26 grudnia, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Według doniesień Apple porzuciło projekt autonomicznego samochodu elektrycznego

Według doniesień Apple porzuciło projekt autonomicznego samochodu elektrycznego
  • Autor: Mariko Oi
  • Korespondent Biznesowy

Źródło obrazu, Dobre zdjęcia

Dziesięć lat po tym, jak pojawiły się pogłoski, że producent iPhone'a pracuje nad tym projektem, Apple podobno porzucił plany budowy pojazdów elektrycznych (EV).

Firma nigdy nie przyznała się publicznie do planu, w który zaangażowane było około dwóch tysięcy osób.

Według Bloomberg News kilku pracowników projektu zostanie przeniesionych do działu sztucznej inteligencji (AI) producenta iPhone'a.

Apple nie odpowiedział natychmiast na prośbę BBC o komentarz.

Zespół Apple Car był częścią projektu Titan należącego do jego dyrektora generalnego Tima Cooka, znanego jako zespół ds. projektów specjalnych.

Początkowo krążyły plotki, że firma wydała miliardy dolarów na badania i rozwój, pracując nad w pełni autonomicznym pojazdem pozbawionym kierownicy i pedałów.

Uważa się, że zespołowi dzielą lata od wyprodukowania pojazdu.

„To wspaniała i długo oczekiwana decyzja” – powiedział BBC Ray Wang, założyciel i dyrektor naczelny Constellation Research, firmy konsultingowej z Doliny Krzemowej.

„Nie ma popytu na rynku pojazdów elektrycznych, w grę wchodzi sztuczna inteligencja” – dodał.

Popyt na pojazdy elektryczne spadł w ostatnich miesiącach ze względu na wysokie koszty finansowania zewnętrznego, co spowodowało, że rynek stał się coraz bardziej konkurencyjny, ponieważ główni gracze próbują pozyskać klientów.

W ostatnich miesiącach amerykańscy producenci samochodów Ford i General Motors odłożyli w czasie plany zwiększenia produkcji pojazdów elektrycznych.

W zeszłym tygodniu producent elektrycznych ciężarówek Rivian ogłosił, że zmniejszy zatrudnienie o 10% i nie spodziewa się wzrostu produkcji w tym roku.

Firma kierowana przez multimiliardera Elona Muska tnie ceny na kluczowych rynkach na całym świecie, w tym w Europie i Chinach, w obliczu ostrej konkurencji ze strony chińskich rywali, takich jak BYD.