WASZYNGTON (AP) – Wojsko amerykańskie zakończyło w czwartek instalację pływającego statku w Strefie Gazy, gdy urzędnicy przygotowywali się do przewiezienia bardzo potrzebnej pomocy humanitarnej na terytorium, które od ponad siedmiu miesięcy jest oblegane przez wojnę Izrael-Hamas .
Ostateczna budowa, trwająca z dnia na dzień, rozpoczyna skomplikowany proces dystrybucji dwa miesiące po tym, jak prezydent USA Joe Biden nakazał pomoc głodującym Palestyńczykom. Żywność i inne substancje tego nie robią Izrael niedawno zdobył kluczową granicę w Rafah, napierając na południowe miasto wzdłuż granicy egipskiej.
pełen Wyzwania logistyczne, meteorologiczne i związane z bezpieczeństwemszlak morski ma na celu zwiększenie ilości pomocy docierającej do Strefy Gazy, nie jest jednak uważany za substytut znacznie tańszych dostaw lądowych, które zdaniem agencji pomocowych są bardziej zrównoważone. Łodzie zostaną zadokowane w obiekcie portowym zbudowanym przez Izraelczyków na południowy zachód od miasta Gaza. Dystrybuowane przez grupy wsparcia.
Ciężkie walki między izraelskimi żołnierzami a palestyńskimi bojownikami na przedmieściach Rafa Urzędnicy ONZ twierdzą, że wysiedlono około 600 000 ludzi, co stanowi jedną czwartą populacji Gazy. Kolejnych 100 000 cywilów uciekło z części północnej Gazy teraz, gdy armia izraelska wznowiła tam działania bojowe.
Urzędnicy Pentagonu powiedzieli, że walki w Gazie nie stanowią zagrożenia dla nowej strefy dostaw pomocy przybrzeżnej, ale dali jasno do zrozumienia, że warunki bezpieczeństwa będą ściśle monitorowane i mogą spowodować tymczasowe wstrzymanie szlaku morskiego. Już w trakcie budowy miejsce to było celem pocisków moździerzowych, a Hamas zagroził, że zaatakuje wszelkie obce siły, które „okupują” Strefę Gazy.
„Bezpieczeństwo uczestniczących sił amerykańskich jest sprawą najwyższej wagi. W ciągu ostatnich kilku tygodni Stany Zjednoczone i Izrael opracowały skoordynowany plan bezpieczeństwa mający na celu ochronę całego personelu” – powiedział wiceadmirał Marynarki Wojennej Brad Cooper, zastępca dowódcy Centralnego Dowództwa Armii USA. „Jesteśmy pewni, że to rozwiązanie dotyczące bezpieczeństwa ochroni zaangażowane osoby”.
Żołnierze amerykańscy zacumowali na statku w czwartek o 7:40 czasu lokalnego, a Centralne Dowództwo armii upierało się, że żadne siły amerykańskie nie wkroczyły do Strefy Gazy podczas operacji statku.
„W nadchodzących dniach ciężarówki przewożące pomoc humanitarną zaczną wysiadać na brzeg” – oznajmiło dowództwo. „Organizacja Narodów Zjednoczonych otrzyma pomoc i będzie koordynować jej dostarczanie w Gazie”.
Nie było od razu jasne, która agencja ONZ będzie zaangażowana.
Siły izraelskie będą odpowiedzialne za ochronę brzegu, ale w pobliżu obszaru we wschodniej części Morza Śródziemnego znajdują się także dwa okręty wojenne amerykańskiej marynarki wojennej, USS Arleigh Burke i USS Paul Ignatius. Obydwa okręty to niszczyciele posiadające szeroki zakres uzbrojenia i możliwości ochrony żołnierzy amerykańskich i sojuszników na lądzie.
Agencje pomocowe twierdzą, że w południowej Strefie Gazy kończy się żywność i kończy się paliwo, co zmusza szpitale do zawieszenia krytycznych operacji. Zatrzymaj dostawę ciężarówki z pomocą. ONZ i inne organizacje od tygodni ostrzegały, że izraelski atak na Rafah sparaliżuje operacje humanitarne i spowoduje katastrofalny wzrost ofiar wśród ludności cywilnej.
więcej niż 1,4 miliona Palestyńczyków – połowa populacji Gazy – Po ucieczce przed izraelskimi atakami w innych miejscach szukali schronienia w Rafah.
