Ta historia została zaktualizowana, aby uwzględnić oświadczenie Daimler Truck
Zaledwie 65 minut przed wygaśnięciem kontraktu UAW z Daimler Truck North America przewodniczący związku Sean Fine, stojąc przed czymś, co nazwał „potężnym komitetem negocjacyjnym”, ogłosił historyczne porozumienie mające na celu zapobieżenie strajkowi ponad 7 000 pracowników w zakładach w Karolinie Północnej. Gruzja i Tennessee.
Czteroletnie porozumienie obejmuje podwyżki o ponad 25%, zniesienie poziomów płac oraz wprowadzenie po raz pierwszy od chwili zorganizowania się pracowników Daimlera z UAW podwyżek dotyczących podziału zysków i kosztów utrzymania.
Członkowie oczekujący na aktualizację na żywo z Fain na Facebooku stali się niecierpliwi i pełni nadziei, gdy nadeszła i minęła zaplanowana godzina rozpoczęcia o 22:00. Wydaje się, że niektórzy uważali, że opóźnienie było związane z negocjacjami prowadzonymi w ostatniej chwili.
Finn potwierdził tę opinię, mówiąc członkom: „Próbowali nas powstrzymać. Ale nie spuszczaliśmy oczu z zegara. Gdy zbliżał się termin, firma nagle była gotowa do rozmów.
Przedstawił także więcej szczegółów na temat wstępnego porozumienia, które musi zostać ratyfikowane przez członków związku.
Szczegóły te obejmują:
· Podział zysków
· Najniżej opłacani pracownicy Thomasbuilt Bus otrzymają podwyżkę w wysokości ponad 8 dolarów za godzinę. Podwyżki dla niektórych wykwalifikowanych pracowników handlu przekroczą 17 dolarów za godzinę.
· Zwiększone bezpieczeństwo pracy i gwarantowane stawki budowlane
· Poprawa zdrowia i bezpieczeństwa.
Fain uzyskał uprawnienia do ogłoszenia strajku po tym, jak 8 marca 96% pracowników tych zakładów głosowało za zezwoleniem związkowi na rozpisanie strajku, jeśli zajdzie taka potrzeba. To nie było.
„Daimler Truck North America i United Auto Workers (UAW) wstępnie zgodziły się na nowe układy zbiorowe pracy (CBA) obejmujące około 7400 pracowników w naszych zakładach produkcyjnych i komponentach w High Point w Karolinie Północnej (Thomas Bus) oraz w zakładzie produkującym ciężarówki w Mt. Fabryka samochodów ciężarowych w Cleveland, fabryka części Gastonia, centrum dystrybucji części w Atlancie i centrum dystrybucji części w Memphis zostaną teraz poproszone o głosowanie w sprawie nowych kontraktów, mamy nadzieję, stwierdziła firma w oświadczeniu. Zostanie to wkrótce zakończone, z obopólną korzyścią dla wszystkich stron.”
Zdobycie bogatszego kontraktu w Daimler Truck North America oznacza drugie duże zwycięstwo UAW na południu w ciągu tygodnia.
Dokładnie tydzień temu niezwiązkowi pracownicy fabryki Volkswagena w Chattanooga w stanie Tennessee większością głosów głosowali za przyłączeniem się do UAW, co zapewniło związkowi pierwsze zwycięstwo po dziesięcioleciach prób uzyskania zgody na reprezentowanie pracowników zagranicznych fabryk samochodów w USA. Stany Zjednoczone.
W maju pracownicy dwóch fabryk Mercedes-Benz w Alabamie będą głosować nad przystąpieniem do związku. Celem Faina jest organizowanie niezwiązkowych pracowników samochodowych zarządzanych przez zagranicznych i krajowych producentów samochodów.
W ubiegły wtorek UAW wniósł do Krajowej Rady ds. Stosunków Pracy cztery zarzuty dotyczące nieuczciwych praktyk pracowniczych przeciwko Daimler Truck North America.
Zarzuty postawione we wtorek obejmują:
· Odwet wobec pracowników, którzy uczestniczą w działalności związkowej lub okazują wsparcie dla związku.
· Ingerowanie w prawa pracowników do organizowania się, rokowań zbiorowych i podejmowania innych działań na rzecz „wzajemnej pomocy i ochrony”.
· Dyskryminacja członków związku zawodowego ze względu na przynależność do związku lub działalność związkową.
· Brak negocjacji w dobrej wierze.
Fein nie odniósł się do tych zarzutów w swoich oświadczeniach w piątkowy wieczór.
Powiedział, że związek będzie świętował wstępne nowe porozumienie podczas „wieczoru zwycięstwa” w sobotę w komórce UAW 3520 w Statesville w Północnej Karolinie.
More Stories
Akcje Nvidii spadają z powodu spowolnienia wzrostu i obaw związanych z produkcją NVIDIA
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Yelp pozywa Google za naruszenie przepisów antymonopolowych