25 grudnia, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Tsunoda przygotowuje się do startu w Grand Prix Kanady od tyłu po wymianie silnika

1403516131

Yuki Tsunoda skróci swoją pracę nad zdobywaniem punktów w Grand Prix Kanady po tym, jak zespół AlphaTauri wyposażył jego samochód w szereg nowych elementów silnika, które prowadzą do kary startowej.

Japoński kierowca ostatni raz w Baku ukończył wyścig na szóstym miejscu, co mogło być jego najlepszym wynikiem w sezonie, kiedy problem z jego DRS wymusił późny postój, który ostatecznie spowodował, że stracił punkty.

CZYTAJ WIĘCEJ: Kontrastujące fortuny w AlphaTauri jako „niesamowity” wyścig Gasly’ego łagodzony przez problemy z tylnym skrzydłem Tsunody

Przed pierwszym treningiem przed Grand Prix Montrealu w ten weekend, które powraca do kalendarza po raz pierwszy od 2019 roku po dwuletniej przerwie spowodowanej pandemią Covid-19, FIA opublikowała listę zmian w podzespołach jednostki napędowej dla kanadyjski weekend.

Tsunoda przyjmie zupełnie nowy silnik — z nowym silnikiem spalinowym, turbosprężarką, MGU-K, MGU-H, elektroniką sterującą i rezerwą mocy — a także piątym wydechem w tym sezonie.

Ponieważ będzie to czwarty ICE, turbodoładowany, MGU-H i MGU-K w tym roku, przekraczając tym samym jego przydział, gospodarze nałożą na niego cztery kary, co oznacza, że ​​wyścig rozpocznie się w niedzielę. .

Grand Prix Azerbejdżanu 2022: kierownica AlphaTauri nad złamanym tylnym skrzydłem w Tsunoda

Tymczasem Ferrari powiedziało, że jednostka napędowa używana przez pretendenta do tytułu Charlesa Leclerca w Baku jest „nieodwracalna”, ponieważ zespół pracuje nad środkami zaradczymi, aby „wzmocnić pakiet” po podwójnym DNF w Azerbejdżanie. „Sytuacja jest pod kontrolą” – dodali.

Później potwierdzono, że Leclerc, dwukrotny zwycięzca w tym roku, uruchomi tutaj nową elektronikę sterującą, co doprowadzi do kary 10 miejsc dla Montrealu.

Palmer: Dlaczego Ferrari chce odpowiedzieć po podwójnym bólu DNF w Baku

W Haas Kevin Magnussen, który doznał awarii silnika w Baku, będzie jeździł nowym Ferrari ICE, turbodoładowanym i MGU-H, ale podobnie jak Leclerc, unika kary, ponieważ jest w jego przewidzianym zakresie.

Esteban Ocon podąża w Alpine Leclerc, Tsunoda i Magnussen w uzyskaniu trzeciego i ostatniego zezwolenia ICE przed wprowadzeniem sankcji. Będzie też zarządzać nową turbosprężarką, MGU-H i elektroniką sterującą.