22 listopada, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Twórcy wirusowych piosenek „Blame Brett” zdobywają popularność, a Shooting Band zdobywa sławę

Twórcy wirusowych piosenek „Blame Brett” zdobywają popularność, a Shooting Band zdobywa sławę

„Blame Brett” stał się hymnem rozstania i zgromadził setki milionów wyświetleń na TikTok.
YouTube: Plaże

  • Ponad dziesięć lat po powstaniu kanadyjski zespół rozstał się ze swoją wytwórnią i wydał nowy singiel.
  • Po kilku próbach zwrócenia na siebie uwagi na TikToku ich piosenka stała się wirusowa i stała się hitem.
  • Współzałożycielka i gitarzystka prowadząca The Beaches powiedziała Insiderowi, że jest „niezwykle wdzięczna” za platformę.

22 maja zespół rockowy The Beaches opublikował post Krótki klip na swoim koncie TikTok, na którym widać ich głównego wokalistę Jordana Millera wykonującego wokale podczas nagrywania ich nowej piosenki „Blame Brett”.

Media nieobsługiwane przez AMP.
Kliknij, aby uzyskać pełną wersję mobilną.

Czteroosobowy zespół z Toronto w Kanadzie już kilkakrotnie drażnił się z tą piosenką w Internecie, z niewielkim sukcesem, ale tym razem było inaczej.

Film zebrał 2,9 miliona wyświetleń i ponad 1300 komentarzy od widzów, którzy byli uzależnieni od tego wersetu i desperacko chcieli usłyszeć więcej.

Zespół istnieje już ponad dekadę, ale nigdy wcześniej nie doświadczył czegoś takiego. Ich piosenka nagle stała się wielkim hitem, zdobywając setki milionów wyświetleń w różnych filmach na TikTok, zanim wspięła się na listy przebojów w Spotify i ostatecznie doprowadziła do szeregu wyprzedanych koncertów w USA.

Zespół eksperymentował z różnymi teledyskami w nadziei, że któryś z nich odniesie sukces

Pod koniec 2022 roku The Beaches rozstali się ze swoją starą wytwórnią Island Records i pierwsze kilka miesięcy 2023 roku spędzili w studiu, pisząc nową muzykę.

„Chcieliśmy, żeby następny utwór był wyróżniający się” – powiedziała Insiderowi Kylie Miller, główna gitarzystka i współzałożycielka zespołu, a także siostra Jordan.

Grupa, w skład której wchodzą także gitarzystka i klawiszowiec Leandra Earle oraz Eliza Inman McDaniel na perkusji, wpadła na pomysł piosenki o rozstaniu, która poprzez kiwnięcie głową opowiada o tym, jak ktoś radzi sobie z przyszłymi partnerami po rozstaniu. Do byłego Jordana, Bretta, w ramach osobistego żartu.

READ  Otwarcie kasowe „Inside Out 2” za 155 milionów dolarów przeszło do historii dla Pixara

Kylie stwierdziła, że ​​wiedziała, że ​​TikTok może pomóc wypuścić piosenkę i zwiększyć sprzedaż biletów, i miała nadzieję, że uda im się stworzyć „moment wirusowy”, więc zaczęli przesyłać zwiastuny utworu na swoje konto, które ma teraz więcej ponad 113 000 obserwujących.

Eksperymentowali z różnymi formatami, aby zobaczyć, co przyciągnie uwagę ludzi, i przesłali klipy, na których pokazano, jak naśladują refren na dachu, w łazience i wykonują go na żywo. Następnie spróbowali tego samego podejścia z… Przed refrenem Zamiast tego, ale żaden z nich tak naprawdę nie wystartował. To zakulisowy TikToker Jordana nagrał werset, który unosi się w utworze.

Media nieobsługiwane przez AMP.
Kliknij, aby uzyskać pełną wersję mobilną.

„Myślę, że ludzie naprawdę przywiązują się do czegoś, co jest trochę lo-fi” – Kylie powiedziała Insiderowi. „Uwielbiają być częścią procesu tworzenia piosenki i widzieć, jak ktoś robi to naprawdę”.

Byli zdumieni skalą rozprzestrzeniania się wirusa

Film wisiał przez kilka godzin, zanim nagle się pojawił, szybko zebrał komentarze i opinie, które, jak stwierdziła Kylie, „naprawdę fajnie się oglądało”.

Zespół wykorzystał początkowy sukces i kontynuował wydawanie klipów zawierających tę piosenkę Ścieżka Który zaczął zbierać setki tysięcy wyświetleń każdy. Napłynęło więcej komentarzy od widzów, którzy napisali, że podoba im się ta piosenka i pospieszyli do Spotify zespołu, aby usłyszeć więcej, i nie mogli przestać słuchać.

