(Reuters) – Tesla Inc (TSLA.O) podniosła amerykańskie ceny swoich samochodów elektrycznych premium Model S i X, według swojej strony internetowej w czwartek, choć nadal są one o 20% niższe niż na początku roku po wielu samochodach . Od obniżek cen do mobilizacji popytu.
Tesla obniżyła ceny na całym świecie od stycznia, w tym sześciokrotnie w Stanach Zjednoczonych dopiero we wtorek, aby zwiększyć wolumen, zwłaszcza w przypadku pojazdów masowych, crossovera Model Y i sedana Model 3.
Witryna internetowa firmy pokazuje, że Model S Plaid Tesli i Model X Plaid – wersje wydajnościowe tych modeli – kosztują teraz 107 490 USD, w porównaniu ze 104 990 USD wcześniej.
Cena Modelu X jest teraz wyższa o prawie 2,6% i wynosi 97 490 USD, podczas gdy cena Modelu S wzrosła o około 2,9%, do 87 490 USD.
Jednak ceny wszystkich czterech modeli są nadal od 16% do 23% tańsze niż na początku roku.
Tesla obniżyła ceny wersji Model S i Model X o 5000 USD na początku tego miesiąca, kilka dni po tym, jak poinformowała, że dostawy tych pojazdów spadły o 38% w okresie styczeń-marzec.
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, w środę podwoił wojnę cenową, którą rozpoczął pod koniec ubiegłego roku, mówiąc, że producent samochodów elektrycznych przedłoży wzrost sprzedaży nad zysk w słabej gospodarce.
Firma odnotowała najniższą kwartalną marżę brutto od dwóch lat, poniżej szacunków rynkowych, ponieważ agresywnie obniżyła ceny na rynkach, w tym w Stanach Zjednoczonych i Chinach, aby pobudzić popyt i odeprzeć rosnącą konkurencję.
Dyrektor generalny Forda, Jim Farley, powiedział w czwartek, że Tesla jest pionierem bardziej dynamicznego sposobu wyceny samochodów elektrycznych, za którym muszą podążać inni producenci.
Dodatkowe raporty Abhinaya Vijayaraghavan w Bengaluru; Montaż przez Sonia Cheema
Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.
„Nieuleczalny student. Społeczny mediaholik. Niezależny czytelnik. Myśliciel. Alkoholowy ninja”.
More Stories
Akcje Nvidii spadają z powodu spowolnienia wzrostu i obaw związanych z produkcją NVIDIA
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Yelp pozywa Google za naruszenie przepisów antymonopolowych