23 grudnia, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Uber i Lyft zgadzają się na płacę minimalną dla kierowców z Massachusetts w celu rozstrzygnięcia pozwu Reuters

Uber i Lyft zgadzają się na płacę minimalną dla kierowców z Massachusetts w celu rozstrzygnięcia pozwu Reuters

Napisane przez Nate’a Raymonda i Daniela Wiesnera

BOSTON (Reuters) – Uber Technologies Inc Lift (NASDAQ:) zgodziła się w czwartek przyjąć minimalną stawkę godzinową dla kierowców w Massachusetts na poziomie 32,50 dolarów i zapłacić 175 milionów dolarów w ramach rozstrzygnięcia pozwu wniesionego przez prokuratora generalnego stanu, w którym zarzuca się niewłaściwe traktowanie kierowców jako niezależnych wykonawców, którzy zgodnie z prawem mogą otrzymywać niższe wynagrodzenie niż pracownicy.

Prokurator generalna Andrea Joy Campbell powiedziała, że ​​firmy zgodziły się również zapewnić kierowcom płatne zwolnienia chorobowe, ubezpieczenie wypadkowe i świadczenia zdrowotne, a także zaprzestać finansowania lub wspierania inicjatywy związanej z głosowaniem, w ramach której w listopadzie wyborcy mieliby poprosić wyborców o ugruntowanie statusu kierowców korzystających z aplikacji jako wykonawcy.

Uber (NYSE:) i Lyft stwierdziły w oddzielnych oświadczeniach, że umowa odzwierciedla wolę większości kierowców, aby pracować na własnych warunkach, korzystając jednocześnie z wielu niezbędnych świadczeń gwarantowanych prawnie pracownikom.

„Wykorzystując tę ​​szansę, rozwiązaliśmy historyczne zobowiązania, budując nowy model operacyjny, który równoważy elastyczność i korzyści” – powiedział Tony West, dyrektor prawny Ubera.

Umowa nakłada na Ubera obowiązek zapłacenia państwu 148 mln dolarów, a Lyft – 27 mln dolarów. Z wniosku sądu wynika, że ​​kierowcy otrzymają co najmniej 140 milionów dolarów.

Campbell, demokrata, ogłosił to kilka godzin po tym, jak Sąd Najwyższy stanu Massachusetts umożliwił wyborcom podjęcie decyzji, czy zatwierdzić popierane przez branżę rozwiązanie w zakresie głosowania, wraz z konkurencyjną propozycją wspieraną przez pracowników, aby umożliwić kierowcom utworzenie związku zawodowego, który będzie nadal pójść naprzód.

Było to także w przededniu wywodów końcowych w procesie bez ławy przysięgłych w ramach pozwu wniesionego w 2020 r. przez poprzedniczkę Campbella, obecną gubernator Maurę Healey, w sprawie statusu kierowców, których usługi pomogły napędzać amerykańską gospodarkę koncertową.

Campbell zwrócił się do sędziego o stwierdzenie, że 55 000 kierowców Ubera i 35 000 kierowców Lyft w tym stanie jest pracownikami prawa stanowego i w związku z tym jest uprawnionych do świadczeń, takich jak płaca minimalna, nadgodziny i płatne zwolnienie lekarskie.

Badania wykazały, że korzystanie z usług wykonawców może kosztować firmy nawet o 30% mniej personelu.

„Przez lata firmy te płaciły swoim kierowcom niższe pensje i pozbawiały ich podstawowych świadczeń” – stwierdził Campbell w oświadczeniu. „Dzisiejsze porozumienie nakłada na Ubera i Lyft odpowiedzialność”.

Ugoda zapewnia kierowcom Ubera i Lyfta większe świadczenia i płace niż te, które zapewniała podobna ugoda zawarta w listopadzie ze stanem Nowy Jork oraz przepisy uchwalone w maju w Minnesocie.

Uber i Lyft w swojej obronie na rozprawie argumentowali, że biuro Campbella źle zrozumiało ich modele biznesowe i że być może będą zmuszeni do przerwania lub zakończenia świadczenia usług w Massachusetts, jeśli ich kierowcy zostaną uznani za pracowników.

Wraz z DoorDash (NASDAQ:) i Instacart (NASDAQ:) wsparli finansowo panel referendalny stojący za propozycją, w której zwrócono się do wyborców, aby traktowali kierowców korzystających z aplikacji jako wykonawców.

©Reuters.  ZDJĘCIE PLIKU: Pusty obszar odbioru Lyft jest widziany, gdy kierowcy wspólnych przejazdów organizują wiec w ramach ogólnostanowego dnia akcji, w którym żądają, aby firmy przewożące Uber i Lyft przestrzegały kalifornijskiego prawa i zapewniały kierowcom...

We wniosku wezwano także do zapewnienia kierowcom świadczeń podobnych do tych przewidzianych w ugodzie. Po ogłoszeniu Conor Unites, rzecznik wspieranej przez branżę kampanii, powiedział, że grupa nie będzie kontynuować tej inicjatywy.

Branża za pomocą kampanii o wartości 200 milionów dolarów przekonała wyborców w Kalifornii w 2020 r. do przyjęcia środka podobnego do środka wspieranego przez korporacje w Massachusetts, wzmacniającego pozycję kierowców jako niezależnych wykonawców i zapewniającego pewne korzyści. Sprawy sądowe kwestionujące ten środek są w toku.