Mistrz biletów Oficjalnie przepraszam Taylora Swifta i jej fanów z powodu sytuacji związanej z biletami, która w tym tygodniu wywołała frustrację i złość milionów. Przeprosiny firmy pojawiły się w oświadczeniu w piątek wieczorem, około pół dnia po tym, jak Swift wyraziła swój gniew z powodu fiaska w zadziornym poście, nazywając siebie „wściekłą” z powodu „bolesnej” sytuacji i najwyraźniej obwiniając swoje nieszczęścia, które pojawiły się na pierwszych stronach gazet u stóp Ticketmaster.
„Staramy się, aby kupowanie biletów było jak najłatwiejsze dla fanów, ale tak nie było w przypadku wielu osób próbujących kupić bilety na trasę koncertową Taylor Swift „The Eras”” – napisała firma w swoim oświadczeniu pod koniec piątku. chcemy przeprosić Taylor. I wszystkich jej fanów – zwłaszcza tych, którzy mieli okropne doświadczenia, próbując kupić bilety”.
Wiele długich oświadczeń związanych z tweetem Ticketmaster wysłanym około godziny 23:00 EST było identyczne z tym, które firma opublikowała, a następnie usunęła w czwartek – ale teraz ze świeżo przeproszoną etykietą na początku. Wersja poprawionego „Wyjaśnienia” z poprzedniego dnia nie zawierała przepraszającego języka, co rozgniewało wielu fanów, zanim zostało usunięte ze strony Ticketmaster.
Jak dotąd oświadczenie koncentruje się na statystykach, które wskazują, że popyt na bilety był nieprzewidywalny, opisując sprzedaż jako w większości historię sukcesu i rekordową, zauważając, że chociaż były problemy, „w Ticketmaster sprzedano dwa miliony biletów… w 15 Listopad – Najwięcej biletów sprzedanych przez artystę w ciągu jednego dnia.
Ticketmaster musiał zmienić swoją poprzednią postawę obronną, aby uwzględnić nieuniknione przeprosiny po tym, jak Swift wyraziła swoje niezadowolenie z firmy w piątek rano. W oświadczeniu na swoim Instagramie Swift napisała: „Przyniosłem do domu wiele elementów mojej kariery. Zrobiłem to specjalnie, aby poprawić jakość wrażeń fanów, robiąc to sam z moimi zespołami, którym tak bardzo zależy na moich fanach. Naprawdę trudno mi zaufać osobie z zewnątrz podmiot z tymi związkami i lojalnościami, i boli mnie, gdy patrzę, jak błędy zdarzają się bez regresu”.
Chociaż Swift nie wymieniła nazwiska Ticketmaster w swoim oświadczeniu, faktycznie odniosła się do „oni”, nie pozostawiając wątpliwości, do kogo się odnosi. „Istnieje wiele powodów, dla których ludzie mają trudności z uzyskaniem biletów, a ja próbuję dowiedzieć się, jak tę sytuację można poprawić” – napisała. Nie będę nikogo usprawiedliwiać, ponieważ kilka razy pytaliśmy ich, czy mogą obsłużyć tego rodzaju prośbę i upewniliśmy się, że mogą. To naprawdę niesamowite, że 2,4 miliona ludzi dostało bilety, ale to naprawdę irytujące, że tak wielu z nich czuje się, jakby mieli wiele ataków niedźwiedzi, aby je zdobyć”.
W poprawionym oświadczeniu wydanym w piątek wieczorem Ticketmaster nadal podkreślał pozytywne strony, argumentując, że jego program Verified Fan, który dodaje dodatkowe kroki w kolejkowaniu biletów, był szczególnie skuteczny w powstrzymywaniu biletów przed pójściem do skalperów. Firma zauważyła, że „mniej niż 5% biletów na trasę zostało sprzedanych lub dopuszczonych do odsprzedaży na rynku wtórnym”. „W niezatwierdzonych wyprzedażach dla fanów zwykle widzisz 20-30% zapasów, które trafiają na rynek wtórny”.
Oświadczenie Ticketmaster, zatytułowane „Onsale Explaining Taylor Swift’s Eras Tour”, można przeczytać w całości tutaj. (Wcześniej wersję Swifta bez przeprosin wciąż można zobaczyć w historii Music Business Worldwide tutaj.)
Powtarzając poprzedni język, Ticketmaster zasugerował, że wprowadzenie biletów nie było „idealne”, bez nadmiernego wapowania z winy. „Największe kluby i artyści zwracają się do nas, ponieważ dysponujemy wiodącą na świecie technologią sprzedaży biletów – co nie oznacza, że jest idealna i najwyraźniej nie było jej w sprzedaży „Eras Tour” Taylor Swift. Ale zawsze jesteśmy pracujemy nad poprawą procesu kupowania biletów. Szczególnie w przypadku dużego popytu na sprzedaż, która wciąż testuje nowe granice. Pracujemy nad ulepszeniem naszej technologii, aby nowa poprzeczka została ustalona przez popyt na trasę koncertową „The Eras” Taylor Swift. zrobione z tym, jeśli będą jakieś dalsze kroki, aktualizacje zostaną odpowiednio udostępnione”.
