8 września, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Ulepszenie systemu lądowania dla wszystkich amerykańskich samolotów zajmie FAA kilka lat

Ulepszenie systemu lądowania dla wszystkich amerykańskich samolotów zajmie FAA kilka lat


Waszyngton
CNN

Oprogramowanie Federalnej Administracji Lotnictwa Środa się nie udała Tysiące opóźnień i odwołań lotów ma 30 lat, a odnowienie zajmie co najmniej sześć lat, powiedziało CNN źródło rządowe zaznajomione z sytuacją.

FAA mówi teraz, że „pracownicy, którzy nie przestrzegali procedur” spowodowali awarię systemu komputerowego, która spowodowała środowe opóźnienie.

Powiadomienia dotyczące lotów (Notam) awaria bazy danych skłoniła FAA do działania w pierwszej kolejności Ruch lotniczy w całym kraju został wstrzymany Od ponad 20 lat.

Sekretarz transportu Pete Buttigieg odbył kilka spotkań z najwyższymi urzędnikami FAA od środowego krachu i dał „bardzo jasno”, że chce, aby baza danych NOTAM była aktualizowana znacznie szybciej niż planowano przez FAA, według CNN.

„Podstawowy system operacyjny bazy danych istnieje od lat 90.” – powiedziało źródło. „Niezależnie od ulepszeń, jakie system wprowadził w ostatnich latach, nadal ma serce 89-letniego mężczyzny”.

W szacunkach budżetowych na 2023 r. FAA zażądała 29,4 mln USD na program zarządzania informacjami lotniczymi, który obejmuje system NOTAM. Opisując system, administracja stwierdziła, że ​​„wymaga usunięcia uszkodzonego zabytkowego sprzętu, który obecnie obsługuje tę funkcjonalność w Narodowym Systemie Kosmicznym”.

Tymczasem FAA utknęła, próbując zająć się nową technologią, w tym dronami i helikopterami elektrycznymi, z przestarzałą technologią, podało źródło.

„Musimy udostępnić sprzęt online znacznie szybciej niż mamy” – powiedziało źródło, dodając, że wymagana jest większa inwestycja, ponieważ jest to bardziej skomplikowane niż bezprzewodowa aktualizacja iOS. „Nie ma go od lat”.

CNN skontaktowało się z FAA w celu uzyskania komentarza na temat dotychczasowych aktualizacji systemu NOTAM i harmonogramu jego modernizacji.

W czwartek FAA stwierdziła, że ​​awaria systemu komputerowego, która spowodowała opóźnienie, była spowodowana „nieprzestrzeganiem przez załogi procedur”.

Agencja twierdzi, że przeprowadziła „wstępną analizę” awarii bazy danych NOTAM.

READ  Samolot wiozący 22 osoby do Nepalu był magiczny

„Agencja ustaliła, że ​​plik danych został uszkodzony przez personel, który nie postępował zgodnie z procedurami” – napisano w oświadczeniu FAA pod koniec czwartku, dodając, że operacje wróciły do ​​normy. „System działał doskonale, a odwołania były dziś mniejsze niż jeden procent”.

Wcześniej źródło rządowe podało, że system komputerowy, który jako pierwszy zawiódł CNN, miał 30 lat i co najmniej sześć lat dzieliło go od planowanej aktualizacji.

Oczekuje się, że niepowodzenie będzie głównym punktem spornym, gdy FAA wejdzie w proces ponownej autoryzacji funduszy federalnych – zwłaszcza, że ​​GOP kontroluje teraz Izbę. FAA już spotyka się z krytyką prawodawców po obu stronach nawy.

Linie lotnicze mają swój udział w krytyce ze strony rządu Stół się zapadaFAA również zaalarmowała o braku funduszy, ograniczonym personelu i przestarzałej technologii.

Podczas wrześniowego wydarzenia w amerykańskiej Izbie Handlowej dyrektor generalny United Airlines, Scott Kirby, powiedział Pete’owi Mundine’owi z CNN, że branża lotnicza musi zebrać się wokół FAA po lecie nękanym odwołaniami i opóźnieniami lotów.

„FAA potrzebuje więcej funduszy”, powiedział Kirby w wywiadzie na scenie przed liderami linii lotniczych. „Potrzebują więcej inwestycji w technologię”.