Media nieobsługiwane przez AMP.
Kliknij, aby uzyskać pełną wersję mobilną.

Następnie TikTokerzy sami zaczęli przesyłać piosenkę, używając jej jako podkładu muzycznego w swoich filmach Pokaż ich ubrania Lub Tańczyłem razemprzekonwertuj go na Bardzo popularny głos Wystąpiła w klipach, które obejrzano ponad 680 milionów razy.

Teraz, po dwudziestce, The Beaches tworzą muzykę od najmłodszych lat i zadomowili się w Kanadzie, zdobywając nagrodę im. Nagroda Juno dla Przełomowej Grupy Roku W 2018 r., a następnie w 2022 r Rockowa płyta roku. Jednak wejście na rynek amerykański było pewnym wyzwaniem, dopóki niedawny sukces w mediach społecznościowych nie zapewnił im dotarcia do szerszej publiczności.

READ  Nowo ogolona głowa Harry'ego Stylesa podzieliła fanów

„Nie bardzo rozumiem, jak działa algorytm TikTok, ale jestem za niego bardzo wdzięczna” – Kylie powiedziała Insiderowi.

19 czerwca zespół opublikował post wideo Reakcja na nagłą ekspozycję. Na ekranie pojawił się podpis: „Jesteś w zespole od 12 lat i twoja muzyka zaczyna zdobywać popularność w Internecie” i pokazywał, jak wszyscy czterej członkowie żartobliwie zachowywali się zdezorientowani i zdenerwowani, podczas gdy w telewizji odtwarzany był słynny klip z „The Office”. w tle, gdzie postać Michaela Scotta panikuje, podczas gdy… Prosi wszystkich, aby zachowali spokój.

Sukces TikToka przełożył się bezpośrednio na większą sprzedaż biletów i transmisję na żywo

Zanim eksplodowali, Kylie powiedziała, że ​​miesięcznie słuchało ich około 200 000 osób Spotify; Teraz mają 1,6 miliona. „Blame Brett” to ich najpopularniejszy utwór – sam utwór ma 12 milionów odtworzeń i osiągnął 100 000 Numer dwa na amerykańskiej liście wirusów Spotifya nowi fani zostawali w pobliżu, aby zobaczyć, co jeszcze grupa może zrobić.

Media nieobsługiwane przez AMP.
Kliknij, aby uzyskać pełną wersję mobilną.

„Wszystkie nasze wyniki rosły z każdą piosenką, którą nagraliśmy” – Kylie powiedziała Insider. „Myślę, że w pewnym sensie pomogło nam to w nakłonieniu ludzi, którzy nigdy wcześniej nas nie odkryli”.

Kylie zauważyła, że ​​bezpośrednio pod wpływem TikToka zmienia się także struktura demograficzna odbiorców. Ich kanadyjska publiczność, składająca się głównie z mężczyzn, była wypełniona młodszymi kobietami, a wiele z nich napisało pod swoimi filmami komentarze, w których stwierdziło, że piosenka pomaga im uporać się ze smutkiem. To był zespół Oferty sprzedaży w Stanach Zjednoczonych Jest on również odtwarzany w amerykańskim radiu, co według Kylie nigdy wcześniej się nie zdarzało.

Kylie powiedziała, że ​​kilka dni po wydaniu „Blame Brett” zespół zagrał na Boston Calling Music Festival w Massachusetts, gdzie fani „eksplodowali” i „zaczęli się trząść”, gdy odtwarzali ten utwór. „Poruszali się tak bardzo, że to było szaleństwo”.

READ  John Boyega nie będzie nowym Kangiem Marvela

Kylie powiedziała, że ​​teraz jest znacznie częściej rozpoznawana także wtedy, gdy wychodzi na kawę, zwykle dlatego, że ludzie widzieli ją na TikToku. Powiedziała, że ​​na początku było to „trochę przytłaczające”, ale ogólny sukces „był czymś, czego chcieliśmy, aby stało się od dawna, więc wydawało się, że będzie całkiem nieźle”.

W sierpniu The Beaches wydali swój najnowszy singiel „Co cię nie zabije, czyni cię paranoikiemWydanie pełnego albumu „Blame My Ex” zaplanowano na 15 września. Powiedzieli, że podoba im się tworzenie większej liczby filmów na stronie, aby w ten sam sposób promować swoją nową muzykę, i korzystanie z fali TikTok.

„Będzie to coraz większa część tego, co ostatecznie zrobimy” – Kylie powiedziała Insiderowi. „Zdjęcie go było bardzo pomocne”.

Aby poznać więcej takich historii, zapoznaj się z relacjami zespołu ds. kultury cyfrowej Insider, dostępnymi tutaj.