BENGALURU (Reuters) – Wadia Group, właściciel Go Airlines (India) Ltd., jest w pełni oddany linii lotniczej i nie planuje odejść, powiedział dyrektor generalny firmy Reuterowi w środowym wywiadzie.
Jego komentarze pojawiły się dzień po tym, jak pozbawione gotówki indyjskie linie lotnicze ogłosiły bankructwo, obwiniając „wadliwe” silniki Pratt & Whitney (P&W) za zamknięcie około połowy floty.
Dyrektor generalny Kaushik Khona powiedział, że postępowanie upadłościowe miało na celu ożywienie linii lotniczej, a nie jej sprzedaż, podkreślając, że dokonała wszystkich wymaganych płatności na rzecz Pratt & Whitney.
Linia lotnicza starała się również odwieść leasingodawców od podejmowania działań.
„Rządowi Indii bardzo zależy na tym, abyśmy nie zawiedli” – powiedział Reuterowi Khona.
Firma, która „ciągle ocenia opcje”, powiedziała, że niektóre strony wyraziły zainteresowanie linią lotniczą. Nie ujawniła dalszych szczegółów.
Dwóch bankierów znających rozwój sytuacji powiedziało Reuterowi, że pożyczkodawcy Go First prawdopodobnie spotkają się w środę, aby omówić, co zrobić po wtorkowym ogłoszeniu upadłości.
Zgłoszenie upadłości wykazało, że firma była winna wierzycielom finansowym 65,21 miliardów rupii indyjskich (797 milionów dolarów). Na dzień 30 kwietnia Go First nie spłacił żadnej z tych pożyczek, podała firma w zgłoszeniu, które widział Reuters.
Bonn dla konkurentów
Analitycy stwierdzili, że bankructwo Go First może podnieść ceny biletów lotniczych w Indiach i dać innym krajowym liniom lotniczym szansę na zdobycie większej części udziału w rynku.
Akcje największej indyjskiej linii lotniczej, IndiGo (INGL.NS), wzrosły w środę o 5,1%, po wzroście aż o 8,2% wcześniej.
„Jeśli zawieszenie zostanie przedłużone, inne linie lotnicze zwiększające przepustowość będą starały się wykorzystać sloty zwolnione przez Go First i przejąć udział w rynku” – powiedział analityk Jefferies, Pratik Kumar, w notatce dla klienta.
Kumar dodał: „Indigo ma podobny problem z silnikami P&W w niektórych swoich flotach, ale udało mu się lepiej manewrować w czasie kryzysu dzięki znacznie większej wielkości floty i lepszym negocjacjom ze sprzedawcą”.
Leasingodawcy mogą być również chętni do przydzielenia IndiGo niektórych samolotów Go First, biorąc pod uwagę podobny typ floty, napisali analitycy Credit Suisse w notatce, dodając, że taki rozwój byłby korzystny dla IndiGo pod względem większego udziału w rynku i zwrotów w napiętym środowisku. .
Kredytodawcy Go First, w tym Central Bank of India (CBI.NS), Bank of Baroda (BOB.NS), IDBI Bank (IDBI.NS) i Axis Bank (AXBK.NS), spadli w środę. Jego wniosek o upadłość wykazał, że Go First był winien wierzycielom 65,21 miliardów rupii (798 milionów dolarów).
Grupa Wadia obsługuje również producenta chleba i ciastek Britannia Industries (BRIT.NS) oraz firmę tekstylną Bombay Dyeing and Manufacturing Co (BDYN.NS). Akcje Bombay Birma Trading Company (BBRM.NS), która również jest własnością Wadii i która udzielała Go First pożyczek w formie depozytów między spółkami, spadły o 5%.
(1 USD = 81,8450 rupii indyjskich)
Dodatkowe raporty autorstwa Chrisa Thomasa z Bengaluru; Montaż przez Dania Ann Thoppil
Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.
„Nieuleczalny student. Społeczny mediaholik. Niezależny czytelnik. Myśliciel. Alkoholowy ninja”.
More Stories
Akcje Nvidii spadają z powodu spowolnienia wzrostu i obaw związanych z produkcją NVIDIA
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Yelp pozywa Google za naruszenie przepisów antymonopolowych