KTVU-TV/AP
Walter Huang zginął po uderzeniu swoją Teslą Model X w betonową barierę.
Nowy Jork
CNN
—
Tesla rozstrzygnęła głośny pozew, w którym od poniedziałku rozpocznie się proces firmy produkującej samochody elektryczne i jej kontrowersyjny system autonomicznej jazdy.
Warunki ugody nie zostały ujawnione. Wybór ławy przysięgłych rozpoczyna się w poniedziałek w ramach pozwu o spowodowanie śmierci złożonego przez rodzinę byłego inżyniera Apple, który zginął po katastrofie jego Tesli Model X podczas korzystania z autopilota. Proces mógł ciągnąć się tygodniami, ale w poniedziałek strony doszły do porozumienia.
Walter Huang został zabity Tesla uderzyła w betonowy pas autostrady 23 marca 2018 w Dolinie Krzemowej. W toku dochodzenia Krajowa Rada Bezpieczeństwa Transportu ustaliła, że autopilot był włączony przez około 19 minut, po czym samochód zjechał z autostrady z prędkością 71 mil na godzinę i rozbił się.
Imigracja Wyznacza kolejny ważny moment Zakręcona firma W tym roku stracił popularność i jedną trzecią swojej wartości rynkowej. Dyrektor generalny Elon Musk i firma twierdzą, że jego autopilot i technologie w pełni autonomiczne wyprzedzają konkurencję i jest to główny powód, dla którego Tesla stała się największym na świecie producentem pojazdów elektrycznych — Tuż przed chińskim rywalem BYD. Rodzina Huanga stwierdziła jednak, że Tesla przeceniła możliwości swojej technologii autopilota i że korzystanie z niej nie jest tak bezpieczne, jak reklamowano.
Przedstawiciele rodziny Huanga i Tesli nie odpowiedzieli natychmiast na prośby o komentarz.
W ciągu sześciu lat od katastrofy Huanga Tesla była przedmiotem intensywnej analizy pod kątem technologii autopilota. Po Dwuletni okres próbny W badaniu dotyczącym ponad 1000 wypadków Tesli, podczas których pojazdy korzystały z autopilota, Krajowa Administracja ds. Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego stwierdziła, że system Autopilota może dawać kierowcom fałszywe poczucie bezpieczeństwa. Kiedy autopilot nie może bezpiecznie poruszać się po drodze, można go łatwo wykorzystać w pewnych niebezpiecznych sytuacjach, jak stwierdziła NHTSA w grudniu 2023 r.
NHTSA i Krajowa Rada Bezpieczeństwa Transportu badają wypadki z udziałem pojazdów Tesla korzystających z różnych funkcji wspomagających kierowcę. Zderzenia z pojazdami uprzywilejowanymi Na miejscu innych wypadków.
Tesla wycofała wszystkie 2 miliony samochodów w USA po grudniowym raporcie NHTSA, który dał kierowcom więcej ostrzeżeń, gdy włączony był autopilot, a ci nie zwracali uwagi na drogę lub nie kładli rąk na kierownicy.
Firma utrzymuje jednak, że technologia ta jest bezpieczna w użyciu i przy prawidłowym stosowaniu zmniejsza liczbę zgonów. Autopilot wymaga od kierowców trzymania rąk na kierownicy, a od użytkowników technologii autonomicznej jazdy Tesli – patrzenia na drogę.
Tesla twierdzi, że tak się nie stało w przypadku wypadku Huanga. W dniu 30 marca 2018 r. BlogaTesla powiedział, że przez sześć sekund przed wypadkiem nie wykryto rąk Huanga na kierownicy jego samochodu. Agencja stwierdziła, że uważa, że winę za wypadek ponosi Huang, ponieważ śledczy ustalili, że to on prowadził. Gra w grę wideo na swoim telefonie Gdy włączony jest autopilot. Przed zderzeniem Huang nie hamował ani nie próbował odjechać samochodem od betonowej bariery.
Chociaż rodzina Huanga przyznała, że był rozproszony podczas jazdy, argumentowała, że Tesla zawiniła, ponieważ błędnie reklamowała Autopilota jako oprogramowanie do samodzielnej jazdy. Zarzucali, że Tesla wiedział, że autopilot nie jest gotowy do działania w godzinach największej oglądalności i ma wady, które mogą sprawić, że jego użycie będzie niebezpieczne.
Tesla nie odpowiedziała na prośbę o komentarz w sprawie zarzutów.
„Pani Huang straciła męża, a dwoje dzieci ojca, ponieważ Tesla testowała wersję beta oprogramowania Autopilot na aktywnych kierowcach” – powiedział prawnik B. Mark Fong, który w maju 2019 r. złożył pozew w sądzie stanowym w Kalifornii.
Gdyby ława przysięgłych przyznała rację rodzinie Huanga, Tesla mogłaby zostać zmuszona do zapłacenia odszkodowania i mogłaby szybko dodać kwotę. Sprawy sądowe dotyczące śmierci zawinionej z udziałem dużych korporacji czasami kończyły się nagrodami przekraczającymi 1 miliard dolarów.
Obietnica Autopilota sprawiła, że akcje Tesli stały się w ostatnich latach najcenniejszym producentem samochodów na świecie – nawet jeśli jej akcje będą jedną z najgorszych spółek w 2024 roku. Musk powiedział podczas rozmowy z analitykami w październiku 2023 r., że autonomiczna jazda „istnieje”. Ma potencjał, aby uczynić Teslę najcenniejszą firmą na świecie.
Akcje Tesli (D.S.L.APoniedziałek wzrósł o 5%.
More Stories
JP Morgan spodziewa się w tym roku obniżyć stopę bazową o 100 punktów bazowych
Krokodyl i rekin pożarły prehistoryczną krowę morską, odsłaniając skamielinę
W obliczu rosnącego zaufania Demokratów Harris i Walls wyruszają w podróż autokarową po Gruzji