NTB/AFP za pośrednictwem Getty Images
Zmiany na Twitterze Elona Muska wciąż nadchodzą.
W poniedziałek Musk – który został dyrektorem generalnym giganta mediów społecznościowych po jego zakupie w październiku – ogłosił, że od kwietnia w rekomendacjach For You na Twitterze pojawią się tylko zweryfikowane konta.
Dzieje się tak po tym, jak Musk ujawnił w zeszłym tygodniu, że wszyscy użytkownicy ze „starym” czekiem stracą swoje odznaki w przyszłym miesiącu, co oznacza, że tylko ci, którzy zarejestrują się na Twitterze Blue za 8 USD miesięcznie, zachowają swoje niebieskie czeki.
„Od 15 kwietnia tylko zweryfikowane konta będą kwalifikować się do rekomendacji dla Ciebie” – napisał Musk na Twitterze. „To jedyny realistyczny sposób radzenia sobie z hordami zaawansowanych botów przejmujących kontrolę. W przeciwnym razie jest to beznadziejna przegrana bitwa. Głosowanie w ankietach będzie wymagało weryfikacji z tego samego powodu.”
Oś czasu algorytmu For You została wprowadzona w styczniu, dając użytkownikom możliwość przeglądania popularnych tweetów od użytkowników, których niekoniecznie śledzą. Twitter ma również kartę Obserwuj, w której użytkownicy widzą tylko treści z kont, które obserwują.
Twitter po raz pierwszy uruchomił zweryfikowane konta w 2009 roku, aby ustalić, czy konta celebrytów, polityków, firm, marek, organizacji informacyjnych i innych kont „interesu publicznego” są prawdziwe, a nie konta oszustów lub parodii. Firma nie pobierała wcześniej opłaty za weryfikację.
Polityka weryfikacji Musk wzbudziła obawy dotyczące dezinformacji na stronie, ponieważ prawie każdy, kto chce zapłacić cenę, może próbować podszywać się pod osobę publiczną pod pozorem weryfikacji. Jednak Twitter podjął kroki, aby temu zapobiec, przeglądając konta Twitter Blue przed ich weryfikacją.
„Nieuleczalny student. Społeczny mediaholik. Niezależny czytelnik. Myśliciel. Alkoholowy ninja”.
More Stories
Akcje Nvidii spadają z powodu spowolnienia wzrostu i obaw związanych z produkcją NVIDIA
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Yelp pozywa Google za naruszenie przepisów antymonopolowych