22 listopada, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Toyota Prius wprowadza nową hybrydę o większej mocy, zasięgu i stylu

Toyota Prius wprowadza nową hybrydę o większej mocy, zasięgu i stylu

TOKYO (AP) – nowy benzynowo-elektryczny hybrydowy Prius Toyoty ma nie tylko większą moc, przyspieszenie i zasięg jazdy. Jest również nieco bardziej elegancki, porzucając nieco blokowy, kanciasty korpus, aby uzyskać elegancki, futurystyczny wygląd.

Odsłaniając samochód w Tokio w środę, Simon Humphreys, starszy dyrektor generalny globalnego projektu Toyoty, podkreślił, że firma wciąż przeciwstawia się sceptykom, którzy nadal kwestionują, jak długo japoński producent samochodów będzie trzymał się hybrydy typu plug-in w branży szybkiej elektryki.

„Po prostu dlatego, że Prius jest samochodem przyjaznym dla środowiska, na który każdy może sobie pozwolić. Aby osiągnąć neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla, wszyscy na świecie muszą w tym uczestniczyć. Potrzebujemy rozwiązań środowiskowych, które są dostępne dla wielu. To powinno zacząć się dzisiaj, a nie jutro” powiedział dziennikarzom.

Hybrydowe modele Prius piątej generacji trafią do sprzedaży tej zimy najpierw w Japonii, a następnie amerykańska wersja plug-in trafi na rynek w przyszłym roku, według Toyota Motor Corp. Ceny nie zostały ogłoszone.

Producent samochodów wymienił starzejący się akumulator niklowo-wodorkowy na mniejszy, lżejszy akumulator litowo-jonowy. Rezultatem będzie prawie dwukrotnie większa moc, szybsze przyspieszenie i do 50% większy zasięg.

Prius, który po raz pierwszy trafił do sprzedaży w 1997 roku, przełącza się między silnikiem benzynowym a silnikiem elektrycznym, aby zapewnić czystszy silnik niż zwykłe modele z silnikiem spalinowym.

Samochody elektryczne są zeroemisyjne, ale trzeba je ładować. Niektórzy konsumenci obawiają się, że zabraknie im soku na drogach. Hybryda zawsze ma silnik gazowy jako rezerwę.

Do tej pory Toyota sprzedała na całym świecie łącznie ponad 20,3 miliona pojazdów hybrydowych, w tym pojazdów Prius. Prius, co po łacinie oznacza „pionier” lub „pierwszy”, zdefiniował zarówno Toyotę, jak i markę oraz luksusowe modele Lexusa.

READ  Tworzą się długie kolejki, a frustracja rośnie, gdy Kubie kończą się pieniądze

Jednak Toyota była czasami krytykowana przez ekologów za powolne wprowadzanie elektryfikacji, chociaż niektórzy analitycy twierdzą, że jest to trochę niesprawiedliwe, biorąc pod uwagę, że inni producenci samochodów również mają w swojej ofercie kilka samochodów elektrycznych, a wielu innych opracowało różne modele hybrydowe.

„Sprzedaż większej liczby samochodów hybrydowych, w tym Priusa, wciąga nas dalej w kryzys klimatyczny” – powiedział Daniel Reed z Greenpeace East Asia z siedzibą w Tokio.

Read powiedział, że samochody elektryczne i modele z ogniwami paliwowymi były lepszymi rozwiązaniami dla zmian klimatu niż samochody hybrydowe.

Humphreys powiedział, że nowy Prius został zaprojektowany tak, aby był bardziej stabilny, z niższym środkiem ciężkości, większymi oponami i wdzięcznymi liniami dla ogólnego wyglądu i luksusowego wnętrza.

Powiedział, że to bardziej wyraz miłości niż towar. Dodał, że tworzenie taksówek hybrydowych lub oferowanie ich innym producentom może być również krokiem w kierunku rozpowszechnienia technologii, z których Toyota zdecydowała się odrzucić.

„Wybraliśmy miłość”, powiedział Humphreys, stojąc przed ekranem pełnym napisów: „Naprawdę wierzyliśmy, że następnym krokiem dla Priusa będzie stanie się„ samochodem bez kompromisów ”, aby zwiększyć jego atrakcyjność dla klientów”.

Prius, dzięki nowej konstrukcji i wydajności, będzie lepiej konkurował nie tylko z innymi modelami hybrydowymi, ale także z dostępną generacją pojazdów w pełni elektrycznych, powiedziała Stephanie Brinley, główny analityk motoryzacyjny w S&P Global Mobility.

Modele Prius zawsze służyły jako rodzaj pomostu do czasów, gdy jest więcej stacji ładowania samochodów elektrycznych, powiedział Brinley, który uważa, że ​​nowy Prius lepiej wypada w porównaniu z samochodami plug-in i hybrydowymi Hyundai, Kia, Ford i Jeep.

Dodając 50% do zasięgu akumulatora, co przekłada się na około 38 mil (61 kilometrów), może on dotrzeć wystarczająco daleko, aby pokryć dojazdy i przejazdy przeciętnego amerykańskiego kierowcy po mieście. Brinley powiedział, że hybrydowy układ napędowy pozwala na podróże drogowe bez martwienia się, że sieć ładowania nie jest jeszcze ukończona.

READ  Kontrakty terminowe na akcje okazały się nieco dodatnie po tym, jak Dow przekroczył S&P 500, najgorszy miesiąc od marca 2020 r.

„To naprawdę doprowadzi do bardziej pewnego przywództwa” – powiedziała.

___

Kreischer donosił z Detroit.

___

Krisher jest na Twitterze https://twitter.com/tkrisher

Yuri Kageyama na Twitterze https://twitter.com/yurikageyama