CNN
—
Dwa samoloty wojskowe II wojny światowej Rozbił się w powietrzu Podczas pokazu lotniczego w sobotę po południu na lotnisku Dallas Executive wszyscy na pokładzie zginęli.
Ponad 40 jednostek ratowniczo-gaśniczych zareagowało na scenę po tym, jak dwa zabytkowe samoloty — Boeing B-17 Flying Fortress i Bell B-63 Kingobra — spadły podczas pokazu lotniczego Wings Over Dallas.
Nagranie wideo z katastrofy, opisanej jako „łamiące serce” przez burmistrza Dallas, pokazuje samoloty rozpadające się w powietrzu po kolizji, a następnie rozbijające się o ziemię kilka sekund później i stające w płomieniach.
Oto najnowsze wydarzenia, gdy śledczy z Krajowej Rady Bezpieczeństwa Transportu przybywają na miejsce w niedzielę.
Katastrofa wydarzyła się około 13:20 w sobotę, podała Federalna Administracja Lotnictwa. Według burmistrza Dallas Erica Johnsona w sobotę liczba ofiar śmiertelnych nie została jeszcze potwierdzona.
Alianci Piloci — związek zawodowy reprezentujący pilotów American Airlines — zidentyfikowali dwóch pilotów emerytów i byłych członków związku zawodowego wśród zabitych w katastrofie.
Byli członkowie Terry Barker i Len Rudd pracowali nad B-17 Flying Fortress podczas pokazu lotniczego. APA powiedział w mediach społecznościowych.
„Nasze serca są skierowane do ich rodzin, przyjaciół i współpracowników, byłych i obecnych”, powiedział związek. APA świadczy profesjonalne usługi doradcze w swojej siedzibie w Fort Worth po incydencie.
Śmierć Barkera, byłego członka rady miejskiej w Keller w Teksasie, została ogłoszona przez burmistrza Keller Armin Misani w poście na Facebooku w niedzielę rano.
„Keller ze smutkiem dowiaduje się, że mąż, ojciec, weteran wojskowy i były radny miasta Keller, Terry Barker, był wśród ofiar tragicznej katastrofy na Dallas Air Show” – napisał Misani.
„Terry Barker był kochany przez wielu. Był przyjacielem i często korzystałem z jego wskazówek. Nawet po przejściu na emeryturę w Radzie Miejskiej i lotach dla American Airlines, jego miłość do społeczności była niewątpliwa.
Na sobotniej konferencji prasowej Hank Coates, prezes i dyrektor generalny Air Force Memorial, organizacji zajmującej się konserwacją i konserwacją starych samolotów wojskowych, powiedział dziennikarzom, że B-17 „zazwyczaj ma załogę od czterech do pięciu osób. To był samolot”, podczas gdy P-63 był „myśliwcem z jednym pilotem”.
„Mogę powiedzieć, że generalnie była to drużyna” – powiedział Coates. „Nie mogę ujawnić liczby osób w manifeście ani nazwisk w manifeście, dopóki nie zostanie on wydany przez NTSB”.
Siły Powietrzne zidentyfikowały oba samoloty jako stacjonujące w Houston.
„Obecnie nie mamy informacji na temat stanu załogi lotniczej, ponieważ ratownicy uczestniczą w katastrofie” – czytamy w oświadczeniu grupy, która współpracuje z lokalnymi władzami i FAA.
Chociaż stadion lotniska Dallas Executive Airport, autostrada 67 i pobliski pasaż handlowy były zaśmiecone gruzami po kolizji, żaden z widzów ani innych osób na stadionie nie został ranny.
B-17 był częścią pamiątkowej kolekcji Air Force, nazywanej „Poszukiwacze z Teksasu” i mieścił się w hangarze w Conroe w Teksasie, niedaleko Houston.
Jest to jeden z zaledwie 45 zachowanych kompletnych egzemplarzy tego modelu, z których tylko dziewięć jest zdatnych do lotu.
P-63 był jeszcze rzadszy. Wiadomo, że przetrwało około 14 egzemplarzy, w tym cztery należące do samolotów w Stanach Zjednoczonych. Pamięci Sił Powietrznych.
Wyprodukowano ponad 12 000 B-17 Boeing, Douglas Aircraft i Lockheed straciły prawie 5000 podczas wojny w latach 1936-1945, a większość pozostałych została zezłomowana na początku lat sześćdziesiątych. Około 3300 samolotów P-63 zostało wyprodukowanych przez Bell Aircraft w latach 1943-1945 i były używane głównie przez sowieckie siły powietrzne podczas II wojny światowej.
FAA prowadziło dochodzenie w sprawie katastrofy w sobotę na pokazie lotniczym, ale zostało ono przekazane NTSB po przybyciu na miejsce zdarzenia, powiedział Coates.
W sobotę wieczorem NTSB poinformowało, że wysyła zespół do zbadania kolizji. Oczekuje się, że zespół techników regularnie wysyłanych do miejsc katastrofy przybędzie w niedzielę, podała firma.
Według Coatesa, ludzie, którzy latają samolotem na pokazach lotniczych CAF, są wolontariuszami i przechodzą rygorystyczny proces szkoleniowy. Wielu z nich to piloci linii lotniczych, emerytowani piloci linii lotniczych lub emerytowani piloci wojskowi.
„Nie wszystkie manewry, przez które przechodzili (samolot), były dynamiczne” – zauważył Coates. „Nazywamy je bombowcami na paradzie”.
„Nie chodzi o samolot. To nie tylko to – powiedział Coates. „Mogę powiedzieć, że samoloty są super samolotami, są bezpieczne. Są bardzo dobrze utrzymane. Piloci są bardzo dobrze wyszkoleni. Więc trudno mi o tym mówić, ponieważ znam tych wszystkich ludzi, oni są rodzina, są dobrymi przyjaciółmi.
Burmistrz Johnson powiedział w tweecie po katastrofie„Jak wielu z was już widziało, podczas pokazu lotniczego w naszym mieście wydarzyła się dziś straszna tragedia. Wiele szczegółów jest obecnie nieznanych lub niepotwierdzonych.
„Filmy łamią serce. Proszę, zmów modlitwę za dusze, które wstąpiły dzisiaj, by bawić i edukować nasze rodziny” – powiedział Johnson w osobnym tweecie.
Impreza Wings Over Dallas, która miała potrwać do niedzieli, została odwołana, jak informuje strona internetowa organizatora.
„Introwertyk. Ewangelista alkoholu. Ekspert od mediów społecznościowych. Nieuleczalny myśliciel. Miłośnik Twittera”.
More Stories
JP Morgan spodziewa się w tym roku obniżyć stopę bazową o 100 punktów bazowych
Krokodyl i rekin pożarły prehistoryczną krowę morską, odsłaniając skamielinę
W obliczu rosnącego zaufania Demokratów Harris i Walls wyruszają w podróż autokarową po Gruzji