Pracownicy dwóch fabryk Mercedes-Benz w pobliżu Tuscaloosa w stanie Alabama głosowali w piątek przeciwko dopuszczeniu związku zawodowego United Auto Workers do reprezentowania ich, co było oszałamiającym ciosem dla kampanii związku mającego na celu zdobycie popularności na południu, gdzie był on tradycyjnie słaby.
Porażka nastąpiła po tym, jak Kay Ivey, gubernator Alabamy, i inni przywódcy Partii Republikańskiej argumentowali, że głosowanie za związkami stłumi inwestycje, które uczyniły ze stanu głównego producenta samochodów. Porażka związku zmniejsza jego szanse na szybkie zorganizowanie pracowników w Hyundaiu i Hondzie, które również mają duże zakłady w Alabamie.
Głosowanie miało znaczenie krajowe jako sprawdzian tego, jak dobrze UAW może wykorzystać serię niedawnych zwycięstw i poczynić postępy w państwie, którego wybrani urzędnicy byli wrogo nastawieni do zorganizowanej siły roboczej. Związek oświadczył, że chce zgrupować każdego producenta samochodów w USA i rozszerzyć swoje członkostwo o pracowników takich firm jak Toyota i Tesla.
Jednak strata w fabrykach Mercedesa prawie na pewno spowolni kampanię związku i być może zmusi go do włożenia większej pracy w celu zapewnienia poparcia pracowników przed ubieganiem się o wybory w innych fabrykach samochodów. Przywódcy związkowi będą chcieli spędzić czas na zastanawianiu się, jak najlepiej przeciwstawić się przesłaniom i taktykom lokalnych ustawodawców i dyrektorów korporacji.
„Ta strata boli” – powiedział Shawn Fine, prezes UAW, w siedzibie lokalnego oddziału związku, niedaleko fabryk Mercedesa w Vance i Woodstock w stanie Alabama.
Dodał: „Ale większość z nas przegrała w życiu wybory”. „Wyciągamy z tego wnioski i idziemy do przodu i właśnie to zamierzamy zrobić”.
Według Krajowej Rady Stosunków Pracy, która nadzorowała wybory, pracownicy Mercedesa głosowali 56% do 44% przeciwko przystąpieniu do związku zawodowego. Oddano prawie 4700 głosów, co stanowi zdecydowaną większość z 5075 pracowników uprawnionych do głosowania.
Dyrektorzy branży motoryzacyjnej i konserwatywni prawodawcy prawdopodobnie dokładnie przestudiują głosowanie w Mercedesie, aby zobaczyć, jak najlepiej odeprzeć UAW i inne związki zawodowe w przyszłych konkursach i od początku powstrzymywać kampanie związkowe.
„Pracownicy Vance przemówili i to wyraźnie!” Pani Ivey stwierdziła w oświadczeniu. „Alabama to nie Michigan i nie jesteśmy ukochanym domem UAW”.
Południe stało się ważnym polem bitwy. Stany takie jak Georgia, Karolina Południowa i Tennessee przyciągają większość z miliardów dolarów, które producenci samochodów i dostawcy inwestują w fabryki pojazdów elektrycznych i akumulatorów. UAW chce reprezentować pracowników tych zakładów.
Mercedes produkuje SUV-y w Vance i akumulatory do samochodów elektrycznych w Woodstock. Głosowanie trwało przez cały tydzień w obu fabrykach.
„Dziękujemy wszystkim członkom zespołu, którzy zadawali pytania, brali udział w dyskusjach i ostatecznie zabrali głos w tej ważnej kwestii” – podała firma w piątkowym oświadczeniu.
W kampanii prowadzonej głównie drogą ustną działacze związkowi argumentowali, że oprócz poprawy płac i świadczeń UAW będzie chronić pracowników Mercedesa przed nagłymi zmianami w harmonogramie pracy i długimi zmianami, w tym w weekendy.
„„Gdybyśmy nie budowali tych samochodów, nie miałbyś pieniędzy, które wkłada do kieszeni” – powiedziała Kay Finkley, która pracuje przy kontroli jakości w Mercedesie i działa na rzecz związku zawodowego. „Więc traktuj nas z godnością, traktuj nas z szacunkiem i płać nam”.
Aktywiści przyznali jednak, że wielu pracowników niezadowolonych z warunków pracy w Mercedesie również niechętnie przyłączało się do związku, pod wpływem ostrzeżeń kierownictwa firmy i polityków, że członkostwo będzie prowadzić do uciążliwych składek i utraty kontroli nad swoją pracą.
Mercedes usilnie starał się utrudniać związek. W zeszłym miesiącu, najwyraźniej próbując odpowiedzieć na skargi pracowników, firma dokonała zmian w lokalnym zarządzie, mianując Federico Koschlowskiego na stanowisko dyrektora generalnego niemieckiego oddziału firmy w Stanach Zjednoczonych.
Pan Kochlowski, który pracował w Mercedesie przez około 20 lat na różnych stanowiskach produkcyjnych w Chinach, Meksyku i Stanach Zjednoczonych, przyznał się do problemów w fabrykach w Alabamie i obiecał ulepszenia.
„Rozumiem, że wiele rzeczy jest nie tak” – powiedział w wywiadzie. wideo Opublikowane przez Mercedes w Internecie. „Daj mi szanse.”
Bart Moore, który pracuje jako specjalista ds. materiałów w firmie Mercedes dostarczającej części na linię montażową, wyraził nadzieję, że Kochlowski dotrzyma obietnic. „Zobaczymy, co wymyśli” – powiedział pan Moore. „Nigdy nie wiesz.”
UAW złożyło sześć zarzutów nieuczciwych praktyk pracowniczych przeciwko Mercedesowi Radzie ds. Stosunków Pracy, twierdząc, że firma ukarała pracowników za omawianie uzwiązkowienia w pracy, uniemożliwiła organizatorom dystrybucję materiałów związkowych, przeprowadziła inwigilację pracowników i zwolniła pracowników, którzy wspierali związek.
„Ta firma, podobnie jak większość innych, działała według tego samego schematu strachu, gróźb i zastraszania„,” Pan Fine powiedział w piątek.
Mercedes zaprzecza tym zarzutom.
Poprzednie próby UAW reprezentowania pracowników Mercedesa i innych producentów samochodów na Południu nie powiodły się. Jednak UAW jest silniejsza niż od lat po zwycięstwie w głosowaniu związkowym w zeszłym miesiącu w fabryce Volkswagena w Tennessee, gdzie wcześniej przegrała dwa wybory. Związek uzyskał także w zeszłym roku ogromne podwyżki dla pracowników Ford Motor Co., General Motors i Stellantis, spółki-matki Chryslera, Jeepa i Ram.
Kampania Mercedesa przeciwko związkowi „wywarła znacznie większy wpływ, niż się spodziewaliśmy” – powiedział Robert Litt, który pracuje w fabryce akumulatorów w Woodstock i prowadzi kampanię na rzecz związku. Powiedział jednak, że związek spróbuje ponownie.
„To nie zmienia naszej decyzji” – powiedział Litt o stracie. „Ogień służy zmianom”.
More Stories
Akcje Nvidii spadają z powodu spowolnienia wzrostu i obaw związanych z produkcją NVIDIA
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Yelp pozywa Google za naruszenie przepisów antymonopolowych