Wczoraj Microsoft Ogłaszać W pierwszym kwartale 2024 r. (do marca) spółka uzyskała 31-procentową zniżkę na sprzęt Xbox w porównaniu z rokiem poprzednim, co według niej było „spowodowane spadkiem wolumenu sprzedanych konsol”. I nie chodzi tu też o to, że konsola rok temu dobrze się sprzedawała; Przychody Xbox za pierwszy kwartał kalendarzowy 2023 r Spadł już o 30 procent Z poprzedniego roku.
Obydwa te dane świadczą o tym, że konsola stara się znacząco zwiększyć liczbę graczy w okresie, który historycznie powinien być jej najlepszym okresem sprzedaży. Jednak uzyskanie szerszego kontekstu dla tych liczb jest nieco trudne ze względu na sposób, w jaki Microsoft ogłasza dane dotyczące sprzedaży Xbox (tj. wyłącznie w kategoriach zmian kwartalnych w całkowitych przychodach ze sprzętu konsolowego). Porównanie tych rocznych zmian z wynikami sprzedaży jednostkowej ogłaszanymi co kwartał przez Nintendo i Sony nie jest łatwe.
Wskazówki kontekstowe
Aby dokonać bezpośredniego porównania kontekstowego, wzięliśmy dane dotyczące sprzedaży jednostkowej kilku odnoszących ostatnio sukcesy konsol Sony i Nintendo i przeliczyliśmy je na zmiany procentowe w stylu Microsoftu rok do roku (zgodnie z datą premiery każdej konsoli). Na potrzeby tej analizy pominęliśmy kwartał premiery każdej konsoli, który zawiera mniej niż trzy miesiące całkowitej sprzedaży (i często obejmuje duży stłumiony popyt wśród pierwszych użytkowników). Pominęliśmy także pierwsze cztery kwartały cyklu życia konsoli, w którym nie ma punktu porównawczego rok do roku z poprzednimi 12 miesiącami.
To wciąż nie jest idealne porównanie. Sprzedaż jednostek nie jest bezpośrednio powiązana z całkowitymi przychodami ze sprzętu ze względu na inflację, pozostałą sprzedaż Xbox One i obniżki cen (chociaż Xbox Series S/X, PS5 i Switch nie odnotowały jeszcze oficjalnego spadku cen). Nie uwzględnia również bazowych poziomów sprzedaży z pierwszego roku sprzedaży każdej konsoli, co utrudnia zmierzenie całkowitej wydajności sprzedaży w całym okresie życia po stronie Xbox (chociaż… Najnowsze dane z zaproszenia inwestycyjnego Take-Two Oznacza to, że w tym momencie Xbox Series S/X jest znacznie wyprzedany przez PS5).
Nawet przy wszystkich tych zastrzeżeniach trendy w danych porównawczych są bardzo wyraźne. Na początku czwartego pełnego roku obecności na rynku najnowsze hitowe konsole odnotowały ogólny wzrost sprzedaży rok do roku. Microsoft wyróżnia się jako główna firma odstająca, generując mniejsze przychody niż Xbox w czterech z ostatnich pięciu kwartałów w ujęciu rocznym.
Liczby te sugerują, że tempo sprzedaży sprzętu dla Xbox Series S/X mogło już osiągnąć szczyt w ciągu ostatniego roku lub dwóch. Byłoby to historycznie wcześnie jak na konsolę tego typu; Poprzednia analiza Ars wykazała, że konsole PlayStation generalnie osiągają szczyt sprzedaży w czwartym lub piątym roku życia, a przenośne konsole Nintendo wykazywały w przeszłości podobny trend sprzedaży. Z drugiej strony postęp Xbox Series S/X wygląda bardziej podobnie do tego z Wii U, które w podobnym momencie swojego komercyjnego życia pogrążyło się już w „spirali śmierci”.
To nie koniec
W przeszłości tego typu trendy w sprzedaży konsol były oznaką szerzej zakrojonych wysiłków producentów sprzętu, aby utrzymać się na rynku gier. Jednak na dzisiejszym rynku gier Microsoft znajduje się w miejscu, w którym sprzedaż konsol nie jest bezwzględnie wymagana do osiągnięcia ogólnego sukcesu.
Na przykład całkowite przychody Microsoftu z gier w ostatnim kwartale wzrosły o 51 procent, w dużej mierze dzięki „wpływowi netto przejęcia Activision Blizzard”. Jeszcze przed zakończeniem tej (bardzo kosztownej) fuzji ogólne przychody Microsoftu z gier często spadały Częściowo obsługiwane przez „Growth in Game Pass” oraz silna sprzedaż treści oprogramowania na komputerach PC i innych platformach.
Być może nie jest zaskoczeniem, że w ostatnich miesiącach Microsoft wykazał rosnącą chęć przeniesienia niektórych swoich poprzednich tytułów dostępnych wyłącznie na konsole Xbox na inne platformy. Tak naprawdę po fuzji Activision i Blizzarda Microsoft wydaje obecnie więcej bestsellerów na PS5 niż Sony. Nie zapominajmy też o rynku komputerów PC, na którym jest Microsoft Nadal sprzedaje miliony gier Wykraczanie poza działalność związaną z subskrypcją Game Pass na PC.
Tak więc, choć komercyjna przyszłość Xbox może wydawać się nieco niepewna, przyszłość całej branży gier Microsoftu jest w znacznie mniej niepewnym stanie. Stałoby się tak nawet wtedy, gdyby przychody Microsoftu z Xboxa spadły o 100 procent.
More Stories
Ta ładowarka GaN o mocy 100 W jest cienka i składana
Kuo: Aktualizacja pamięci RAM do 12 GB w przyszłym roku będzie ograniczona do iPhone’a 17 Pro Max
Verdansk w końcu powraca do Call of Duty Warzone, a fani są z tego powodu zadowoleni