Nowy Jork
CNN
—
the Uziemienie samolotu 737 MAX 9 Alaska ogłosiła w czwartek, że wypadek, który miał miejsce 5 stycznia, w wyniku którego powstała dziura w boku samolotu Alaska Airlines na początku tego miesiąca, będzie kosztować linię lotniczą około 150 milionów dolarów.
Strata jest znacząca dla linii lotniczej wielkości Alaski, która w czwartek odnotowała skorygowany dochód w wysokości 38 mln dolarów za ostatnie trzy miesiące roku i 583 mln dolarów za cały rok. Dochód za czwarty kwartał był lepszy niż oczekiwano dla Alaski.
5 stycznia w samolocie Alaska Airlines eksplodowała zatyczka w drzwiach, pozostawiając samolot w ruinie Szczelina w boku samolotu. Chociaż żaden pasażer nie zginął, w wyniku incydentu Federalna Administracja Lotnicza nakazała uziemienie wszystkich samolotów 737 MAX 9. Z 65 samolotami Alaska ma drugą co do wielkości liczbę samolotów 737 MAX 9 w swojej flocie, zaraz za linią United, która ostrzegła Również niż się spodziewa Strata w pierwszym kwartale Przynajmniej częściowo ze względu na koszt uziemienia.
W środę Federalna Administracja Lotnicza przedstawiła procedury inspekcji Powrót samolotów do lotu. Alaska Air podała, że pierwszy z uziemionych samolotów powróci do służby w piątek, a każdego dnia dodawane będą kolejne samoloty po zakończeniu przeglądów i uznaniu każdego samolotu za zdatny do lotu.
Dodała: „Spodziewamy się zakończenia inspekcji wszystkich naszych samolotów 737-9 MAX w ciągu przyszłego tygodnia”.
Koszty dla Alaska Air wynikają przede wszystkim z utraty przychodów, ponieważ koszt rekompensat dla klientów hoteli w przypadku odwołania lotów i nadgodzin dla pracowników zostanie zrównoważony oszczędnością paliwa uzyskaną dzięki odbyciu o 3000 lotów mniej.
Alaska może ostatecznie przerzucić koszty na Boeinga, a dyrektor finansowy Shane Tackett powiedział inwestorom w czwartek, że „spodziewamy się, że będziemy w pełni zapełnieni, biorąc pod uwagę wpływ uziemienia na zyski”. Dodał jednak, że nie ma jeszcze żadnych szczegółów na temat tego odszkodowania.
Linia lotnicza spodziewa się również, że większość pasażerów będzie gotowa wrócić do 737 MAX 9, gdy ten ponownie zacznie latać.
„Myślę, że na początku ludzie będą mieli pewne pytania i wątpliwości, tak jak dwa lata temu” – powiedział dyrektor generalny Alaski Ben Minicucci, odnosząc się do czasu, gdy wszystkie modele Max zostały dopuszczone do ponownego lotu po 20 miesiącach uziemienia z powodu latanie. . Dwa śmiertelne wypadki. „Ale myślę, że z biegiem czasu pewność siebie powróci do tego samolotu”.
Linia lotnicza podała w czwartek, że nawet jeśli samoloty powrócą do eksploatacji zgodnie z planem, z powodu uziemienia będzie musiała odwołać w tym miesiącu około 3000 lotów, zmniejszając w całym kwartale łączną przepustowość o około 7%.
Przewoźnik znalazł „niektóre z nich” – Minicucci powiedział NBC we wtorkowym wywiadzie. Luźne śruby Na kilku samolotach Boeing 737 MAX 9 podczas inspekcji.
Jednak zapytany podczas czwartkowej rozmowy z inwestorami, czy ponownie rozważa decyzję linii lotniczej o kupowaniu w przyszłości wyłącznie samolotów Boeinga, nie wycofałby się z tych planów.
„Mamy głębokie, długoterminowe relacje z Boeingiem. Ale jak powiedziałem, to, co się stało, jest niedopuszczalne. Pociągniemy ich do odpowiedzialności i podniesiemy poziom jakości w Boeingu. ” „Nabyliśmy 231 samolotów 737 i jesteśmy szczęśliwy z nimi. Do wypadku byliśmy zadowoleni z Maxa. Mamy 185 wniosków. Wierzymy, że dzięki naszej konfiguracji sieci Boeing 737 idealnie pasuje do naszej sieci. Taki jest plan długoterminowy, ale postawimy Boeinga w stan gotowości, aby mieć pewność, że wyjdą z tej fabryki dobre samoloty.
