19 września, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Verstappen wyjaśnia incydent z samolotem pasażerskim podczas kwalifikacji do GP Wielkiej Brytanii F1

Verstappen wyjaśnia incydent z samolotem pasażerskim podczas kwalifikacji do GP Wielkiej Brytanii F1

Max Verstappen zlekceważył wypadek swojego samolotu w kwalifikacjach Formuły 1 do Grand Prix Wielkiej Brytanii, wyjaśniając, że ten regres spowodował odcięcie części przedniego skrzydła.

Holender, który zdobył pole position do wyścigu po tym, jak pokonał faworyta gospodarzy Lando Norrisa na słupku, był widziany z uszkodzonym przednim skrzydłem w pitlane podczas okresu czerwonej flagi w Q1.

Okazało się, że po wyjechaniu z boksu Verstappen nie był w stanie wjechać na szybki pas bez kontaktu z przeciwległą ścianą i złamania lewej strony przedniego skrzydła.

To zarumieniło się, gdy Red Bull umieścił samochód nr 1 z powrotem w boksie zespołu w celu szybkiej wymiany nosa, omijając uszkodzenia, aby przywrócić go do kolejki do ponownego uruchomienia.

Verstappen, odtwarzając szalone Q1, wyjaśnił, że bardzo trudno było zlokalizować trudne części toru – i że jego przednie skrzydło uległo złamaniu, gdy wyjeżdżał z garażu.

„Oczywiście na ostatnim okrążeniu miałem małą awarię w boksie, gdzie zniszczyłem swoje przednie skrzydło” – powiedział Verstappen.

„Miałem trochę kierowania po wyjęciu z pudełka,„ za dużo ”chwytu z tyłu”. Musiałem wziąć nowy przedni spojler, ale oczywiście oznaczało to, że byłem z tyłu, aby rozpocząć ten ostatni przejazd.

„To było bardzo ekscytujące. Myślę, że wysiadanie z kilku samochodów tu i tam, aby zrobić okrążenie. Na szczęście wszystko było wystarczająco dobre, ale to tylko pokazuje, że może również bardzo szybko spaść w drugą stronę, gdy jesteś poza domem .

„Kiedy dojechałem do zakrętu nr 15, kiedy po raz pierwszy jechałem prosto, nie widziałem [the wet parts]. To było bardzo dziwne, ponieważ w ’15 i ’16 były trochę wilgotne i bardzo trudno było dokładnie określić, gdzie, nie można było tego nie poczuć.

„Zajęło mi to trochę czasu, zanim naprawdę się z tym uporałem. Ale ogólnie po prostu próbowałem przejechać kilka okrążeń i wiedzieliśmy, że mamy szybki samochód, więc nie ryzykuj aż do końca, aby go wyprzedzić.”

READ  Kirk Cousins ​​wierzy, że trener, dyrektor generalny, właściciel i QB będą „na tej samej stronie” w Atlancie

Lando Norris, McLaren, gracz pole position Max Verstappen, Red Bull Racing, mówi po kwalifikacjach

Fotografia: Stephen T. Zdjęcia ze sportów motorowych

Zapytany, czy uderzenie częścią przedniego skrzydła zachwiało jego pewnością siebie, Verstappen zażartował, że boi się ponownie opuścić garaż, zanim zminimalizuje wpływ jakichkolwiek konsekwencji.

„Chyba boję się teraz wyjść z pudełka” – uśmiechnął się Verstappen.

„To znaczy, nie, to nie ma nic wspólnego z zaufaniem. Moi inżynierowie zapytali mnie, co się stało, a ja powiedziałem, że tego nie doceniłem, i tak, tak się dzieje.

„Ostatni raz poprawnie uderzyłem w ścianę tutaj, kilka lat temu, więc takie rzeczy się wydarzyły. Uderzałem już wcześniej w samochody w pitlane, ale nie w F1”.

Przeczytaj także:

Verstappen wzruszył ramionami również podczas ostatniego etapu Q1, gdy zmierzył się z Lewisem Hamiltonem w kolejce do ustawienia ich ostatnich okrążeń i miał trudności z przebiciem się.

Przed nim Hamilton zaczął przecinać Wellington Straight, ale Verstappen zerwał go i obliczył własne zimne opony, a ustawienie opon kierowcy Mercedesa sprawiło, że sytuacja wyglądała gorzej niż w rzeczywistości.

„To było tylko na zewnętrznym okrążeniu. Miałem dość zimne opony, ponieważ większość ludzi przede mną miała nowe opony, ale pozostałem przy swoim używanym zestawie.

„Po prostu próbowałem to przezwyciężyć, ale oczywiście on próbował rozgrzać opony, więc trochę czasu zajęło mu znalezienie miejsca na przejazd”.