarzone lata w przygotowaniu
Narodowy przewoźnik Australii nie ukrywał swojego celu, jakim jest prowadzenie bezpośrednich lotów między Melbourne a Sydney w Australii oraz Nowym Jorkiem i Londynem.
Qantas nazwał ten program „Projektem Wschód Słońca”. Nazwa jest inspirowana tajnymi lotami II wojny światowej, które odbyły się z Perth na Sri Lankę w drodze do Londynu. Były ryzykowne i trwały długo, dopóki nie ujrzeli wschodu słońca.
„Od ponad 100 lat Qantas jest liderem w zmienianiu sposobu podróżowania na świecie, w szczególności poprzez bezpośrednie loty” – powiedział w oświadczeniu Alan Joyce, dyrektor generalny Qantas Group.
„Teraz A350 i Project Sunrise zabiorą prawie każde miasto na świecie tylko o jeden lot od Australii. To ostatnia granica i ostateczne rozwiązanie tyranii odległości, która tradycyjnie stanowiła wyzwanie w podróży do Australii”.
W 2019 roku linia lotnicza przeprowadziła na próbę serię lotów testowych na trasach z Sydney do Nowego Jorku oraz z Sydney do Londynu.
Podczas lotu monitorowano stan zdrowia załogi i pasażerów na pokładzie, aby zobaczyć, jak ten długi lot może wpłynąć na przyszłych lotników. Urządzenia śledzące rejestrowały wzorce snu, cykle aktywności, spożycie jedzenia i napojów oraz inne dane.
Podobnie jak wiele projektów podróżniczych na całym świecie, Sunrise został wykolejony przez pandemię koronawirusa.
W zeszłym roku dyrektor generalny CNN Richard Quest powiedział CNN: „Kiedy zakończymy[modernizację krajowej floty Qantas]co zrobimy na początku 2022 r., ponownie odwiedzimy Sunrise i prawdopodobnie będzie to około 2024 lub 2025 r. na pierwszy samolot. Przylot z powodu opóźnienia”.
Pokładowa „strefa dobrego samopoczucia” umożliwi pasażerom dostęp do zdrowych przekąsek i filmów fitness.
Kantas
co się działo później
Chociaż do pierwszego rejsu Project Sunrise jeszcze daleko, Qantas już zaczął rozważać rozszerzenie swojej oferty na bardzo duże odległości.
Linie lotnicze potwierdziły, że Paryż i Frankfurt są rozważane pod kątem przyszłych bezpośrednich lotów po ustanowieniu tras do Nowego Jorku i Londynu.
W 2019 r. Qantas wymienił również Brisbane jako jeden ze wschodnich australijskich węzłów komunikacyjnych dla tych rejsów, ale nie jest jasne, czy nadal jest to część planu Project Sunrise.
More Stories
Akcje Nvidii spadają z powodu spowolnienia wzrostu i obaw związanych z produkcją NVIDIA
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Yelp pozywa Google za naruszenie przepisów antymonopolowych