5 listopada, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

UAW rozszerza strajk, docierając do największej fabryki Forda

UAW rozszerza strajk, docierając do największej fabryki Forda

Michael Clevenger i Matt Stone / Courier Journal / USA Today Network

Fabryka samochodów ciężarowych Ford Kentucky w Louisville w stanie Kentucky. 15 września 2023 r



CNN

Związek zawodowy United Auto Workers zaskoczył Forda znaczną eskalacją strajku, nakazując pracownikom opuszczenie pracy w największym zakładzie firmy.

Późnym wieczorem w środę wieczorem związek wezwał 8700 pracowników do strajku w fabryce samochodów ciężarowych w Kentucky, która produkuje niektóre z najważniejszych pojazdów Forda, w tym ciężką wersję pickupa serii F, a także pełnowymiarowe SUV-y.

„Wyraziliśmy się jasno i czekaliśmy wystarczająco długo, ale Ford nie zrozumiał przesłania” – powiedział Prezydent UAW Sean Fine. „Nadszedł czas na uczciwy kontrakt z Fordem i resztą Wielkiej Trójki. Jeśli nie będą w stanie zrozumieć, że za cztery tygodnie 8700 pracowników zamknie tę wysoce dochodową fabrykę, pomoże im to zrozumieć.”

Urzędnik Forda powiedział mediom, że UAW zwołał sesję negocjacyjną z Fordem w środę wieczorem. Powiedział, że związek chce innej oferty od Forda, niż przedstawiała wcześniej. Po bardzo krótkiej dyskusji, która trwała zaledwie kilka minut, Fine powiedział władzom firmy: „Jeśli to wszystko, co masz, to właśnie straciłeś KTP” i według urzędników Forda spotkanie zakończyło się.

Źródło związkowe ma podobną wersję krótkiej sesji negocjacyjnej, podczas której Finn powiedział władzom Forda: „Jeśli to wszystko, co dla nas macie, nasi członkowie żyją, a mój uścisk dłoni jest wart więcej. To właśnie kosztowało was fabrykę ciężarówek w Kentucky .”

Urzędnik związkowy powiedział, że Fine powiedział firmie, że on i główny negocjator związkowy Forda rozważą tę ofertę, ale była to ta sama oferta, którą Ford złożył związkowi kilka tygodni wcześniej, mimo że firma mówiła związkowi, że będzie nowa oferta gospodarcza.

UAW strajkował nie tylko przeciwko Fordowi, ale także przeciwko General Motors i Stellantis, Od 15 września. To nie pierwszy raz, kiedy związek poszerza strajk o dodatkowe obiekty. Jest to jednak pierwszy przypadek rozszerzenia strajku na dodatkowe cele bez publicznego ostrzeżenia o rozszerzeniu.

READ  Lira turecka spada, ponieważ zmiana polityki Erdogana nie przynosi efektu

Rozszerzenie strajku nastąpiło o 18:30 czasu wschodniego w środę wieczorem, chociaż urzędnik Forda powiedział, że z rozmów w fabryce przed sesją negocjacyjną wynikało, że pracownicy będą strajkować po 18:00.

Uderzając w fabrykę samochodów ciężarowych w Kentucky, związek szuka bardziej dochodowej części oferty Forda. Pojazdy produkowane w fabryce generują roczne przychody firmy w wysokości 25 miliardów dolarów, czyli około jednej szóstej jej całkowitych światowych przychodów. Chociaż nie produkuje ciężarówki F-150, najlepiej sprzedającego się pojazdu firmy, produkuje większe wersje tej ciężarówki, a także SUV-y Ford Expedition i Lincoln Navigator.

Od środowego wieczoru strajk UAW na Forda był skierowany na fabrykę w Wayne w stanie Michigan, która produkuje pickupy Ford Ranger i Bronco, oraz zakład montażowy w Chicago, który produkuje SUV-y Ford Expedition i Lincoln Aviator. Chociaż wszystkie te pojazdy są dochodowe, nie są one czynnikami generującymi zysk, jak ciężkie ciężarówki i pełnowymiarowe pickupy Forda.

Firma stwierdziła, że ​​wierzy, że warunki oferty ekonomicznej, jeśli chodzi o płace i świadczenia, są najlepsze, jakie kiedykolwiek zaproponował którykolwiek z trzech producentów samochodów.

„Decyzja kierownictwa UAW o odrzuceniu oferty kontraktu płytowego – którą UAW publicznie określiło jako najlepszą ofertę na stole – i strajku w fabryce samochodów ciężarowych w Kentucky niesie ze sobą poważne konsekwencje dla naszej siły roboczej, dostawców, dealerów i klientów komercyjnych” – czytamy w oświadczeniu. Od Forda.

Zamknięcie fabryki samochodów ciężarowych w Kentucky zagraża także kilkunastu dodatkowym oddziałom Forda i kilku dostawcom, które łącznie zatrudniają ponad 100 000 osób – dodała.

Istniała nadzieja, że ​​uda się osiągnąć wystarczający postęp, aby osiągnąć porozumienie w sprawie zakończenia strajku przynajmniej w jednej z firm. W piątek Fine odmówił rozszerzenia strajku i powiedział członkom związku, że GM zgodził się na kluczowe żądanie przetargowe dotyczące włączenia pracowników we wspólnej fabryce akumulatorów, którą firma otworzyła, oraz w innych zakładach, które planuje w ramach tego ważnego krajowego porozumienia ze związkiem.

READ  Chiny, największy na świecie producent grafitu, ograniczają eksport kluczowych materiałów akumulatorowych

Związek jest głęboko zaniepokojony faktem, że plany producentów samochodów dotyczące przejścia z pojazdów napędzanych benzyną na pojazdy elektryczne w nadchodzących latach mogą kosztować członków stanowiska pracy w wyniku przenoszenia miejsc pracy z reprezentowanych przez związek fabryk silników i skrzyń biegów do fabryk akumulatorów spoza związku.

Jak dotąd większość negocjacji między UAW a firmą skupiała się na wspólnych fabrykach akumulatorów firmy, a także świadczeniach emerytalnych, co jest kolejnym kluczowym żądaniem negocjacyjnym związku zawodowego, powiedział urzędnik Forda. Stwierdził, że przed środową sesją negocjacyjną poczyniono postępy w tych kwestiach.