LinkedIn Lista najbardziej poszukiwanych umiejętności w 2024 rokuOpublikowane w czwartek badanie zidentyfikowało umiejętności, na które jest największe zapotrzebowanie na rynku pracy, na podstawie umiejętności, które najczęściej pojawiały się na ofertach pracy na platformie w okresie od maja 2023 r. do października 2023 r., a także liczby niedawno zatrudnionych członków posiadających tę umiejętność. Drugi rok z rzędu na szczycie listy znalazła się komunikacja.
Na platformie poszukiwania pracy i tworzenia sieci kontaktów sprawdziono również, które umiejętności były popularne od maja 2022 r. do października 2022 r., i porównano je z tym samym okresem w 2023 r., aby sprawdzić, na które kompetencje odnotowano największy wzrost popytu, uznając zdolność adaptacji za „umiejętność chwili”.
Według LinkedIn oto 10 najbardziej poszukiwanych umiejętności, które pracodawcy chcą teraz zobaczyć w Twoim CV:
- Komunikacja
- Obsługa klienta
- Przywództwo
- Zarządzanie projektami
- administracja
- Analityka
- pracować jako jeden zespół
- obroty
- rozwiązywanie problemów
- badania
„Komunikacja to jedna z najbardziej poszukiwanych, możliwych do przeniesienia i odpowiednich umiejętności w niemal każdym zawodzie i branży” – mówi CNBC Make It Catherine Fisher, ekspertka ds. kariery w LinkedIn.
Dodaje, że potrzeba lepszej komunikacji w miejscu pracy jest bezpośrednim skutkiem zmian na rynku pracy po pandemii: pojawienia się sztucznej inteligencji, powszechnego przyjęcia pracy zdalnej i hybrydowej, a także… Pięć pokoleńkażdy o innym stylu komunikacji i terminologii stosowanej w miejscu pracy, teraz współpracują.
Pracodawcy chcą zatrudniać osoby, które potrafią szybko dostosować się do ciągłych zmian, mówi wiceprezes LinkedIn Anish Raman. „Zdolność do przystosowania się to obecnie najlepszy sposób na bycie silnym” – zauważa w raporcie. „Budowanie zdolności adaptacyjnych jest esencją zarządzania zmianą”.
Fisher wyjaśnia, że ponieważ praca hybrydowa staje się normą w biurach w całych Stanach Zjednoczonych, od pracowników oczekuje się skutecznej komunikacji z liderami, współpracownikami, klientami i pracownikami za pośrednictwem szerokiej gamy kanałów i platform oraz dostosowywania się do nowych narzędzi i procesów.
Co więcej, w miarę jak coraz więcej pracodawców eksperymentuje ze sztuczną inteligencją, Fisher zauważa, że oni również zdają sobie sprawę z jej ograniczeń, podkreślając potrzebę zatrudniania pracowników posiadających „wyjątkowo ludzkie umiejętności”, takie jak komunikacja, aby kompensować niedociągnięcia powstających technologii.
„W swej istocie komunikacja jest niezbędna, aby łączyć, inspirować, budować zaufanie i efektywnie wykonywać pracę” – dodaje.
Oprócz dodania tych umiejętności do swojego CV i profilu na LinkedIn możesz pokazać menedżerowi ds. rekrutacji, że potrafisz się dostosować i potrafisz się komunikować, podając konkretne przykłady tego, jak wykorzystałeś te umiejętności w poprzednich doświadczeniach podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Lub, jeśli szukasz awansu lub podwyżki, pamiętaj, aby ćwiczyć te umiejętności podczas spotkań zespołu, projektów grupowych i interakcji ze swoim menedżerem.
Skuteczna komunikacja może obejmować zadawanie szczegółowych pytań podczas spotkań, przekazywanie informacji zwrotnych lub prowadzenie prezentacji, natomiast zdolność adaptacji może obejmować naukę nowych narzędzi poprawiających produktywność lub zmianę priorytetów zadań, aby pomóc zespołowi osiągnąć swoje cele, mówi Fisher.
Chcesz zdobyć wymarzoną pracę w 2024 roku? Trwa Nowy kurs online CNBC dotyczący tego, jak poprowadzić rozmowę kwalifikacyjną Aby dowiedzieć się, czego naprawdę szukają menedżerowie ds. rekrutacji, technik mowy ciała, co powiedzieć, a czego nie mówić oraz jak najlepiej rozmawiać o wynagrodzeniach.
„Nieuleczalny student. Społeczny mediaholik. Niezależny czytelnik. Myśliciel. Alkoholowy ninja”.
More Stories
Akcje Nvidii spadają z powodu spowolnienia wzrostu i obaw związanych z produkcją NVIDIA
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Yelp pozywa Google za naruszenie przepisów antymonopolowych