Pierwszy statek towarowy załadowany 475 paletami żywności wypłynął w zeszłym tygodniu z Cypru, aby spotkać się z amerykańskim okrętem wojennym Roy P. Benavidez, który znajduje się u wybrzeży Gazy. SN Płyty ulgowe na pokładzie Sagamore zostały przeniesione na pokład Benavideza. Pentagon stwierdził, że przenoszenie pomocy między statkami wymaga przygotowania, aby mogła szybko przepłynąć po ustaleniu trasy statku i lądu.
Instalacja pirsu kilka mil (kilometrów) od brzegu i mostu lądowego zakotwiczonego obecnie na morzu została opóźniona o prawie dwa tygodnie z powodu złej pogody. Urzędnicy amerykańscy stwierdzili, że warunki na morzu są zbyt niebezpieczne, aby wojska amerykańskie i izraelskie mogły zabezpieczyć przejście na brzeg.
Dowódcy wojskowi powiedzieli, że pomoc będzie rozpoczynać się powoli, aby zapewnić działanie systemu. Zaczną od około 90 ładunków ciężarówek dziennie drogą morską, a liczba ta wkrótce wzrośnie do około 150 dziennie. Agencje pomocowe twierdzą jednak, że to nie wystarczy, aby zapobiec nadchodzącej klęski głodu w Gazie i musi stanowić część szerszych izraelskich wysiłków na rzecz otwarcia szlaków lądowych.
Wybudowany w USA szlak żeglugowy i morski to „rozwiązanie problemu, który nie istnieje” – powiedział Scott Paul, zastępca dyrektora ds. pomocy humanitarnej w Oxfam, ponieważ szlaki lądowe mogą zapewnić całą potrzebną pomoc, jeśli władze izraelskie na to pozwolą. system.
Biden go wykorzystał Orędzie o stanie Unii 7 marca wojsko otrzymało rozkaz umieszczenia tymczasowego statku u wybrzeży Gazy, wyznaczającego trasę morską dostarczającą żywność i inną pomoc. W obliczu izraelskich ograniczeń i zaciętych walk wspierano eksport żywności na przejściach lądowych.
W ramach nowego szlaku morskiego pomoc humanitarna będzie zrzucana na Cypr, gdzie zostanie poddana inspekcji i kontrolom bezpieczeństwa w porcie w Larnace. Następnie jest ładowany na statki – głównie statki handlowe – i transportowany na odległość 200 mil (320 kilometrów) na dużą pływającą barkę zbudowaną przez armię amerykańską u wybrzeży Gazy.
Tam palety są przeładowywane na ciężarówki, ładowane na małe łodzie wojskowe, a następnie wysyłane kilka mil (kilometrów) na pływający pas startowy, który jest zakotwiczony u wybrzeża przez izraelskie wojsko. Istniejące ciężarówki Obsługiwany przez personel z innego krajuSchodząc groblą w bezpieczne miejsce na lądzie, opuszczają pomoc i natychmiast wracają do łodzi.
Jak poinformowała ONZ, zespoły udzielające pomocy będą zbierać zapasy, które będą dystrybuowane na ląd. Centrum logistyczne zostanie utworzone na wybrzeżu we współpracy z amerykańską Agencją Rozwoju Międzynarodowego.
Rzeczniczka Pentagonu Sabrina Singh powiedziała reporterom Projekt będzie kosztować co najmniej 320 milionów dolarówObejmuje transport sprzętu i jednostek transportowych ze Stanów Zjednoczonych do Strefy Gazy, a także działalność budowlaną i dystrybucję pomocy.
___
Współautor prasowy John Gambrell w Dubaju w Zjednoczonych Emiratach Arabskich przyczynił się do powstania tego raportu.
More Stories
JP Morgan spodziewa się w tym roku obniżyć stopę bazową o 100 punktów bazowych
Krokodyl i rekin pożarły prehistoryczną krowę morską, odsłaniając skamielinę
W obliczu rosnącego zaufania Demokratów Harris i Walls wyruszają w podróż autokarową po Gruzji