Dyrektor generalny Rivan, Robert „RJ” Scaringe, zaprezentował w czwartek nowe R2, będące zapowiedzią powrotu producenta samochodów elektrycznych. Patryk D. Fallona/AFP
Rivian Automotive Inc. Odkładając na półkę plany budowy nowej wartej wiele miliardów dolarów fabryki w Gruzji, firma gwałtownie zwróciła się w stronę cięcia kosztów, przygotowując się jednocześnie do wprowadzenia tańszego pojazdu elektrycznego.
Decyzja ta pozwoli producentowi samochodów zaoszczędzić ponad 2,25 miliarda dolarów na nakładach inwestycyjnych powiedział w czwartkowym zgłoszeniu. Przeniesienie planowanej produkcji nadchodzącego modelu R2 do istniejącego zakładu w Illinois umożliwiłoby firmie Rivian rozpoczęcie dostaw w pierwszej połowie 2026 roku wcześniej, niż oczekiwano. Niespodziewane ogłoszenie stawia plan fabryki pod znakiem niepewności, ale dyrektor generalny RJ Scherink twierdzi, że jest to ważne dla firmy.
Po ogłoszeniu akcje producenta samochodów podskoczyły aż o 16%, co stanowi największy wzrost od lipca. W tym roku akcje spółki spadły już w tym roku o ponad 50% w związku z obawami dotyczącymi sytuacji gotówkowej Rivian i popytu konsumenckiego na jej produkty.
A w Rivian 2022 Pakiet o wartości 1,5 miliarda dolarów Stanowe i lokalne zachęty – największe w historii Gruzji – do budowy ogromnej fabryki pod Atlantą. Firma obiecała utworzenie 7500 miejsc pracy do końca 2028 r., co spotkało się z uznaniem lokalnych prawodawców.
Wycofanie następuje dwa tygodnie po ogłoszeniu tego przez Rivian Redukcja zatrudnienia Powiedział także, że tegoroczna produkcja pozostanie na niezmienionym poziomie, co będzie poniżej oczekiwań i spowoduje większą wyprzedaż zapasów. Firma ma trudności z przejściem z produkcji publicznej na masową w 2021 r., a wyższe ceny jej modeli mocniej odbiły się na sprzedaży w miarę spadku ogólnego popytu na pojazdy elektryczne. Rivian nigdy nie osiągnął zysku i stracił ponad 40 000 dolarów na każdym pojeździe dostarczonym w ciągu ostatnich trzech miesięcy 2023 r.
W czwartek Scaringe zaprezentował długo oczekiwany R2, średniej wielkości elektryczny pojazd typu SUV, którego ceny będą zaczynać się od około 45 000 dolarów. To o około 30 000 dolarów mniej niż obecny SUV Riviana i więcej niż średnia cena nowych naklejek samochodowych w Ameryce. 48 000 dolarów.
Dwurzędowy SUV jest dostępny w dwóch rozmiarach akumulatorów, przy czym większy wariant zapewnia zasięg ponad 300 mil na jednym ładowaniu. Klienci mogą wybierać spośród jednego, dwóch lub trzech wariantów SUV-a. Rivian oferuje również w pojeździe zaawansowaną technologię autonomiczną z zestawem czujników składającym się z 11 kamer i pięciu radarów.
Przeczytaj także: Elon Musk twierdzi, że Rivian „musi znacząco obciąć koszty”, a jego kadra kierownicza „musi mieszkać w fabryce”, aby przetrwać walczącego rywala z Teslą
Rivian, jeden z amerykańskich producentów pojazdów elektrycznych zajmujących się wyłącznie zabawą, próbuje zdobyć udział w rynku Firma Tesla Nowy model jest skierowany w pierwszej kolejności na rynek masowy. Inicjatywa podkreśla wysiłki producentów samochodów w obliczu spadającego popytu na pojazdy elektryczne, przy spadku producentów takich jak Tesla. Ford Motor Company do Chin BYD Co. Obniżka ceny.
Scaringe zaskoczył inwestorów prototypem przyszłego crossovera EV o nazwie R3. Rivian powiedział, że model będzie kosztował mniej niż R2, ale nie podał kwoty w dolarach ani harmonogramu, kiedy zostanie zbudowany.
Rivian produkuje obecnie dwa konsumenckie pojazdy elektryczne typu plug-in Odbiór R1T I SUV-a R1Si A Komercyjny van Głównie Amazon.com Inc., jej największym akcjonariuszem. Wszystkie są produkowane w fabryce w Normal w stanie Illinois.
„Introwertyk. Ewangelista alkoholu. Ekspert od mediów społecznościowych. Nieuleczalny myśliciel. Miłośnik Twittera”.
More Stories
JP Morgan spodziewa się w tym roku obniżyć stopę bazową o 100 punktów bazowych
Krokodyl i rekin pożarły prehistoryczną krowę morską, odsłaniając skamielinę
W obliczu rosnącego zaufania Demokratów Harris i Walls wyruszają w podróż autokarową po Gruzji