- Cetaphil zadebiutował w reklamie z motywem Taylor Swift dla Super Bowl LVIII.
- Użytkownik TikTok Sharon Mbabazi i jej ojczym powiedzieli, że Cetaphil kopiował ich wirusowe filmy „taśma po taśmie”.
- Ojciec powiedział w jednym z filmów: „To moja córka stworzyła treści, które ukradłem”.
Córka i ojczym oskarżyli markę produktów do pielęgnacji skóry Cetaphil o kopiowanie filmów z TikTok w celu stworzenia reklamy inspirowanej Taylor Swift.
Dramat wokół reklamy rozpoczął się w piątek, kiedy firma zadebiutowała reklamą Super Bowl LVIII.
Reklama, „Nowa tradycja sportowa dla ojców i córek” Pokazuje dziewczynę patrzącą na telefon, podczas gdy jej ojciec ogląda sport w telewizji. Ojciec próbuje porozmawiać z córką na temat gry, ale ta nie jest zainteresowana.
Później córka siedziała przy ladzie i korzystała z produktów Cetaphil, kiedy usłyszała w telewizji komentatora sportowego mówiącego: „OK, chłopaki, oto ona. Jest najsłynniejszą fanką w grze” – było to nawiązanie do Taylor Swift, która stała się stałym bywalcem graczem ligi NFL, gdy kibicowała swojemu przyjacielowi, Kansas City Chiefs, Travisowi Kelce’owi.
Następnie para dzieli się pięknym momentem po znalezieniu czegoś, co ich łączy. Ojciec kupuje córce koszulkę piłkarską z numerem 13 – ulubionym numerem Swifta – a on nosi koszulkę z numerem 89, co może być hołdem dla roku urodzenia Swifta. Reklama kończy się, gdy ojciec i córka wspólnie oglądają mecz sportowy, mając na sobie bransoletki przyjaźni, co stało się popularnym trendem podczas Tour of the Ages.
Swifties pochwaliła reklamę, ale kobieta i jej ojczym twierdzili, że Cetaphil ukradł pomysł z ich filmów na TikToku
Reklama Cetaphil spotkała się z uznaniem Swifties, którzy stwierdzili, że wzbudziła w nich emocje.
„Dokładnie taka jest sytuacja w przypadku mnie i moich rodziców” – napisała jedna z osób na YouTube. „Jestem zawodnikiem Flyer i wielkim fanem NFL i nie potrafię nawet wyjaśnić, jak bardzo jesteśmy związani z tymi meczami”.
Jednak krytycy internetowi zaczęli formułować odmienne opinie, gdy użytkowniczka TikToka, Sharon Mbabazi, oskarżyła Cetaphil o kopiowanie jej treści.
„Cetaphil legalnie skopiował TikTok, który zrobiłem z ojczymem we wrześniu” – powiedziała na nagraniu Opublikowano w sobotę. – Mogłeś przynajmniej przyznać nam trochę kredytu.
We wrześniu 2023 r. Mbabazi opublikowała na TikToku trzy filmy, na których ojczym rozmawia z nią o piłce nożnej i Swifcie, podczas gdy ona wykonuje pielęgnację skóry w salonie kosmetycznym. Filmy uzyskały łącznie 4,1 miliona wyświetleń.
W sobotę Mbabazi powiedziała, że zauważyła podobieństwa między reklamą Cetaphil a jej filmami na TikTok. Oprócz tego, że główni bohaterowie wykonywali czynności pielęgnacyjne podczas gry w piłkę nożną i Swift, twierdziła, że naśladowali także wygląd jej i jej ojczyma.
W kolejnym filmieMbabazi i jej ojczym zwrócili się bezpośrednio do Cetaphila.
„To fajna historia w twojej reklamie, która będzie pokazana w Super Bowl, ale to nasza historia” – powiedział ojczym.
Dodał: „Moja córka stworzyła treści, które ukradłem”.
Ojczym powiedział, że w reklamie Cetaphil wykorzystano koncepcję „bar za bar” i poprosił, aby jego córka zyskała należyte uznanie.
„Szybki narodzie, zrób, co możesz” – powiedział. „To, co jest słuszne, jest słuszne”.
Wielu użytkowników TikToka zgodziło się z duetem, a jedna osoba napisała: „Powinni byli z wami współpracować! Świadomość, że to współpraca oparta na prawdziwych ludziach, uczyniłaby ją o wiele lepszą! Bardzo mi przykro”.
Mbabazi i jej ojczym mogą wkrótce znaleźć się w centrum uwagi. Dyrektor naczelny oddziału agencji reklamowej Prompt, który pomógł w przygotowaniu kampanii, – powiedział Ad Age Mbabzi i jej ojczym pojawią się w kolejnej reklamie Cetaphil. Zaprzeczył jakoby kopiował rodzinne filmy z TikTok.
„Nigdy nie oglądaliśmy tego materiału” – powiedział Craig Elemilia. Według Mojżesza przez Cleoserwis z wiadomościami reklamowymi.
Przedstawiciele Galdermy, spółki-matki Cetaphil, i Mbabazi nie odpowiedzieli natychmiast na prośbę Business Insider o komentarz.
San Francisco 49ers i Kansas City Chiefs zmierzą się w niedzielę w Super Bowl LVIII na stadionie Allegiant w Las Vegas.
Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się, jak oglądać Super Bowl LVIII w USA i za granicą.
„Twitter geek. Nieprzejednany czytelnik. Dumny fanatyk mediów społecznościowych. Subtelnie czarujący muzyczny nerd.”
More Stories
Barry Keoghan dołącza do Cilliana Murphy’ego w serialu Netflix „Peaky Blinders”.
Koreańska piosenkarka popowa Taeil opuszcza grupę śpiewającą z powodu oskarżeń o przestępstwa na tle seksualnym
„Swifties for Kamala” zbiera pieniądze od celebrytów i pieniądze na kampanię dla Demokratów