Firma ogłosiła wcześniej w tym tygodniu, że ogólna audiencja na trasie Swift została całkowicie odwołana, ponieważ pozostało bardzo mało zapasów po tym, jak przedsprzedaż posiadaczy kart i posiadaczy kart Capital One wyczerpała zdecydowaną większość biletów dostępnych za 52 USD. Na boisku okazuje się, że piosenkarz miał przyjechać na następne lato.
Ticketmaster potwierdził również, że nie będzie możliwe zaspokojenie popytu na bilety Swift. „W zależności od natężenia ruchu na naszej stronie, Taylor będzie musiała zagrać ponad 900 koncertów na stadionach (prawie 20 razy więcej niż ona)” – napisała firma w swoim oświadczeniu. „To jest widowisko na stadionie każdej nocy przez następne 2,5 roku”. Firma nie określiła dokładnie, jaki rodzaj ruchu w witrynie mierzy, aby dojść do wniosku, że Swift musiałby sprzedać prawie tysiąc kolejnych koncertów na stadionach, aby zaspokoić popyt w USA.
To był niezwykle pracowity piątkowy wieczór zarówno dla Ticketmaster, jak i dla żywy naród Na froncie public relations. Dwie powiązane firmy (firma macierzysta Live Nation, Ticketmaster) niemal jednocześnie wydawały oświadczenia broniące się w gorących kontrowersjach, które osiągnęły punkt krytyczny w tym tygodniu, chociaż Ticketmaster był już w trakcie naprawiania spóźnionych przeprosin za bałagan w Swift.
Nie do końca przepraszające oświadczenie Live Nation późnym wieczorem było odpowiedzią na doniesienia, że Departament Sprawiedliwości badał kwestie antymonopolowe z firmami, Nastąpiło to po wynikającym z tego spadku akcji Live Nation o około 8% w piątkowym handlu przed zamknięciem na poziomie 66,21 USD.
W osobnym oświadczeniu, w obronie polityki i praktyk Ticketmaster, Live Nation napisało, że nie ma nic złego w ogromnej dominacji firmy, wyrażając opinię, że „Ticketmaster ma duży udział w rynku podstawowych usług biletowych ze względu na dużą lukę, jaka istnieje między jakości systemu Ticketmaster i leżącego u jego podstaw systemu biletowego”. Następny najlepszy.Jednakże rynek jest coraz bardziej konkurencyjny, a konkurenci składają silne oferty na obiekty. Ciągłe przywództwo Ticketmaster w takim środowisku jest świadectwem platformy i jej operatorów , a nie do żadnych antykonkurencyjnych praktyk biznesowych…. Wprowadzamy innowacje Inwestujemy w naszą technologię więcej niż jakakolwiek inna firma biletowa i nadal będziemy to robić”.
Chociaż pojawiły się skargi na agresywne posunięcie Ticketmaster do hostowania biletów odsprzedaży na własnej stronie, Live Nation napisało: „Bilety dodatkowe są bardzo konkurencyjne, a Ticketmaster konkuruje ze StubHub, SeatGeek, Vivid i wieloma innymi. Nie można wysunąć żadnego poważnego argumentu, że Ticketmaster Ma pozycję rynkową w sprzedaży biletów wtórnych, która wspiera roszczenia antymonopolowe”.
Live Nation wyraziło być może zaskakującą zgodę na jeden pomysł często podnoszony przez niezadowolonych fanów, a mianowicie, że wiele dopłat, które są ustalane przy każdej sprzedaży biletów, powinno być połączone w jedną cenę, którą widzą konsumenci. Live Nation „zdecydowanie opowiada się za cenami all-inclusive, aby fani nie byli zaskoczeni prawdziwym kosztem biletów” – podała firma w oświadczeniu.
Dopiero okaże się, czy akcje Live Nation pójdą w górę w przyszłym tygodniu, czy też nadal będą poddawane – jak to określa Taylor Swift – „atakom niedźwiedzi”.
More Stories
Barry Keoghan dołącza do Cilliana Murphy’ego w serialu Netflix „Peaky Blinders”.
Koreańska piosenkarka popowa Taeil opuszcza grupę śpiewającą z powodu oskarżeń o przestępstwa na tle seksualnym
„Swifties for Kamala” zbiera pieniądze od celebrytów i pieniądze na kampanię dla Demokratów