Nawet biorąc pod uwagę stratę w wysokości 150 mln dolarów z funduszu, Alaska stwierdziła, że nadal spodziewa się zysków za cały rok 2024 w wysokości od 381 mln do 635 mln dolarów, ale te wytyczne sugerują, że według analityków, którzy… Ankieta przeprowadzona przez Refinitiv. Analitycy spodziewają się straty w pierwszym kwartale na poziomie 79 mln dolarów.
Alaska i United to jedyni amerykańscy przewoźnicy posiadający 737 MAX 9 w swoich flotach. Nie oznacza to jednak, że tylko oni mają problemy w Boeingu.
Linie Southwest Airlines poinformowały w czwartek, że obecnie spodziewają się dostarczyć w tym roku mniej samolotów 737 MAX od Boeinga, niż zarezerwowały, ponieważ jeden z zamówionych modeli, 737 MAX 7, nie uzyskał jeszcze certyfikatu Federalnej Administracji Lotniczej. Portfel zamówień przewiduje dostawę w tym roku 27 Max 7 i 53 Max 8, ale linia lotnicza stwierdziła, że „nie należy już na tym polegać”.
„FAA ostatecznie określi termin [737 Max] Dodała, że spółka uzyskała Certyfikat nr 7 i weszła do służby, w związku z czym nie daje żadnej gwarancji, że dotychczasowe szacunki i rozkłady jazdy są prawidłowe.
Dyrektor generalny Southwest, Bob Jordan, powiedział, że linia lotnicza nie jest już zależna od żadnego z samolotów 737 Max 7, które mają zostać dostarczone w 2024 r., ale byłaby skłonna zmienić samoloty otrzymywane od Boeinga.
„Jeśli nie dostaniemy Max 7, weźmiemy Max 8” – powiedział w wywiadzie dla CNBC. Powiedział, że nie jest jasne, jaki wpływ ogłoszona w środę decyzja FAA o ograniczeniu przyszłego wzrostu produkcji 737 MAX wpłynie na dostawy samolotów.
„Jak zawsze, jeśli pojawi się poprawka, dostosujemy ją” – powiedział. „Ponownie popieram to [limitation]. Wszystko, co pomaga Boeingowi poprawiać jakość i rozwiązywać problemy, jest dobre dla Boeinga i dobre dla Southwest Airlines.
Robert Isom, dyrektor generalny American Airlines, powiedział, że nie spodziewa się opóźnień w dostawach samolotów, które mają otrzymać od Boeinga w tym roku. Ale krytykował także planistę.
„Potrzebujemy ich, aby za każdym razem wytwarzali produkt wysokiej jakości. Potrzebujemy, aby wszyscy w Boeingu wspólnie wykonywali swoją pracę. To niezbędne” – powiedział w wywiadzie dla CNBC. „To jest niedopuszczalne. Nie potrzebujemy odwracania uwagi.
Southwest nie ma żadnego samolotu dla 737 Max 9, który został uziemiony w tym miesiącu, ani zamówień na żadne. Ale ma ponad 200 samolotów 737 MAX 8, co stanowi około jednej czwartej jego floty. Dyrektor generalny Bob Jordan powiedział, że jego linia lotnicza, która lata wyłącznie Boeingami 737, stwierdził, że nie sądzi, aby pasażerowie zawahali się zarezerwować tę linię lotniczą ze względu na korzystanie z samolotów Boeing i 737 MAX.
„Nasi klienci chcą mieć zaufanie do naszych produktów. Podobnie jak ja mają duże zaufanie do Boeinga” – powiedział CNBC. „MAX 8 to wspaniały samolot. Mam pewność, że Boeing zajmie się tymi problemami. Nasi klienci mają duże zaufanie do Southwest Airlines.
More Stories
Akcje Nvidii spadają z powodu spowolnienia wzrostu i obaw związanych z produkcją NVIDIA
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Yelp pozywa Google za naruszenie przepisów antymonopolowych